برداشت فتنه گون از انتخابات دوم خرداد
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
در دوم خرداد و در انتخابات ریاست جمهوری، ملت ایران حماسه بزرگی آفرید. سی میلیون نفر پای صندوق ها آمدند. تا قبل از این که روز انتخابات شود، رادیوهای بیگانه هرچه توانستند، علیه این انتخابات حرف زدند. مرتب گفتند تقلب خواهد شد. مرتب گفتند چنین خواهد شد، چنان خواهد شد؛ برای آن که مردم را دلسرد کنند. هدفشان این بود.
 
اگر شما به مجموعه ها و بولتن هایی که اخبار رادیوهای بیگانه را در آن سه، چهار ماه منتهی به انتخابات دوم خرداد پخش می کردند، نگاه کنید، خیلی از حقایق روشن خواهد شد. طوری حرف می زدند که مردم را دلسرد کنند تا پای صندوق های رأی نیایند؛ اما مردم به حرف دلسوزان خودشان گوش کردند و به وسط میدان آمدند و با سی میلیون رأی در انتخابات شرکت کردند.
 
واقعا حرکت خیلی عظیمی بود و موفقیت بزرگی برای ملت ایران و برای نظام جمهوری اسلامی شد. به مجرد این که این انتخابات به پایان رسید و معلوم شد که جمعیت زیادی آمده اند و رئیس جمهوری منتخب مشخص شد، رادیوهای بیگانه طوری لحن هایشان را برگرداندند که انگاری دوم خرداد را آنها راه انداخته اند؛ انگاری که دوم خرداد مال آنهاست! تا به حال هم هنوز رها نکرده اند؛ تا الان هم که تقریبا دو سال و نیم می گذرد، همچنان همان طور حرکت می کنند! تبلیغات کردند و راجع به رئیس جمهوری محترممان حرف زدند و مطالبی گفتند.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در خطبه های نماز جمعه ی تهران 1378/9/26
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، ص 85
نسخه چاپی