با 5 مشخصه اصلی میلگرد صبا فولاد زاگرس آشنا شوید
یکی از مهم­ترین مصالح ساختمانی که در عمر و استحکام سازه اهمیت حیاتی دارد، میلگرد است. شرکت صبا فولاد زاگرس یکی از کارخانه­های مهم تولیدکننده میلگرد آجدار باکیفیت در ایران به شمار می‌رود. این شرکت در سال 1393 در شهرک صنعتی سفیددشت واقع در شهرستان بروجن استان چهارمحال بختیاری تأسیس شد. ظرفیت این کارخانه در فاز نخست خود بالغ­بر 420 هزار تن است.

به گزارش آسرون (https://www.asroon.ir) ، محصولات صبا فولاد زاگرس شامل انواع میلگردهای آجدار می‌شود که برای تقویت سازه و فونداسیون به کار می‌روند. برای تولید میلگرد صبا فولاد زاگرس از سیستم ترمکس بهره گرفته می‌شود تا استحکام کششی میلگردها بر اساس استانداردهای بین­المللی افزایش پیدا کند. در این مطلب به 5 مشخصه اصلی میلگرد صبا فولاد زاگرس می­پردازیم:


 
با 5 مشخصه اصلی میلگرد صبا فولاد زاگرس آشنا شوید

1.کیفیت میلگرد صبا فولاد زاگرس

میلگرد صبا فولاد زاگرس با خطوط تولید پیشرفته و بهره‌گیری از سیستم ترمکس تولیدشده و به‌عنوان محصولی باکیفیت و برندی نام‌آشنا در صنعت میلگرد ایران، شناخته‌شده است. میلگردهای این کارخانه تحت آزمایش­های کششی و خمشی قرار می­گیرند و سپس روانه بازار می­شوند. داشتن گواهینامه کیفیت و تولید تحت استانداردهای صادراتی نیز از دیگر نشانه­ های کیفیت خوب میلگرد صبا فولاد زاگرس است.
 

2.موقعیت مکانی کارخانه میلگرد صبا فولاد زاگرس

به علت محل قرارگیری این کارخانه در غرب کشور، خرید میلگرد صبا فولاد زاگرس برای افرادی که در این منطقه فعالیت می­کنند، گزینه مناسبی است. ازآنجایی‌که قیمت آهن و به‌تبع آن قیمت میلگرد در ماه‌های گذشته همواره رو به افزایش بوده است، خرید میلگرد از کارخانه ­های نزدیک برای اهالی صنعت ساختمان به‌صرفه‌تر است و هزینه باربری را به میزان قابل‌توجهی کاهش می­دهد.
 

3.سایز، گرید و جدول وزنی میلگرد صبا زاگرس

میلگردهای صبا فولاد زاگرس به‌صورت شاخه­ای به فروش می‌رسند. معمولاً محصولات میلگرد صبا زاگرس در سایزهای 8 تا 32 تولید و روانه بازار مقاطع فولادی می­شوند. هم‌اکنون کارخانه فولاد صبا زاگرس میلگرد فقط به تولید میلگرد آج‌دار A3 می­پردازد. موجودی و قیمت میلگرد زاگرس هر روز در سایت کارخانه این میلگرد به‌روز می‌شود. وزن انواع میلگرد صبا فولاد زاگرس را می‌توانید از جدول زیر ببینید:
 
سایز (mm) گرید وزن (Kg)
10 A3 8
12 11
14 14.5
16 19
18 24
20 29.5
22 36
25 46.5
28 58
32 76
 
 

4.روش تولید میلگرد صبا فولاد زاگرس

ابتدا ماده اولیه که همان شمش فولادی 12 متری است توسط کوره‌های پیش گرم به شمش­های 6 متری تبدیل می‌شود. سپس شمش­ها در دسته‌های سه‌تایی به سمت کوره هدایت می­شوند. در این مرحله، شمش­ها در کوره تا دمای 1250 سانتی‌گراد به‌تدریج گرم می­شوند. سپس توسط دستگاه Ejector  به سمت قفسه­های نورد هدایت می­شوند.

در این قفسه‌ها، عملیات نورد توسط استندهای نورد روی شمش­ها انجام می‌گیرد. در استندهای نورد سطح مقطع شمش کاهش پیداکرده و طول آن افزایش می­یابد و در نهایت شکل میلگرد با قطر موردنظر به دست می‌آید. میلگرد حاصل از پروسه نورد دارای دمایی حدود 900 درجه سانتی‌گراد است که با عبور از قیچی محصول با طول مناسب بریده‌شده و به بستر خنک‌کننده هدایت می‌شود. آخرین مرحله بسته‌بندی و توزیع و انتقال محصول نهایی به انبار است. به یاد داشته باشید که کلیه میلگردهای صبا فولاد زاگرس قبل از ورود به بازار، تحت آزمایش­های کنترل کیفیت مانند آزمایش­های کشش و خمش قرار می‌گیرند.
 

5.بارگیری و تحویل میلگرد صبا فولاد زاگرس

میلگرد صبا فولاد زاگرس در سایزهای 10 الی 28 همواره موجود بوده و هرروز از محل کارخانه بارگیری می‌شود. برای خرید میلگرد صبا فولاد زاگرس می‌توانید این محصول را از درب کارخانه، بنگاه‌های خرید اینترنتی میلگرد یا روش‌های دیگر تهیه کنید. کارخانه صبا فولاد زاگرس در بورس کالای ایران فعال است و محصولات خود را به متقاضیان به فروش می‌رساند.
 
میلگرد صبا فولاد زاگرس به علت روش تولید استاندارد و پیشرفته خود، کیفیت و تنوع  محصول و موقعیت قرارگیری، گزینه خوبی برای خرید است. در این مقاله به 5 مشخصه اصلی میلگرد صبا فولاد زاگرس پرداختیم. امیدواریم که شما را در تصمیم‌گیری برای خریدی بهتر یاری کرده باشیم.
نسخه چاپی