دستور تهیه کیک سیب هلندی

کیک سیب هلندی


مواد لازم برای تهیه کیک سیب هلندی
مواد غذایی مقدار
کره صد و بیست و پنج گرم
توت فرنگی هفت تا هشت عدد
شیر صد و بیست و پنج میلی لیتر
تخم مرغ دو عدد
شکر صد و شصت و پنج گرم
وانیل یک قاشق چای خوری
آرد دویست و بیست و پنج گرم
سیب دو عدد


طرز تهیه کیک سیب هلندی

در این مطلب می خواهیم یک کیک خوشمزه درست کنیم که ترکیبی از سیب و توت فرنگی است. کیکی که امروز آموزش می دهیم هلندی است و بسیار بی نظیر پیشنهاد می دهیم این مطلب را از دست ندهید.

طرز تهیه آن بسیار ساده است و شما می توانید به راحتی آن را درست کنید و به عنوان صبحانه یا میان وعده میل کنید و اگر بچه مدرسه ای دارید می توانید آن را برش های کوچک بزنید و بگذارید تا کودکتان با خودش به مدرسه ببرد و به عنوان میان وعده آن را میل کند.

این کیک می تواند برای بچه هایی که میوه نمی خورند مناسب باشد چون پر از ویتامین است و از ترکیب دو میوه خوشمزه و پر خاصیت درست شده است.

خب می رویم سراغ درست کردن آن. یک نکته جالب که در رابطه با این کیک باید بدانید این است که بکینگ پودر ندارد و جزء کیک های حجیم نیست و به خاطر همین از قالب تخت برای پخت آن استفاده می کنیم.

مرحله اول طرز تهیه کیک سیب هلندی
یک نکته دیگر در رابطه با مواد اولیه این است که وقتی شما در دستور تهیه شیر، تخم مرغ، کره و شکر دارید باید بدانید که اول این مواد باهم ترکیب می شود پس ابتدا دو عدد تخم مرغ، صد و بیست و پنج گرم کره و صد و شصت و پنج گرم شکر را باهم مخلوط می کنیم بسیار مهم است که شکر در تخم مرغ باز شود.

همه مواد را داخل کاسه هم زن برقی می ریزیم و برای این که بوی بد تخم مرغ را بگیریم یک قاشق چای خوری پودر وانیل ( اگر بیشتر از این مقدار باشد به جای اینک ه معطر کند باعث تلخی می شود ) اضافه می کنیم و هم می زنیم.

نکته: سعی کنید همیشه تخم مرغ را قبل از اضافه کردن در یک ظرف دیگر بشکنید تا اگر مشکلی داشت بتوانید آن را جدا کنید.

در این فاصله که مواد هم می خورند قالب را چرب می کنیم بعد از حدود دو دقیقه صد و بیست و پنج میلی لیتر شیر را اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم بعد دویست و بیست و پنج گرم آرد می ریزیم ( توجه کنید که حتما باید آرد را الک کنید و اگر مقدار آرد زیاد بود کم کم اضافه کنید ولی برای این مقدار لازم نیست و همه را یکجا می ریزیم ) و با هم زن برقی هم می زنیم.

مرحله دوم طرز تهیه کیک سیب هلندی
در این فاصله هفت تا هشت عدد توت فرنگی و دو عدد سیب (حواستان باشد که پوست آن ها را بگیرید ) را خرد می کنیم اندازه برش ها به سلیقه شما بستگی دارد هر اندازه ای که دوست دارید برش بزنید.

مرحله سوم طرز تهیه کیک سیب هلندی
حالا میوه های خرد شده را داخل یک کاسه نسبتا بزرگ می ریزیم و موادی که باهم مخلوط شده اند و یک مایع کرمی حاصل شده ( کل فرایند هم خوردن مواد شش دقیقه طول می کشد ) را به میوه ها اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله چهارم طرز تهیه کیک سیب هلندی
بعد وسط قالب مستطیلی تخت که از قبل چرب شده می ریزیم و با لیسک کاملا آن را پخش می کنیم حالا قالب را داخل فر می گذاریم و دمای آن را روی صد و هشتاد درجه سانتی گراد تنظیم می کنیم تا به مدت چهل و پنج دقیقه بپزد اگر فر شما کوچک است سی و پنج دقیقه هم کافی است.

مرحله آخر طرز تهیه کیک سیب هلندی
وقتی روی آن طلایی قهوه ای شد آن را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کمی خنک شود بعد آن را از قالب خارج کرده و روی توری قرار می دهیم تا کاملا خنک شود حالا می توانیم آن را داخل استند کیک خوری قرار دهیم و سرو کنیم.

امیدواریم از این رسپی خوشمزه و لذیذ خوشتان آمده باشد و آن را امتحان کنید و لذت ببرید.
نسخه چاپی