امیدوار کردن دشمن؛ گناه بزرگ فتنه گران
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
گناه بزرگی که برخی از دست اندرکاران فتنه ها در کشور انجام می دهند، امیدوار کردن دشمن است؛ دشمن را امیدوار می کنند که می تواند منفذی در بین مردم، در بین عوامل گوناگون، در بین مسؤولان نظام باز کند.
 
دشمن سال گذشته با کارهای اینها امیدوار شد؛ در حالی که آن انتخابات عظیم، آن حضور به آن عظمت، آن شرکت عظیم مردم در انتخابات، می توانست کار را خیلی پیش ببرد و ملت ایران را در بسیاری از میدان های سیاسی موفق کند. اینها ایجاد فتنه کردند؛ لذا دشمن که از حرکت عظیم مردم مأیوس می شد، امیدوار شد که بتواند به انقلاب صدمه و ضربه بزند.
 
چالش عظیمی بود: دشمن از آن طرف حمایت کند، کمک سیاسی بکند، اسم بیاورد - دشمن از فتنه گران اسم بیاورد - ملت ایران از این طرف با استحکام کامل در صحنه باشد. همان طور که ملت ایران در جنگ تحمیلی هشت سال از خود ابتکار نشان داد، شجاعت نشان داد، فداکاری نشان داد، در همه صحنه ها حاضر شد، در این جنگ نرم هم هشت ماه ملت ایران حقیقتا از خود مهارت نشان داد.
 
انسان وقتی به مسائل نگاه می کند و می خواهد از یک افق بالاتری مسائل را بررسی کند، متحیر می ماند: این چه دست قدرت الهی است که اینجور دل های ما را، جان های ما را به سمت اهداف خودش حرکت می دهد؟ کار خداست. خدا با شماست. این خداست که شما را هدایت می کند. این خداست که دل های من و شما را متوجه به راه درست می کند.(1)
 
پی‌نوشت‌:
 1- بیانات در دیدار هزاران نفر از مردم استان گیلان 1389/10/8

منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، ص 206
نسخه چاپی