الزامات سفر در شرایط کرونا
تصویر: الزام استفاده از ماسک در فرودگاه ها خطر ابتلا در سفر هوایی را کاهش می دهد. ArtMarie / E + از طریق گتی ایماژ
 
در سراسر ایالات متحده، موارد COVID-19 ، در درجه اول در جمعیت های واکسینه نشده، دو باره در حال افزایش است. بیشتر این موارد به دلیل نوع بسیار آلوده کننده دلتا SARS-Cov-2 ، ویروس کرونا است که باعث COVID-19 می شود. بسیاری از کودکان از جمله افرادی هستند که واکسینه نشده اند، به این دلیل که هیچ واکسنی برای کودکان زیر 12 سال مجاز نبوده است. حدود یک چهارم کودکان 12 تا 15 ساله واکسینه شده اند. با توجه به افزایش موارد ابتلا و عدم توانایی در واکسیناسیون کودکان خردسال، بسیاری از والدین نگران ایمنی سفر در این تابستان هستند.
 مسافرت به طور حتم منجر به مواجهه با کودکان و بزرگ سالان واکسینه نشده خواهد شد. اما خطر با توجه به میزان مواجهه تعیین می شود.خطر ابتلا به COVID-19 در ارتباط با مسافرت تا حد زیادی با نحوه سفر، مکانی که می خواهید بروید، حضور در آن جا و کاری که انجام می دهید تعیین می شود. با ارزیابی این متغیرها، والدین می توانند در مورد برنامه های سفر خود آگاهانه تصمیم بگیرند.
 

1- COVID-19 چقدر برای بچه ها خطرناک است؟

هنگام تفکر در مورد COVID-19 و کودکان واکسینه نشده، باید دو نوع خطر را در نظر گرفت - هم خطر مستقیم برای کودک و هم خطر انتقال به دیگران. کودکان بسیار کمتر از بزرگ سالان از COVID-19 به بیماری شدید مبتلا می شوند و بسیار کمتر می میرند. اما به هر حال کودکان هم در اثر COVID-19 می میرند. COVID-19 باعث تقریباً 500 مرگ در کودکان 17 ساله و کوچک تر در آمریکا شده است و بعضی از کودکان نیز از COVID-19 طولانی رنج می برند – با تاثیرات ماندگار COVID-19 که هنوز به خوبی شناخته نشده است.
 
اگر بخواهیم از منظر این موضوع صحبت کنیم، تعداد مرگ های ناشی از آنفلوانزا در یک دوره معمول آنفلوانزا حدود 150 تا 200 کودک در ایالات متحده است اما معلوم شده است که فقط یک کودک در اثر آنفلوانزا در فصل آنفلوآنزای 2020-2021 فوت کرده است. در سال گذشته، COVID-19  یکی از شایع ترین دلایل مرگ و میر مربوط به بیماری های عفونی در کودکان بوده است.
 یک قانون مهم این است که در فضای باز بودن نسبت به داخل فضای بسته بودن ایمن تر است. اما حتی زمانی که کودکان به طور جدی با COVID-19 بیمار نشوند یا علائمی از خود نشان ندهند، هنوز هم می توانند ویروس را به سایر کودکان و بزرگ سالان منتقل کنند. میزان انتقال SARS-CoV-2 از کودک به بزرگ سال تقریباً نیمی از میزان انتقال از بزرگ سال به کودک است. بنا بر این حتی هنگامی که خطر برای کودکان کم است، انتقال به سایر کودکان و بزرگ سالان واکسینه نشده هنوز یک نگرانی جدی است.

2- آیا سفرهای جاده ای ایمن تر از سفرهای هوایی هستند؟

افراد می توانند در هنگام مسافرت، بیشتر از زندگی روزمره خود، با دیگران رو به رو شوند. این امر به طور خود کار احتمال قرار گرفتن در معرض فرد مبتلا به COVID-19 را افزایش می دهد.
 
با سفرهای هوایی، خانواده ها باید تعداد افرادی که در فرودگاه ها و همچنین هواپیما در معرض آن هستند را در نظر بگیرند. در فرودگاه ها، مسافران در فضای بسته، در معرض بسیاری از افراد، به طور بالقوه از مناطق مختلف کشور و جهان هستند. اما با توجه به الزام استفاده از ماسک در فضای بسته در تمام اوقات در فرودگاه های ایالات متحده، خطر کاهش می یابد.
 
در هواپیما، مسافران ممکن است برای چند ساعت در کنار چندین نفر خارج از خانواده خود بنشینند و برخی از این افراد به طور مداوم از الزامات استفاده از ماسک پیروی نکنند. اگر چه شیوع بیماری با سفر هوایی همراه بوده است، خوشبختانه این شیوع گزارش شده نادر بوده است.
 در هفته های اخیر، بالاترین میزان آلودگی به COVID-19 در جوامعی با کمترین میزان واکسیناسیون دیده شده است. به طور کلی، مسافرت با اتومبیل با در معرض قرار گرفتن محدود به وقفه های استراحت اندک و توقف های کوتاه وعده غذایی، احتمالاً ایمن تر خواهد بود.
 

3- مقصد چگونه روی ریسک تأثیر می گذارد؟

چه در جامعه خود و چه هنگام مسافرت راه دور، یک عامل خطر جدی که باید در نظر گرفته شود، میزان موارد COVID-19  است، از جمله بروز نوع دلتا در آن جامعه. وقتی نرخ COVID-19 در جامعه افزایش می یابد، به طور کلی مقصد نسبت به جامعه ای با نرخ های کم و پایدار، از امنیت کمتری برخوردار می شود.
 بسیاری از کودکان از جمله افرادی هستند که واکسینه نشده اند، به این دلیل که هیچ واکسنی برای کودکان زیر 12 سال مجاز نبوده است. در هفته های اخیر، بالاترین میزان آلودگی به COVID-19 در جوامعی با کمترین میزان واکسیناسیون دیده شده است. یک روش برای ارزیابی خطر یک مقصد خاص مقایسه نرخ های COVID-19 اخیر و میزان واکسیناسیون در مقصد شما با همین نرخ ها در جامعه خود شما با استفاده از وب سایت CDC است.
 

4- چه نوع اجتماعاتی در حال حاضر امن هستند؟

هنگام مسافرت، افراد با غریبه ها، دوستان و فامیل های دورتر که نمی توانند در خانه با آنها مواجه شوند در تماس هستند. این فعل و انفعالات، یعنی آن چه اپیدمیولوژیست ها "مخلوط کردن" می نامند، احتمال قرار گرفتن در معرض SARS-CoV-2  را در افراد افزایش می دهد.
مسافرت با اتومبیل با در معرض قرار گرفتن محدود به وقفه های استراحت اندک و توقف های کوتاه وعده غذایی، احتمالاً ایمن تر خواهد بود. الزامات سفر در شرایط کرونا  
تصویر: اجتماعات گسترده خانوادگی به طور حتم منجر به اختلاط بیشتر و احتمال ابتلا به عفونت می شود. Franco Vogt / بانک تصویر از طریق گتی ایماژ
 
خطر اضافه شده در اثر این اختلاط بستگی به وضعیت واکسیناسیون افرادی که با آنها رو به رو شده اند، تعداد افرادی که با آنها رو به رو شده اند، نوع رویارویی ها و مدت زمان برخورد با آنها دارد. اگر برای چندین ساعت در نزدیکی افراد زیادی باشید، خطر بیشتر از این است که برای مدت کوتاهی در کنار چند نفر باشید. اگر تقریباً همه کسانی که با آنها تماس می گیرید واکسینه شده باشند، خطر بسیار کم خواهد بود. اما با افزایش تعداد افراد واکسینه نشده، خطر نیز افزایش می یابد.
میزان انتقال SARS-CoV-2 از کودک به بزرگ سال تقریباً نیمی از میزان انتقال از بزرگ سال به کودک است.

5- چه نوع فعالیت هایی ایمن هستند؟

یک قانون مهم این است که در فضای باز بودن نسبت به داخل فضای بسته بودن ایمن تر است. در فضای بسته، ویروس می تواند برای مدتی در هوا معلق بماند و باعث افزایش احتمال قرار گرفتن در معرض آن شود. در فضای باز، ویروس به سرعت پراکنده می شود و احتمال ابتلا به ویروسِ ریخته شده توسط فرد آلوده به ویروس کرونا را تا حد زیادی کاهش می دهد.
 
نگرانی اصلی در فضای باز این است که مردم برای مدت طولانی به یک دیگر نزدیک باشند. چندین ساعت نشستن در بیرون از خانه در کنار دیگران، مثلاً در یک بازی بیس بال یا یک جشنواره موسیقی، ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد، به خصوص اگر افراد ماسک نزده باشند و میزان واکسیناسیون در جامعه پایین باشد. برای بچه هایی که با هم بازی می کنند، فعالیتی مانند کشتی در چمن کم ایمن تر از فوتبال یا پرتاب یک فریزبی (یا پرتاب دیسک) خواهد بود.
در سال گذشته، COVID-19  یکی از شایع ترین دلایل مرگ و میر مربوط به بیماری های عفونی در کودکان بوده است.

6- چه گام هایی می تواند خطر عفونت را کاهش دهد؟

هیچ تصمیمی برای همگان درست نخواهد بود. هر پدر و مادری باید خطرات را بسنجد و تصمیم خود را بگیرد. مسافرت به طور حتم منجر به مواجهه با کودکان و بزرگ سالان واکسینه نشده خواهد شد. اما خطر با توجه به میزان مواجهه تعیین می شود.
 
لازم به یاد آوری است که واکسیناسیون تنها یکی از ابزارهایی است که می تواند برای کاهش خطر استفاده شود. در صورت امکان استفاده از ماسک را در فضاهای بسته در نظر بگیرید. ماسک ها انتقال را کاهش می دهند و ثابت شده است که مکمل مؤثر واکسیناسیون هستند. استفاده از ماسک در فضاهای بسته و در بعضی از اوقات - حتی اگر نه در همه اوقات – درمکان های عمومی، خطر را بیشتر کاهش می دهد.
 
قبل از سفر، خانواده ها باید در باره انتظارات و نگرانی ها صحبت کنند، هم در خانواده خودشان و هم با دیگرانی که با آنها ملاقات می کنند. این گفتگوها ممکن است دشوار باشد. مردم باید صریح، صادقانه و بدون قضاوت در باره این که چه کسی واکسینه شده و چه کسی این کار را نکرده است صحبت کنند و در مورد یک سری قوانین توافق کنند.
 کودکان بسیار کمتر از بزرگ سالان از COVID-19 به بیماری شدید مبتلا می شوند و بسیار کمتر می میرند. اما به هر حال کودکان هم در اثر COVID-19 می میرند.و سپس تمام تلاش خود را بکنید تا از تعطیلات خود لذت ببرید.
 
منبع: ویلیام سی میلر، The Ohio State University
نسخه چاپی