مطالبات از منتخبان ملت؛ این ملت، تشنه کار است، کار
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
من اصرار دارم همه مسؤولان کشور و آحاد ملت خودشان را ان شاء الله برای انتخابات آماده کنند. اگرچه تقریبا زمان زیادی به برگزاری انتخابات مانده است و ما هنوز پنج شش ماه تا برگزاری انتخابات وقت داریم؛ اما فضای کشور را باید فضای علاقه مندی و شوق به این انتخابات کرد تا مردم بدانند می خواهند کار بزرگی انجام دهند.
 
دولتی سرکار بیاورند که برای راه رسیدن به آرمان ها یک قدم بلند بردارد؛ اساس قضیه این است. چهره های گوناگونی که به عنوان نامزد وارد عرصه انتخابات می شوند، به این موضوع توجه کنند. این ملت، تشنه کار است؛ کار. کار نکرده زیاد هست؛ میدان هم برای کار در کشور ما بی نهایت است.
 
آنچه مردم به آن علاقه دارند و عاشق آن هستند، این است که رئیس جمهوری سرکار بیاید که مهمترین انگیزه او کار برای این ملت باشد و در زمینه های اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی، علمی، اخلاقی، سیاست خارجی و سایر زمینه ها کار کند و نشاط و شور و انگیزه کار داشته باشد؛ این هم با ایمان امکان پذیر است. نامزدهای انتخاباتی به این نکته توجه کنند.
 
مردم مایلند از زبان نامزدها بشنوند که اینها می خواهند چه کار کنند. نامزدها مشخص کنند که می خواهند چه کار کنند؛ برنامه ها و هدف ها و راهبردهای شان را برای مردم مشخص کنند. شور انتخابات این است. حضور حداکثری که من روز عید فطر به ملت عزیز ایران عرض کردم، این طوری تحقق خواهد یافت. ملت هم آماده باشند و نگاه کنند ببینند چه کسی به هدف های آنها معتقد و مؤمن است و توان کار در جهت این هدف ها را دارد.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات  در دیدار مردم استان قم به مناسبت سالروز قیام 19 دی (1383/10/19)
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، صص114-113
نسخه چاپی