انتخابات، میدان امتحان ملت بزرگ ایران
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
برادران و خواهران عزیز؛ ملت بزرگ ایران! شما امتحان های بسیار خوبی را در این دوران طولانی دادید: امتحان اتحادتان، امتحان آگاهی تان، امتحان همراهی و همکاری تان با مسؤولین، امتحان حضورتان در صحنه های گوناگون.
 
امروز موضوع انتخابات ریاست جمهوری مطرح است. شرکت در انتخابات یک وظیفه عمومی برای آحاد ملت ایران است. شما برای این که دریابید چرا این مشارکت وظیفه است، دو راه دارید:
 
یکی این که بدانید رأی شما به کسی که توفیق پیدا خواهد کرد از طرف شما منتخب شود، در روحیه ی او، در عملکرد او، در توانایی های او، در حیثیت جهانی او و در قدرت فعالیت او در داخل، چقدر اثر می گذارد! بدانید که حضور شما، بسیار تعیین کننده است.
 
شما کسی را که تشخیص می دهید برای تصدی بالاترین مقام اجرایی کشور و در رأس قوه مجریه کشور مناسب است، انتخاب می کنید. این همان حضور مردمی است که هنر بزرگ انقلاب اسلامی بوده است و در این کشور، تا قبل از انقلاب اسلامی، در طول تاریخ و در طول قرنها، سابقه نداشته است. این، یک راه.
 
راه دوم این است که ببینید دشمنان از دو، سه ماه قبل - بلکه بیشتر - تاکنون، هر کدام که بلندگویی و بوقی در دست دارند، شروع به تبلیغات کرده اند تا شاید بتوانند کاری کنند که انتخابات ریاست جمهوری خلوت باشد. هر کدام در هر گوشه ی دنیا قد علم کرده اند. یک عده با پول امریکا رادیو راه می اندازند؛ یک عده با پول عراق؛ یک عده با پول دیگری و دیگری. همین گروهک های ضد انقلاب؛ همین دشمنان حقیر که رادیوهایی از قبیل رادیوهای کشورهای گوناگون منعکس کننده ی افکار آنهاست .
 
علاوه بر وسایلی که خودشان دارند - به میدان آمده اند و شلتاق می کنند تا شاید بتوانند ملت ایران را تحت تأثیر قرار دهند و اگر برایشان ممکن شود، هرچه بتوانند از آرای ریاست جمهوری و حضور شرکت کنندگان در انتخابات بکاهند.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در خطبه های نماز جمعه تهران 1372/2/16
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، ص 43-42
نسخه چاپی