تعطیلی انتخابات؛ هدف راهبردی دشمنان نظام اسلامی
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
انتخابات یکی از آن عرصه های بسیار حساس و تعیین کننده است. اگر هر دوره ای از این دوره های انتخابات را شما ملاحظه کنید، تحلیل کنید، خواهید دید در هر کدام از انتخابات های ما - چه انتخابات مجلس، چه انتخابات ریاست جمهوری و بعضى انتخابات های دیگر - در هر برهه ای سعی گردانندگان تبلیغات خصمانه استکبار جهانی بر این بوده است که حضور مردم را کمرنگ کنند؛ انگیزه مردم را کم کنند؛ همت آنها را، امید آن ها را نسبت به انتخابات از بین ببرند یا کمرنگ کنند.
 
البته به توفیق الهی نتوانسته اند. این نشان دهنده ی اهمیت انتخابات است. آن کسانی که دم از دموکراسی و مردم سالاری و حقوق مردم و نظام های مردمی می زنند و با این بهانه کشورگشایی می کنند، کشتار می کنند، فاجعه آفرینی می کنند، آنها در مقابل مردم سالاری ملت ایران درمانده اند. این برای آنها یک مشکل حل ناشدنی است. نمی دانند چه بکنند با این حادثه چه بگویند.  
 
از رژیم کودتایی حمایت می کنند، از رژیم های موروثی حمایت می کنند، از کشورهایی که هیچوقت در آنها آراء مردم مرجع نبوده است برای تشکیل حکومت، پشتیبانی می کنند، آن وقت در مقابل ملت ایران که اینجور آزادانه وارد میدان می شود و قانون گذار را مجری را و مسؤولیت های اساسی را انتخاب می کند، چه می توانند بگویند؟ در مقابل چشم مردم دنیا چه کار می توانند بکنند؟
 
ناچارند یا بگویند آزادی نیست یا بگویند مردم شرکت نکردند، یا اگر بتوانند انتخابات را تعطیل کنند؛ کما اینکه در یک برهه ای همت آنها به وسیله بعضی از عناصر فریب خورده این بود که انتخابات را بکلی تعطیل کنند، که اصلا انتخابات انجام نگیرد؛ ولى به فضل خدا نتوانستند این کار را بکنند؛ اما همتشان این بود. این اهمیت انتخابات را نشان می دهد.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در در دیدار فرماندهان نیروی هوایی ارتش 1386/11/19
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، صص153-152
نسخه چاپی