آشنایی با بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد
دستگاه لیزر موهای زائد  وسیله ای بی خطر برای موهای زائد و پوست است که فقط وارد سطح پوست و ریشه مو زائد شده و با گرما فولیکول مو را تجزیه ، سطح پوست صاف و یکدست شده و دیگر هیچ موی زائدی نخواهید داشت .

کشف دستگاه لیزر موبوط به دهه 1960 با سنگ ارزشی کوچکی به نام یاقوت که گرمای زیادی را به سطح پوست انتقال میداد و باعث درد ، گاهی سوختگی میشد مربوط است .

بعد از نمونه اولیه دانشمندان موفق به کشف لیزر الکساندرایت شدند ، نسبت به مدل های قبلی خود درحال حاضر تقریبا محبوب ترین لیزر میان مردم البته با رنگ پوستی ایده آل است .

در اوایل این لیزر گرما لازم برای ازبین بردن فولیکول مو زائد را نداشت اما حال خیلی از معایب آن پوشانده و حتی برای سوختگی و درد کمتر مجهز به خنک کننده پوست قبل از تجزیه فولیکول شده است .

بعد از آن تا به حال لیزر هایی همچون دایود ، ان دی یاگ ، پالسی و ... ساخته شده است که بیشتر مردم از آن ها با توجه به رنگ پوست و مو خود ، ضخامت مو زائد از آن ها استفاده میکنند .

 
آشنایی با بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد


لیزر موهاب زائد دایود
اغلب کسانی که پوست ، مو تیره دارند از دستگاه لیزر الکس دایود و دستگاه لیزر تیتانیوم استفاده میکنند .

این لیزر گرمای خوبی برای تجزیه فولیکول مو دارد و فقط برای پاکسازی کامل پوست خود نیاز به چند جلسه دارید .

لیزر موهای زائد ان دی یاگ
پیشنهاد میشود اگر مویی ضخیم و پوستی تیره دارید به سراغ آن روید ، این لیزر قدرت زیادی برای تجزیه فولیکول دارد و آن دائمی ازبین میرد .

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدامند ؟
مدلی است که متخصصان میتوانند با توجه به رنگ پوست و مو شما ، ضخامت مو دمای آن را تنظیم کنند البته ناگفته نماند که این دستگاه از نوری شدید برای تجزیه فولیکول استفاده میکند .

آیا لیزر خطراطی هم به همراه دارد ؟
بله ، اگر دچار بیماری هایی مثل سرطان ، اختلال هورمونی ، کک و مک روی محل مورد نظر لیزر ، بیماری خاص و... هستید پیشنهاد میشود این کار را انجام ندهید .

 
آشنایی با بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد


 ناحیه مورد نظر دچار آسیب دیدگی است ؟ لیزر روی پوست شما جواب گو نیست .

مراقب چشمانتان باشید ، دکتران و متخصصان هنگام کار بر روی صورت حتما از چشم بند مخصوص استفاده میکنند ، اگر از لیزر خانگی استفاده میکنید این قانون را رعایت کنید .

برای جمع بندی باید بگویم که در کل لیزر روشی بی خطر است اما دردی قابل تحمل دارد ، پس از لیزر ممکن است دچار سوختگی پوست ، قرمزی و تحریک شوید . نگران نباشید این یک امر طبیعی است که دکتران و متخصصان بعد از انجام لیزر ژل خنک کننده به شما داده و درخانه به شما پیشنهاد کمپرس آب سرد میدهند .
اگر درخانه متوجه عفونت و یا قارچ پوستی کمی بعد از لیزر شدید حتما بدون وقفه به پزشک خود مراجعه کنید .

چرا لیزر موهای زائد باعث سرطان و ناباروری نمیگردد ؟
خیر این یک باور کاملا غلط است ، لیزر موهای زائد هیچگونه خطر ایجاد سرطان و یا ناباروری حتی در ناحیه بیکینی را ندارد .

اما اگر باردار هستید برای ایمنی جنین دکتران و متخصصان مربوطه به شما پیشنهاد لیزر را نمیدهند زیرا هنوز هیچگونه نظریه ی قطعی در رابطه با ایمنی جنین وجود ندارد ، اگر قصد باردار شدن را دارید قبل از انجام لیزر حتما با پزشک مربوطه مشورت کنید .

به چه علت موهای زائد خود را لیزر کنیم ؟
لیزر مزیت های زیادی دارد ، هنوز هم درصد بالایی از مردم از لیزر با وجود اپیلاسیون و تیغ ( ژیلت ) استفاده نمیکند قافل از آن که بدانند شیو و اپیلاسیون باعث باز شدن منافظ پوست شده و ورود باکتری ها را به فولیکول راحت تر میکند این باکتری ها باعث ایجاد ، خارش ، سوزش ، رشد زیر پوستی مو ، در آخر ایجاد فولیکولیت میشوند .
 
آشنایی با بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد


حتما باید بدانید که این روش دائمی نبوده و مو زائد به دلیل این ک فقط از روی سطح پوست قطع یا کنده شده است ، مو مجدد رشد میکند ، اما لیزر مو زائد وارد فولیکول شده آن را تجزیه ، بعد از مدتی مو ضعیف و چند وقت بعد دیگر هیچ موی زائدی نخواهید داشت .

فولیکولیت به برآمدگی و ایجاد تورم در پوست را میگویند .

آقایان هم لیزر میکنند ؟
بله ، چه آقایان و چه بانوان میتوانند مناقطی همچون زیر بغل ، کل دست ، کل پاها ، کمر ، شکم ، سینه ، خط بیکینی و ... را از سن 12 الی 18 سالگی به بعد لیزر کنند .

نمیخواهم برای لیزر پیش متخصص بروم ، چه کنم ؟

برای حل این مشکل لیزر های خانگی فراهم شده اما باید بدانید که اصلا قابل مقایسه با لیزر های مطب ها و مراکز تخصصی پوست نیست و قدرت کافی برای از بین بردن دائمی مو زائد را ندارد .

نتیجه گیری ، بهترین دستگاه لیزر کدام است ؟
 
در آخر باید بگویم که یهترین دستگاه لیزر تنها یک تبلیغ و یا یک باور غلط است .

دکتران و متخصصان نوع لیزر را نسبت به رنگ پوست و مو ، ضخامت مو شما تعیین میکند .

دستگاه لیزر دایود نسبت اثر خوب و درد کمی دارد ،  بسیار سریع بوده و کار را برای مناطق وسیعی از بدن مانند کل کمر و یا پاها راحت تر کرده است برای همین محبوب شده است .

این نوع لیزر ممکن است توسط اطرافیانتان به شما زیاد پیشنهاد شود ، بهتر است به حرفشان گوش نکنید و اگر قصد  لیزر دارید حتما به متخصص پوست برای لیزر مراجعه کنید تا به صحیح ترین روش کار خورد را انجام و به نتیجه دائمی معمولا بین 6 الی 10 جلسه فقط در چند ماه برای همیشه باشید .

در این محتوا ما تلاش کردیم که به اکثر سوالات شما پاسخ دهیم ، به طور کلی فناوری لیزر به چهار دسته اصلی تقسیم میشود که ما آنان را به شما توضیح دادیم ، حال با توجه به شرایط خود تصمیم بگیرید پیش یک متخصص لیزر موی زائد خوب بروید و با دانشی که دریافت کردید کار خود رابه راحتی انجام دهید .
نسخه چاپی