ملاک های نماینده اصلح
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
من راجع به انتخابات، مکرر صحبت کرده ام و آنچه را که باید گفت، گفته ام. همه تأکیدی که بنده در قضیه انتخابات و برای انتخاب اصلح و غیره دارم برای همین است که این کشور، آسان استقلال خود را به دست نیاورده است.
 
مبادا کسانی به مجلس شورای اسلامی بروند که گیرنده آنها منتظر فرستنده قوی امریکا و غرب باشد! مبادا کسانی وارد مجلس شوند که آنتن هایشان را به آن سمت تنظیم کرده باشند؛ هر چه از آن جا می آید، بگیرند و در داخل به زبان دیگری منتشر و منعکس کنند! همه نگرانی من از این است.
 
 البته این ملت، بیدار است. عده ای خیال نکنند که اگر کسانی لابه لای جمعیت توانستند از حسن ظنى یا غفلتی استفاده کنند و خودشان را داخل مجلس بیندازند، دیگر مصونیت پیدا خواهند کرد. هرگز چنین نیست.
 
این ملت آگاه و هشیار و خون داده و رنج کشیده، اگر دیدند عنصر وابسته ای به مجلس راه یافته است، دست دراز می کنند و او را از مجلس بیرون می اندازند. این که ما این همه روی تدین تکیه می کنیم، برای این است.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1-  بیانات در دیدار پرسنل و فرماندهان ارتش 1375/1/28
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، صص 55-54
نسخه چاپی