یک اعتراف بسیار عجیب از مدعیان دموکراسی
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
چند ماه قبل از این، یک استراتژیست امریکایی در توصیه های خود به دولت امریکا گفته بود: در کشورهای اسلامی به هیچ وجه نباید برای ایجاد دموکراسی عجله کرد؛ زیرا اگر امروز انتخابات آزاد در هر یک از کشورهای اسلامی برگزار شود، حکومت های اسلامی و جریانات اسلامی سر کار می آیند و مردم اینها را می خواهند.
 
این اعتراف بسیار عجیب و حرف بسیار مهمی است. می گوید دموکراسی در کشورهای اسلامی، زودرس است. این حرف و ادعا نشان دهنده آن است که تفگر بیداری اسلامی و بازگشت به اسلام - که کانون آن در جمهوری اسلامی و میان شما مردم بوده - منتشر شده و به همه دنیا رسیده است. این اعتبار و ارزش کمی نیست. این بذر اکنون پاشیده شده است.
 
اگر مراکز قدرت و کانون های استکبار جهانی بخواهند این بذر نروید، راهش چیست؟ طبیعی ترین راه این است که با سرچشمه های جوشان آبیاری کننده این بذر مقابله کنند. این هم یکی از علل دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی و کشور ماست که شرحش بماند؛ چون فعلا بحث ما بر سر آمریکاست.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در دیدار با دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی 1382/2/22
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، ص 110
نسخه چاپی