همه چیز درباره شیشه رنگی دکوراسیون داخلی
شیشه رنگی یکی از پرکاربردترین شیشه ها برای طراحی و زیبایی ساختمان ها به کار برده می شود. از شیشه های رنگی، اغلب در طراحی معماری های سنتی استفاده می شود. همانطور که می دانید، یکی از کاربردی ترین شیشه ها که در بناهای قدیمی و تاریخی استفاده می شد شیشه های رنگی بود؛ البته این را هم باید بدانید که از شیشه های رنگی برای جلوگیری از ورود نور با طول موج بالا استفاده می شود. این شیشه ها باعث می شود که نور چشم شما را اذیت نکند. در گذشته شیشه های رنگی از مقاومت و پایداری زیادی  برخوردار نبودند.

به مرور زمان شیشه‌های رنگی در گذشته رنگ خود را از دست می‌دادند. اولین شیشه رنگی که در گذشته ساخته شد، رنگ قرمز بود که در ساخت این شیشه با اضافه کردن طلا، متوجه پایداری بالای آن شدند و اولین شیشه های مقاوم رنگی به وجود آمد؛ به همین دلیل هم بود که شیشه های رنگی با رنگ قرمز در قدیم قیمت بالایی داشتند. از انواع شیشه رنگی، برای زیباسازی نمای ساختمان های شیشه ای هم استفاده می شود.

 
همه چیز درباره شیشه رنگی دکوراسیون داخلی

شیشه رنگی لمینت

امروزه برای زیباسازی نمای ساختمان ها، از شیشه های رنگی استفاده می کنند. شما قطعاً باید ساختمان هایی را با شیشه های رنگی و با زیبایی بالا دیده باشید؛ اما شاید با خود بگویید که این ساختمان ها با شیشه های رنگی، چگونه انقدر مقاوم هستند؛ شیشه های رنگی که در ساختمان ها استفاده می شود، در ساختارش از لمینت استفاده می‌کنند.

لمینت، باعث می شود ضریب ایمنی شیشه ها بالا برود. شیشه های رنگی لمینت، خصوصیات زیادی دارند؛ از خصوصیات این شیشه ها، میتوان به پایین آوردن آلودگی صوتی عایق حرارتی و امنیت اشاره کرد؛ همچنین باید این را بدانید که شیشه های رنگی، از عبور نورهای فرابنفش جلوگیری می‌کند

 که این باعث می شودکه آسیب زیادی به افرادی که از این شیشه ها استفاده میکنند نرسد؛ به غیر از اینکه برای جلوگیری از آسیب نور خورشید به انسان ها می شود، میتواند از رنگ پریدگی پارچه ها فرش و مبلمان شما هم در برابر نور خورشید محافظت کند.

 
همه چیز درباره شیشه رنگی دکوراسیون داخلی

انواع شیشه رنگی و ویژگی های آن

اگر بخواهیم در مورد شیشه های رنگی و انواع آن صحبت کنیم، باید بگوییم که شیشه‌های رنگی انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها بسته مکانی دارند که قرار است نصب شوند کاربردهای متفاوتی دارند. شما می توانید از شیشه های رنگی، برای تزیین نمای داخلی یا برای نمای بیرونی ساختمان های شیشه ای استفاده کنید.

شیشه های رنگی معمولاً جلوه زیبایی به ساختمان ها و تزئینات داخلی می دهد و به جرات که می تواند زیبایی خانه شما را چند برابر کند. شما می توانید از این شیشه های رنگی در مغازه ها و محل کسب و کار خود هم استفاده کنید و زیبایی مثال زدنی در محل کسب و کار خود به وجود بیاورید. همان طور که گفتیم، شیشه های رنگی انواع مختلفی دارند که هر کدام بسته به محلی که در آن نصب شوند کاربرد خاص خودشان را دارند.

از انواع شیشه های رنگی، می توان به شیشه  رنگی رفلکس، شیشه رنگی سکوریت، شیشه رنگی لمینت، شیشه رنگی مشجر و سندبلاست اشاره کرد. شیشه های رنگی، ویژگی های خاصی دارند؛ یکی از ویژگی های این شیشه ها این است که از ورود نورهای با طول موج زیاد جلوگیری می‌کنند و این باعث می شود که چشم کسانی که درون این ساختمان ها با شیشه های رنگی هستند اذیت نشود.

 
همه چیز درباره شیشه رنگی دکوراسیون داخلی

در شیشه های رنگی که در قدیم استفاده می شد، از موادی که امروزه در شیشه های رنگی استفاده می شود استفاده نمی شد و شیشه های رنگی قدیم نمی توانستند از ورود پرتوهای فرابنفش و فروسرخ جلوگیری کنند به همین دلیل این شیشه ها در قدیم با حساسیت بینایی انسان ها سازگار نبودند؛ اما امروزه در ساخت شیشه های جدید از موادی استفاده می شود که این مشکل به صورت کلی حذف شده است.

 روش خرید شیشه رنگی

شیشه های رنگی، یکی از پرکاربردترین شیشه هایی است که در دکوراسیون داخلی کاربرد زیادی دارد و از آن ها در نمای بیرونی برخی از ساختمان ها هم استفاده میشود. شیشه های رنگی، انواع مختلفی دارند که هر کدام بسته به مکانی که قرار است نصب شوند، کاربرد خاص خودشان را دارند. شیشه های رنگی در دکوراسیون داخلی خانه ها مانند دیوار های خانه یا در دکوراسیون و دکوراتیو کردن آشپزخانه ها استفاده می شود. این شیشه ها در مکان های دیگر هم کاربردهای دیگری دارند.


همه چیز درباره شیشه رنگی دکوراسیون داخلی

شما میتوانید شیشه های رنگی را به راحتی خریداری کنید؛ زیرا فروشگاه ها و سایت های فروش زیادی در این زمینه وجود دارند که شما می توانید از طریق روش حضوری و حتی روش اینترنتی، شیشه ها را سفارش دهید و محل کار یا خانه خود را زیبا کنید. شما برای یافتن این سایت های معتبر، می توانید در اینترنت آنها را پیدا کنید.

جمع بندی

تا اینجا مقاله شما را به صورت کلی با شیشه های رنگی و انواع آن آشنا کردیم و شما متوجه این موضوع شده اید که شیشه های رنگی چه کاربرد هایی دارند؛ پس اگر می خواهید محل کسب و کار خود را تزیین کنید، می توانید از شیشه های رنگی استفاده کنید؛ زیرا این شیشه های رنگی، زیبایی خاص و بی نظیر را به محل کسب و کار شما خواهد داد.

 
همه چیز درباره شیشه رنگی دکوراسیون داخلی

شما می توانید این شیشه های رنگی را به راحتی از سایت یا شرکت معتبر و تولید کننده شیشه های رنگی خریداری کنید و زیبایی خاصی را به نمای بیرونی یا نمای داخلی محل کار خود بدهید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به نشانی اینترنتی iranlacobel.com مراجعه فرمایید.
نسخه چاپی