ادعای بزرگ و دروغ فتنه گران
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
در همین قضایای فتنه اخیر، یک عده ای اشتباه کردند؛ این بر اثر بی بصیرتی بود. ادعای تقلب در یک انتخابات بزرگ و باعظمت می شود؛ خوب، این راهش واضح است. اگر چنانچه کسی معتقد به تقلب است، اولا باید استدلال کند، دلیل بیاورد بر وجود تقلب؛ بعد هم اگر چنانچه دلیل آورد یا نیاورد، قانون راه را معین کرده است؛ می تواند شکایت کند.
 
باید بازرسی شود، بازبینی شود؛ آدم های بی طرف بیایند نگاه کنند تا معلوم شود تقلب شده یا نشده؟ راهش این است دیگر. اگر چنانچه کسی زیر بار این راه نرفت و قبول نکرد . با اینکه ما کمک های زیادی هم کردیم: مدت قانونی را بنده تمدید کردم؛ حتی گفتیم خود افراد بیایند جلوی دوربین های تلویزیون شمارش کنند - دارد تمرد می کند. توجه بفرمایید.
 
مقصود این نیست که راجع به قضایای گذشته اظهارنظر کنیم؛ می خواهیم مثال بزنیم. پس بصیرت پیدا کردن، کار دشواری نیست. اگر شما نگاه کردید دیدید یک راه معقول قانونی ای وجود دارد و کسی از آن راه معقول قانونی سرمی پیچد و کاری می کند که برای کشور مضر است، ضربه به منافع ملت است، خوب، با نگاه عادلانه، با نگاه متعارف، با نگاه غیرجانبدارانه، معلوم است که او محکوم است؛ این یک چیز روشنی است، یک قضاوت واضح است. پس ببینید مطالبه بصیرت، مطالبه یک امر دشوار و ناممکن نیست.
 
بصیرت پیدا کردن، کار سختی نیست. بصیرت پیدا کردن همین اندازه لازم دارد که انسان اسیر دام های گوناگون، از دوستی ها، دشمنی ها، هوای نفس ها و پیش داوری های گوناگون نشود. انسان همین قدر نگاه کند و تدبر کند، می تواند واقعیت را پیدا کند.
 
مطالبه بصیرت، مطالبه همین تدبر است؛ مطالبه همین نگاه کردن است؛ مطالبه چیز بیشتری نیست. و به این ترتیب می شود فهمید که بصیرت پیدا کردن، کار همه است؛ همه می توانند بصیرت پیدا کنند. البته بعضی نه به خاطر عناد، نه به خاطر بدخواهی، که گاهی غفلت می کنند.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در دیدار دانشجویان و جوانان استان قم 1389/8/4
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، صص 206-205
نسخه چاپی