مطالبات مردم و رهبری از نامزدهای انتخاباتی
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
سرتاسر کشور ما این طور است. ما ملت بزرگی هستیم؛ کشور بابرکتی هستیم؛ خداوند امکانات خوبی داده؛ با این امکانات، از اول انقلاب تا امروز کارهای بسیار بزرگی هم شده است؛ ولی ما هنوز در شروع کار هستیم؛ چون کارهای بزرگ، زمانبر است.
 
در این کشور باید با فقر و فساد و تبعیض مبارزه شود. علاج مشکلات این کشور این است که به طور جدی اجرای عدالت پیگیری شود؛ تبعیض برداشته شود؛ با فساد و فقر و عوامل فقر به طور واقعی مبارزه شود؛ این کارها، کارهای قوای سه گانه است؛ اعم از قوه مجریه و قوای مقننه و قوه قضاییه. البته مهمترین بخش در اختیار قوه مجریه است.
 
مردم باید دنبال رئیس جمهوری باشند که این توانایی، این شادابی، این قدرت، این احساس مسؤولیت و این آمادگی به کار در او وجود داشته باشد. مردم تحت تأثیر حرف این و آن هم قرار نمی گیرند؛ تشخیص می دهند؛ این را مردم ما نشان داده اند. فرصت وجود دارد؛ مردم تشخیص بدهند و انتخاب کنند. البته در انتخاباتی که چند ماه دیگر در پیش است، آنچه در درجه اول مهم است، عزم عمومی مردم است. ملت ایران نشان بدهند که به مسأله انتخابات بی تفاوت نیستند؛ به این مسأله اهمیت بدهند؛ این اساس کار است.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در دیدار مردم پاکدشت، در سالروز عید سعید غدیر 1383/11/10
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، صص 115-114
نسخه چاپی