دستور تهیه اسپاگتی مدیترانه ای

اسپاگتی مدیترانه ای


مواد لازم برای تهیه اسپاگتی مدیترانه ای
مواد غذایی مقدار
اسپاگتی چهارصد و پنجاه گرم
گوجه فرنگی یک کیلو
میگو چهارصد و پنجاه گرم
جعفری چهل شاخه
فلفل دلمه ای قرمز دو عدد
فلفل سبز دو عدد
زردچوبه یک قاشق مربا خوری
سرکه سیب یک استکان
شکر قهوه ای دو قاشق غذا خوری
لیمو یک عدد
ادویه کاری یک قاشق غذا خوری
رب گوجه فرنگی دو قاشق غذا خوری
 

طرز  تهیه اسپاگتی مدیترانه ای

امروز با طرز تهیه اسپاگتی مدیترانه ای در خدمت شما عزیزان هستیم.

اسپاگتی غذای بسیار محبوبی است و انواع مختلفی دارد و در هر گوشه دنیا برای آن سس مخصوصی تهیه می شود. اصل این غذا صد در صد ایتالیایی است ولی با توجه به سسی که درست می شود به اسپاگتی مدیترانه ای (اسپانیایی) معروف است بسیار خوشمزه و پر طرفدار است اگر این سس را تهیه کنید متوجه خواهید شد که یکی از بهترین و خوشمزه ترین سس ها است که می توان برای اسپاگتی استفاده کرد.

حالا می رویم سراغ درست کردن این غذای خوشمزه.

مرحله اول: آماده کردن اسپاگتی
اولین کاری که باید انجام دهیم این است که یک قابلمه بزرگ را پر از آب کنیم و روی اجاق گاز بگذاریم تا بجوشد.

برای تهیه این اسپاگتی از ماکارونی رشته ای بسیار نازک استفاده می کنیم.

کمی نمک و روغن اضافه می کنیم و وقتی به نقطه جوش رسید چهار صد و پنجاه گرم ماکارونی را درسته و بدون اینکه بشکنیم داخل آب می ریزیم و هم می زنیم تا کاملا در آب فرو بروند و کمی دیگر روغن اضافه می کنیم تا خیالمان راحت باشد که اصلا به هم دیگر نمی چسبند.

دستور تهیه اسپاگتی مدیترانه ای

مرحله دوم: آماده کردن سس اسپاگتی
در این فاصله سس اسپاگتی را درست می کنیم به این منظور یک کیلو گوجه فرنگی را تمیز می شوییم و خشک می کنیم و بعد هر کدام را از وسط نصف می کنیم لازم به ذکر است که حتما نباید گوجه فرنگی درجه یک تهیه کنید چون قرار است گوجه فرنگی ها چرخ شوند فقط توجه داشته باشید که کمی مزه ترش داشته باشند چون باعث خوشمزگی سس می شود. در غذاهای مدیترانه ای گوجه فرنگی نقش مهمی دارد کسانی که با غذاهای این منطقه آشنا باشند با دیدن مواد اولیه متوجه خواهند شد که غذا متعلق به ناحیه مدیترانه است. حالا برای این که سس عطر و طعم بهتری داشته باشد دو عدد فلفل دلمه ای قرمز را بعد از جدا کردن ساقه و قسمت های سفید آن به چهار قسمت تقسیم می کنیم. اگر شما می خواهید با غذاهای مدیترانه ای آشنا شوید باید بدانید که فرهنگ غذایی بسیار غنی دارند برای مثال اگر شما تهیه این سس را خوب یاد بگیرید متوجه این مسئله خواهید شد.

در این مرحله یک ماهیتابه بزرگ را روی اجاق گاز می گذاریم تا گرم شود و کمی روغن می ریزیم تا داغ می شود گوجه فرنگی ها و فلفل دلمه ای ها را چرخ می کنیم.

در این فاصله دو قاشق غذا خوری شکر قهوه ای را در یک استکان سرکه سیب می ریزیم تا کاملا حل شوند.

نکته: شکر قهوه ای خوب خودش را می گیرد و خیلی سفت است حتی اگر در ظرف در دار باشد.

عجله نمی کنیم و اجازه می دهیم گوجه ها و فلفل ها خوب چرخ شوند و یک دست شوند. حالا سس پایه را درست می کنیم برای این کار دو قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی را داخل روغن داغ تفت می دهیم وقتی رب رنگش را به روغن پس داد ترکیب سرکه و شکر قهوه ای را اضافه می کنیم و کمی نمک می ریزیم و هم می زنیم.

نکته: این غذا اصلا شیرین نیست شاید به دلیل وجود شکر قهوه ای فکر کنید غذای شیرینی است ولی سرکه و شکر فقط طعم دهنده هستند و باید بگوییم که طعم بسیار خوشمزه ای به سس می دهند.

حالا یک قاشق مربا خوری زردچوبه و یک قاشق غذا خوری ادویه کاری می ریزیم و هم می زنیم و به این ترتیب یک مایع خمیری شکل می گیرد. حالا گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای چرخ شده را به این مایع خمیری اضافه می کنیم و آرام هم می زنیم.

لازم به ذکر است این سس بسیار خوشمزه و اصیل است و امکان ندارد که شما آن را تهیه کنید و خوشتان نیاید بس که کهن است و معلوم است که بسیار فکر شده است.

دستور تهیه اسپاگتی مدیترانه ای

حالا آب یک عدد لیمو را به همراه دو عدد فلفل سبز اضافه می کنیم.

نکته: می توانید فلفل را حلقه حلقه کنید اما ما در اینجا از وسط نصف می کنیم و دانه های آن را می تراشیم و بعد خرد می کنیم.

نکته: اگر فلفل بند انگشتی در دسترس ندارید از سس سبز فلفل استفاده کنید.

بعد از این که فلفل و آب لیمو را اضافه کردیم شعله را کمی زیاد می کنیم و بعد  حدود چهل شاخه ( چهل شاخه پاک شده و بدون ساقه ) جعفری را خرد می کنیم و به سس اضافه می کنیم و هم می زنیم البته کمی از آن را هم برای تزئین نگه می داریم.

 وقتی سس به نقطه جوش رسید اجازه می دهیم به مدت هفت تا هشت دقیقه بجوشد.

دستور تهیه اسپاگتی مدیترانه ای

در این فاصله اسپاگتی را آبکش می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم: اضافه کردن میگو به سس
حالا زمان اضافه کردن میگو به سس است  هرچه قدر میگو ها ریز تر باشند بهتر است. بعد از اضافه کردن میگو ها مواد را هم می زنیم و اجازه می دهیم میگو ها با حرارت سس بپزند.
نکته: به جای میگو از ماهی و فیله مرغ هم می توانید استفاده کنید.
خواهید دید که میگو ها تغییر رنگ داده و جمع می شوند که این به معنی پختن آن ها است.

مرحله چهارم: سرهم کردن مواد آماده شده
در این مرحله شعله زیر قابلمه را روشن می کنیم و بعد اسپاگتی آبکش شده را به آن اضافه می کنیم و سس را به مدت یک دقیقه دیگر هم می زنیم و می پزیم و حالا آن را روی ماکارونی می ریزیم و کمی هم می زنیم و حالا اسپاگتی را به همراه سس مدیترانه ای در ظرفی که برای سرو در نظر گرفته ایم می ریزیم.

دستور تهیه اسپاگتی مدیترانه ای

مرحله آخر: سرو و تزئین
می توانید کمی پنیر پارمسان رنده شده یا هر پنیری که بخواهید روی آن بریزید ( در دستور اصلی آن نیست ولی اگر شما دوست داشته باشید می توانید اضافه کنید) حالا اسپاگتی با سس مدیترانه ای ما آماده است و می توانید با چند پر جعفری آن را تزئین کنید و میل کنید. امیدواریم از این دستور خوشمزه خوشتان آمده باشد و آن را امتحان کنید.
نسخه چاپی