دستور تهیه املت هندی

املت هندی


مواد لازم برای تهیه املت هندی
مواد غذایی مقدار
گوجه فرنگی چهارصد گرم
تخم مرغ پنج عدد
فلفل دلمه ای قرمز یک عدد
پیاز سرخ شده یک عدد
دانه فلفل سیاه یک قاشق غذا خوری
تخم خردل یک قاشق مربا خوری
تخم گشنیز یک قاشق غذا خوری
سس فلفل سبز دو قاشق غذا خوری
زنجبیل پودر شده یک قاشق چای خوری
گشنیز ده شاخه


طرز تهیه املت هندی

امروز قصد داریم طرز تهیه یک صبحانه خوشمزه برای روز تعطیل را آموزش دهیم. شاید شما هم جزء کسانی هستید که برای صبحانه روز تعطیل دوست دارید املت درست کنید و در کنار خانواده میل کنید. صبحانه ای که می خواهیم آموزش دهیم املت هندی است به خاطر این که درست کردن این صبحانه کمی طول می کشد برای صبح روز تعطیل مناسب است اگر قرار باشد بچه ها مدرسه بروند امکان ندارد که شما این املت را درست کنید و بچه ها به موقع در مدرسه حاضر شوند.

مرحله اول: چرخ کردن گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای
اولین کاری که برای درست کردن این املت خوشمزه باید انجام دهیم چرخ کردن گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای است. پس ابتدا چهارصد گرم گوجه فرنگی را به چهار قسمت تقسیم کرده و داخل غذاساز می ریزیم و بعد یک عدد فلفل دلمه ای قرمز را بعد از جدا کردن قسمت ساقه و رگه های سفید رنگ آن چهار برش می زنیم و به گوجه ها اضافه می کنیم و چرخشان می کنیم تا یکدست شوند.

دستور تهیه املت هندی

نکته: برای جدا کردن قسمت ساقه فلفل دلمه ای انگشت هایمان را روی قسمت سبز رنگ قرار می دهیم و فشار می دهیم در این صورت ساقه به راحتی جدا می شود. رگه های سفید را حتما باید جدا کنیم چون باعث می شوند فلفل دلمه ای مزه گسی داشته باشد.

مرحله دوم: تفت دادن ادویه ها
در این فاصله ماهیتابه بزرگ را روی اجاق گاز قرار می دهیم و شعله زیر آن را روشن می کنیم تا گرم شود بعد کمی روغن می ریزیم و یک قاشق غذا خوری دانه فلفل سیاه، یک قاشق مربا خوری خردل نکوبیده و یک قاشق غذا خوری تخم گشنیز می ریزیم و سرخشان می کنیم تا عطر آن ها بلند شود این کاری است که فقط هندی ها انجام می دهند ادویه ها را تفت می دهند در واقع با این کار یک روغن خوشمزه برای سسمان درست می کنیم و علاوه بر آن، این کار باعث هضم غذا می شود.

دستور تهیه املت هندی

مرحله سوم: آماده کردن مایع اصلی املت هندی
آن ها را هم می زنیم و به محض این که ادویه شروع به سرخ شدن و جلز ولز کردند مخلوط گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای را می ریزیم. در این مرحله کمی نمک و دو قاشق غذا خوری سس فلفل سبز اضافه می کنیم و هم می زنیم تا ادویه ها به خورد سس بروند حالا می رویم سراغ یک ادویه قدرتمند به نام زنجبیل که برای فصل زمستان و درد استخوان بسیار عالی است. یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل اضافه می کنیم شما می توانید از زنجبیل تازه رنده شده هم استفاده کنید.

حالا یک عدد پیاز سرخ شده می ریزیم و خوب هم می زنیم و بعد اجازه می دهیم مایع خوب بجوشد و به غلظت برسد.

نکته: توجه داشته باشید که در ماهیتابه را اصلا نباید ببندید.

دستور تهیه املت هندی

مرحله چهارم: آماده کردن تخم مرغ ها
بعد از این که سس  جوشید و به غلظت رسید آن را به یک کاسه نسبتا بزرگ منتقل می کنیم و حالا در یک کاسه دیگر پنج عدد تخم مرغ را می شکنیم و با هم زن دستی هم می زنیم وقتی تمام سطح تخم مرغ به صورت یک دست شروع به حباب زدن کرد معلوم می شود که زرده و سفیده خوب باهم ترکیب شده اند.

مرحله پنجم: تکمیل کردن مایع اصلی امات هندی
حالا ده شاخه گشنیز را خرد کرده و به سس اضافه می کنیم.

نکته: گشنیز هم نفخ تخم مرغ را از بین می برد و هم با عطری که به غذا می دهد باعث خوشمزه تر شدن آن می شود.

نکته: تخم مرغ ها را تک تک در یک پیاله می شکنیم و بعد به کاسه اضافه می کنیم تا اگر ایرادی داشته باشند یا خراب باشند و یا زرده و سفیده یک دست باشد بتوانیم آن را دور بیاندازیم.

مرحله آخر: سرهم کردن مواد آماده شده
حالا تخم مرغ های هم زده را هم به ترکیب سس و گشنیز اضافه می کنیم و خوب باهم مخلوط می کنیم و حالا مایع املت ادویه دار آماده است آن را داخل ماهیتابه ای که از قبل گرم کردیم می ریزیم حالا دما را را بلافاصله پایین می آوریم و در ماهیتابه را می گذاریم تا مانند یک کیک بپزد و تخم مرغ خودش را بگیرد.

دستور تهیه املت هندی

بعد از این که املت آماده شد و جا افتاد آن را داخل یک دیس بر می گردانیم و حالا املت هندی ما آماده سرو است کمی تند است ولی بینهایت خوشمزه است و برای کسانی که دوست دارند یک صبحانه جدید را امتحان کنند عالی است.

امیدواریم این دستور خوشمزه را صبح یک روز تعطیل درست کنید و از خوردن آن کنار عزیزانتان نهایت لذت را ببرید.
نسخه چاپی