برخی شیوه های نادرست تبلیغات انتخاباتی
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
البته در گوشه و کنار حرف هایی شنیده می شود که قدری مایه خلاف توقع است. این را هم همه توجه کنند که بعضی از کارها مربوط به خودی ها نیست؛ مربوط به دشمن است. راه انداختن کاروان شادی در عصر عاشورا، مربوط به مردم انقلابی و مسلمان نیست. این کار دشمن است. گیرم که عکس یک نامزد انتخاباتی را هم به دست بگیرند؛ این حیله آنهاست.
 
نباید هیچ کس از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را متهم کرد که شما از آنها خبر داشتید و آنها طرفدار شمایند. نخیر؛ آنها چه طرفداری از کسانی دارند که اهل دین و معنویت و این چیزها هستند. ربطی ندارد. شاید خود آن فریب خورده هایی هم که در خیابان ها سوار بر اتوبوس شدند و آن مناظر زشت را راه انداختند، ندانند که قضیه چیست.
 
دستی آنها را حرکت می دهد، برای این که فضا را خراب کند؛ برای این که مردم را ناراحت کند؛ برای این که انتخابات را در نظر متدینان یک کار نامناسب جلوه دهد و چهره ها را خراب کند. البته مسؤولان باید بگردند و آن دست پنهان را پیدا کنند. من مؤکدة به مسؤولان توصیه می کنم و از آنها می خواهم که بگردند و آن دست های پنهانی که این زشتکاری ها را انجام می دهند، پیدا کنند. از آن ها نباید گذشت.
 
صحبت سر اینها نیست؛ صحبت سر غفلت هایی است که ممکن است خدای نکرده گاهی از خودی ها سر بزند. بعضی ها را متهم کنند و بعضی ها را مورد اهانت قرار دهند. این کار درست نیست. البته تبلیغات منطقی و معقول و با استدلال، اشکالی ندارد؛ لیکن نباید فضا را خراب و مکدر کرد.(1)

پی‌نوشت‌:
1- بیانات در دیدار خانواده های معظم اسرا و مفقودان جنگ تحمیلی 1376/2/31
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، صص62-61
نسخه چاپی