صفات نامزد اصلح
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
اعضایی را انتخاب کنید که در درجه اول با ایمان، کاردان، لایق، باعرضه و امانت دار باشند. این مسؤولیت امانتی است که به دست آنها سپرده می شود؛ امانت رأی شماست. قوام نظام جمهوری اسلامی به اعتمادهای مردم نسبت به کسانی است که برای تصدی مراکز قدرت انتخاب می کنند. باید به خواسته های مردم عمل و به اعتماد آنها پاسخ داده شود.
 
آن طرف قضیه باید امانت شما را رعایت کند و به اعتماد شما پاسخ دهد؛ این طرف قضیه هم - که شما هستید - باید چشم خود را باز کنید و متوجه باشید که به چه کسی رای می دهید و چه کسی را انتخاب می کنید. بعضی از جناح ها و گروه ها و باندها طوری عمل کردند که مردم دیگر به معرفی آنها اعتماد نمی کنند. این که مردم به معرفی افراد و جناحها و گروه ها اعتماد نکنند، ضایعه است.
 
در این انتخابات سعی کنید در درجه ی اول انسان های مؤمن و با ایمان را انتخاب کنید. تبلیغات دشمنان و پیروان آنها در راستای کمرنگ کردن ایمان در جامعه است. می گویند ایمان چیست؟! پاسخ این است که اگر ایمان نباشد، لیاقت و کارآیی هم به کار نخواهد آمد. فردی که اگر ایمان نداشت، بیشتر دزدی می کند و لطمه می زند. اگر ایمان داشت، لیاقت و عرضه و کاردانی اش برای مردم مفید خواهد بود. بنابراین مردمان با ایمان، بالیاقت، کاردان و امین را انتخاب کنید و مراقب عملکرد آنها باشید.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در دیدار جوانان سیستان و بلوچستان 1381/12/6
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، ص 107
نسخه چاپی