هر آنچه باید درباره اسکراب پوست و نحوه انجام آن بدانیم

همه آنچه باید درباره اسکراب پوست صورت بدانید!

ممکن است بارها برایتان پیش آمده باشد که از کدری و کثیفی پوست صورت خود خسته شده باشید و حس کنید یک لایه از روی پوست شما را سلول های مرده و کدر پوشانده است در این شرایط دوست دارید هر روشی را امتحان کنید تا به پوست دلخواه خود برسید. برای داشتن پوستی شفاف و یکدست نیاز دارید تا هفته ای یکبار پوست صورت خود را اسکراب بزنید و از شر پوست های مرده و کدر نجات پیدا کنید.
 

اسکراب صورت و پوست بدن

برای آن که پوست صورت و بدن تان شادابی و تازگی خود را حفظ کند نیاز به مراقبت و رسیدگی خواهید داشت، حال تصور کنید که شما شاغل هستید و هر روز صبح میکاپ روزانه خود را انجام می دهید و تا عصر و پس از پایان کار این آرایش بر روی پوست شما مانده است. در این میان شما در معرض نور خورشید قرار خواهید گرفت و در برابر آلودگی و اشعه های مضر نیز قرار گرفته اید تمامی این آلودگی ها بر روی پوست شما نشسته و در نهایت اگر شما جز کسانی نباشید که پوست خود را در آخر شب نشوئید و مراقب پوست خود نباشید در نهایت هر چند که پوست خوبی داشته باشید باز هم در طولانی مدت پوست صورت تان کدر شده و دچار لک و تیرگی می شود.

برای جلوگیری از این اتفاق شما باید یک سری روتین های پوستی را در لیست خود قرار بدهید، روتین پوستی شامل: شستشوی روزانه پوست صورت، استفاده از مرطوب کننده مناسب با نوع پوست، کرم ضد آفتاب با SPF مناسب با فصل، کرم ها و سرم های جوان کننده و ترمیم کننده پوست صورت و در نهایت آخر شب و باز هم شستشوی پوست صورت و مجدد روتین مراقبت و ترمیم کنندگی پوست ادامه پیدا خواهد کرد. در این میان شما هفته ای یک بار باید در روتین هفتگی و روزانه خود اسکراب صورت را جای بدهید و در نهایت اجازه بدهید پوست صورت تان تمیز و مرتب شود.

اگر برایتان سوال است که اسکراب صورت چیست؟ و چه ماهیتی دارد باید به این نکته اشاره کنیم که اسکراب ها همان لایه بردار ها با ترکیب مواد مختلف با دانه های ریز یا گرانول هایی است که ساختاری زبر داشته و اضافات موجود بر روی پوست تان را از بین خواهد برد. توجه داشته باشید که اسکراب ها به دو صورت فیزیکی و شیمیایی مورد استفاده قرار خواهند گرفت و اسکراب های دانه درشت معمولا پوست شما را در لحظات اولیه دچار التهاب و حساسیت خواهد کرد. 

هر آنچه باید درباره اسکراب پوست و نحوه انجام آن بدانیم

انواع اسکراب 

عمیق ، ملایم ، ضعیف
 

نوع پوست خود را تعیین نمایید

برای استفاده از این محصول می بایست از نوع متناسب با پوستتان استفاده نمایید .پوست به 4 نوع طبیعی، خشک، چرب و یا ترکیبی تقسیم می شود.برای تعیین نوع پوستتان چهره خود را بشویید و اطمینان حاصل کنید که هیچ آرایشی بر روی پوست شما وجود ندارد.سپس بگذارید پوستتان در جریان هوا خشک شود و یک ساعت صبر نمایید .
 
سپس به بافت پیشانی، بینی، چانه و گونه خود توجه نمایید .اگر چربی در این مناطق مشاهده نمودید شما دارای پوست چربی می باشید و در صورت خشک بودن این مناطق پوست صورت شما خشک می باشد .اگر مناطق پیشانی ،بینی و چانه شما چرب بود و سایر قسمت های صورتتان پوست خشکی داشت شما دارای پوست ترکیبی یا مختلط می باشید .در صورتی که سابقه حساسیت پوستی مانند قرمزی، ترک، خارش و یا سوزش داشته اید شما دارای پوست حساسی می باشید.

هر آنچه باید درباره اسکراب پوست و نحوه انجام آن بدانیم 

پوست خود را مرطوب کنید

حتی اگر شما پوست چرب یا ترکیبی داشته باشید، استفاده از یک مرطوب کننده مناسب بخشی ضروری ،از یک روش معمول مراقبت از پوست است، به ویژه پس از لایه برداری با اسکراب صورت. مرطوب کننده به جلوگیری از تولید بیش از حد روغن پوست کمک می کند و پوست را سالم و متعادل نگه می دارد.
  

از اسکراب فقط یک بار یا دو بار در هفته استفاده کنید

ممکن است وسوسه شوید که هر روز صبح پوستتان را لایه برداری نمایید تا شفاف و درخشنده شود . اما بهتر است بدانید استفاده از اسکراب صورت به طور بیش از حد می تواند سلول های ظریف پوست را دچار آسیب نماید .بنابراین  ابتدا یک بار در هفته از اسکراب استفاده کنید و سپس این عمل را تا دو بار در هفته افزایش دهید .
 

مزایای اسکراب صورت و بدن

* پوست بدن و صورت را با حذف سلول های مرده ترمیم و بازسازی می کند.
* بازگرداندن شادابی و جوانی به پوست صورت و بدن. 
* تغذیه و رطوبت رسانی بهتر به پوست صورت. 
* جلوگیری از بروز چین و چروک بر پوست صورت. 
* مواد مغذی و ترمیم کننده به راحتی به پوست خواهند رسید.

هر آنچه باید درباره اسکراب پوست و نحوه انجام آن بدانیم

طرز استفاده از اسکراب صورت

توجه داشته باشید که طرز استفاده از اسکراب صورت بسیار مهم تر از هر نکته ای دیگر می باشد، شما تنها در هفته یک بار می توانید برای پوست صورت تان از اسکراب استفاده کنید و افراط در استفاده آن نیز نتیجه برعکس خواهد گذاشت و به پوست شما آسیب وارد می کند. برای انجام اسکراب باید مراحل زیر را انجام بدهید:

* ابتدا پوست خود را با آب کمی خیس نمائید. 

* پس از آن اسکراب را به روی پوسJت خود بزنید، اطراف چشم هایتان را به هیچ عنوان اسکراب نزنید چرا که پوست دور چشم ها حساس بوده و خشکی بیش از حد در این نواحی ایجاد خواهد کرد. 

* شما می توانید کل صورت، بالای سینه و گردن را با اسکراب ماساژ بدهید و از آنجایی که این نواحی پوست حساسی داشته است باید به آرامی ماساژ بدهید. 

* پس از آن صورت خود را با آب ولرم رو به سرد به خوبی بشوئید و مطمئن باشید که تمام مواد اسکراب را از سطح پوست تان پاک نمائید.

* در آخر صورت و بدن خود را با حوله به آرامی پاک کرده و در این مرحله می توانید هر ماسک، سرم، کرم مرطوب کننده و ترمیم کننده که در روتین تان هست را بر روی پوست خود بزنید و مطمئن باشید که خیلی سریع تراز روزهای عادی جذب پوست تان شده و نتیجه ای بهتر خواهید داشت. 
 

مراقبت های بعد از اسکراب صورت

* پرهیز از دست کاری جوش و کندن جوش ها 
* پرهیز از انجام آرایش های سنگین و لوازم آرایشی فاسد یا نامعتبر
* شست و شوی مناسب پوست صورت و بدن 
* عدم استفاده از تونر و پاک کننده ها 
* پرهیز از ماساژ صورت 
* پرهیز از ورزش بعد از انجام اسکراب 
* عدم استفاده از داروهای قوی و ضد آکنه و جوش 
* پرهیز از قرار گیری در برابر آفتاب 
* پرهیز از انجام لیزر و وکس

هر آنچه باید درباره اسکراب پوست و نحوه انجام آن بدانیم

هنگام خرید اسکراب باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

* دقت کنید که اسکراب تان حتما دارای پروانه بهداشت باشد. 
* بسته بندی مناسب که بر روی آن تاریخ درج شده باشد. 
* حتما اسکراب پایه گیاهی داشته و از مواد طبیعی ساخته شده باشد. 
* میزان مواد شیمیایی داخل اسکراب ها باید صفر باشد. 
* اسکراب باید فاقد هرگونه اسانس و عطر شیمیایی باشد. 
 

بهترین اسکراب صورت ایرانی و خارجی

اسکراب لایه بردار شون با عصاره گردو: این اسکراب بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است، شما می توانید به راحتی بر روی هر نوع پوستی از این اسکراب استفاده کنید و از کارآیی بالای آن لذت ببرید.اگر به دنبال اسکراب قوی نیستید می توانید از اسکراب گردو و ویتامین E  برای جوانسازی و درخشش پوست خود استفاده نمائید. 

ماسک اسکراب فریمن: برند فریمن از حرفه ای ترین برندهای تولید ماسک صورت و محصولات پوستی و اسکراب ها است که با یکبار استفاده از آن متوجه تفاوت آن با دیگر محصولات خواهید شد. این اسکراب حاوی ویتامین E بوده و باعث شفافیت و جوانسازی پوست شما خواهد شد. ماسک اسکراب فریمن مدل Polishing حاوی خاک رس، عصاره نارگیل، تمشک و چوب صندل است. ترکیبات این محصول بسیار معجزه کننده عمل کرده و می توانید از آن برای مدت زمان بیشتری بر روی پوست تان استفاده کنید. 

ژل پاک کننده اسکراب صورت پریم: اگر پوست تان بسیار آسیب ندیده و حساسیت خاصی ندارید به شما استفاده از اسکراب های قوی تر را پیشنهاد می کنیم، اسکراب ملایم پریم به صورت ملایم پوست شما را لایه برداری کرده و از بروز جوش و آکنه جلوگیری خواهد کرد. 

اسکراب لایه بردار نیوآ: این محصول از برند خوش نام نیوآ بوده و حاوی ذرات اسکرابی آبی رنگ است که سلول های مرده پوست تان را پاک کرده و نرمی را به پوست شما هدیه می دهد. ویتامین E و کمپلکس Hydra iq موجود در این محصول بالانس طبیعی در صورت ایجاد کرده و آب صورت را داخل آن حفظ کرده و موجب لطافت و شادابی پوست شما خواهد شد. 

هر آنچه باید درباره اسکراب پوست و نحوه انجام آن بدانیم

خرید اینترنتی ماسک اسکراب صورت

برای داشتن پوستی سالم و شاداب شما باید به صورت روتین پوستی هفته ای یکبار از اسکراب استفاده کنید و سعی کنید به تاریخ انقضای محصولات نیز بسیار توجه داشته باشید.
 

اسکراب های خانگی پوست صورت

در بخش دوم اسکراب در سلامت پوست و موی نمناک نوبت به معرفی بهترین اسکراب های طبیعی و خانگی برای زیبایی پوست صورت می رسد که بایستی با توجه به جنس پوستتان آنها را انتخاب کرده و استفاده کنید.
 

1. اسکراب شکری ساده پوست صورت:

مواد لازم:
1 قاشق چایخوری شکر
2 قطره آب
1 - 2 قطره روغن پرتقال، لیمو، اسطوخودوس یا چای (اختیاری)

هر آنچه باید درباره اسکراب پوست و نحوه انجام آن بدانیم

طرز تهیه:
تمام مواد را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. با استفاده از نوک انگشتان خود، مواد را به آرامی روی صورت تمیزتان بمالید. حتما از چشم ها دوری کنید. سپس با آب سرد بشورید و با یک حوله تمیز خشک کنید. در صورت نیاز یک لایه روغن برای مرطوب کنندگی اضافه کنید.
 

2. اسکراب 2ماده ای شکری پوست صورت:

مواد لازم:
1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
2 قاشق غذاخوری شکر

هر آنچه باید درباره اسکراب پوست و نحوه انجام آن بدانیم

طرز تهیه:
روغن نارگیل و شکر را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید. با استفاده از حرکات دایره ای ملایم به مدت 60 ثانیه روی صورت و گردن تمیزتان بمالید.با آب گرم بشورید و اجازه دهید تا خشک شوند.

این، یک دستور العمل آسان برای زمانی است که وقت زیادی ندارید. اگر در آب و هوای گرم زندگی کنید، می توانید این مخلوط را در یخچال ذخیره کنید، زیرا روغن نارگیل نقطه ذوب نسبتاً پایینی دارد.
 

3. اسکراب شکری و شکلاتی پوست صورت:

مواد لازم:
یک چهارم فنجان شکر قهوه ای
یک هشتم فنجان روغن زیتون
1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو
یک چهارم قاشق چایخوری عصاره وانیل

هر آنچه باید درباره اسکراب پوست و نحوه انجام آن بدانیم

طرز تهیه:
تمام مواد مختلف را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید.
به مدت 60 ثانیه به آرامی روی پوستتان مالش می دهد.
در صورت تمایل، اجازه دهید به مدت 10 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید.
 

4. اسکراب صورت بلوبری و عسل:

مواد لازم:
یک دوم فنجان بلوبری
2 قاشق غذاخوری عسل
1-2 قاشق غذاخوری شکر

هر آنچه باید درباره اسکراب پوست و نحوه انجام آن بدانیم

طرز تهیه:
تمام مواد تشکیل دهنده را در یک خرد کن کوچک بریزید و تا زمانی که صاف و له شود، با هم ترکیب کنید. یک لایه از این ترکیب را به صورت تمیزتان بزنید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند. در آخر با آب گرم بشورید.
 

5. اسکراب لیمو و شکر پوست صورت:

مواد لازم:
1 قاشق غذاخوری روغن زیتون
1 قاشق غذاخوری عسل
یک دوم فنجان شکر

هر آنچه باید درباره اسکراب پوست و نحوه انجام آن بدانیم

طرز تهیه:
روغن زیتون، عسل و آب لیمو را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. مواد را به آرامی روی پوست صورت با حرکات دایره ای به مدت یک دقیقه بمالید. پوست را با آب گرم بشورید.
 

6. اسکراب عسل و جو پوست صورت:

مواد لازم:
1 فنجان جو پخته
2 قاشق غذاخوری عسل
1 قاشق چایخوری جوز هندی
15 قطره روغن درخت چای
1 قاشق چایخوری اسطوخدوس خشک شده (اختیاری)

هر آنچه باید درباره اسکراب پوست و نحوه انجام آن بدانیم

طرز تهیه:
جو را در مخلوط کن بریزید تا کمی خرد شود، نه خیلی پودر، سپس آن را به کاسه کوچکی بریزید و ترکیبات باقیمانده را اضافه کرده و به هم بزنید. برای استفاده از آن، به آرامی روی پوست صورت خود با حرکات دایره ای بمالید. 5 تا 10 دقیقه بگذارید روی پوست بماند و سپس با آب گرم بشویید.
 

اسکراب خانگی برای پوست های خشک

1. اسکراب پوست صورت پودر قهوه:

پودر قهوه برای زنده کردن همه نوع پوست خوب است. این ساده ترین اسکراب صورت خانگی برای پوست های خشک است.

شما فقط به مقداری دانه های قهوه نیاز دارید. همچنین می توانید از پودر باقیمانده قهوه تان استفاده کنید. در یک قاشق غذاخوری پودر قهوه، یک قاشق غذاخوری آب اضافه کنید. خوب مخلوطشان کنید. این مخلوط را روی صورت خود بمالید و آن را با حرکات دایره ای ماساژ دهید.

اسکراب را به مدت 4 تا 6 دقیقه انجام دهید. بشورید و صورتتان را خشک کنید. این کار به طور طبیعی از پوست شما با از بین بردن سلول های مرده محافظت می کند و آن را مرطوب و تمیز می کند.

هر آنچه باید درباره اسکراب پوست و نحوه انجام آن بدانیم

2. اسکراب روغن نارگیل و لیمو برای پوست صورت:

نصف فنجان روغن نارگیل را بردارید. اگر روغن نارگیل در دسترس نیست، می توانید از روغن زیتون یا روغن بادام استفاده کنید، اما از روغن بادام زمینی، روغن گیاهی و یا روغن کانولا استفاده نکنید.

دو قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. یک قاشق غذاخوری آب لیمو را به این مخلوط اضافه کنید. این کار ویژگی های پاک سازی اسکراب را افزایش می دهد. آن را روی صورت تازه شسته شده خود بزنید و سپس با آب سرد بشویید.

هر آنچه باید درباره اسکراب پوست و نحوه انجام آن بدانیم

3. اسکراب پوست صورت چای سبز و عسل:

یک فنجان چای سبز رابردارید. یک قاشق غذاخوری از آن را در یک کاسه بریزید. اجازه دهید چند دقیقه خنک شود. 1 قاشق غذاخوری شکر را به آن اضافه کنید. خوب هم بزنید. یک قاشق غذاخوری عسل را نیز اضافه کنید. به طور کامل مخلوطشان کنید.

عسل خواص ضد باکتری و مرطوب کنندگی دارد. این مخلوط را روی صورت خود بمالید. روی نقاطی که خشک هستند، بیشتر تمرکز کنید و صورت خود را با آب سرد بشورید.
 

4. اسکراب پودر بادام:

پودر بادام در تمام فروشگاه ها موجود است، اما شما می توانید بادام خام را در یک خرد کن مواد غذایی بریزید و مخلوط کنید تا زمانی که پودر شوند. حالا یک فنجان پودر بادام، نصف فنجان روغن بادام یا روغن زیتون را اضافه کنید.

چند قطره روغن گیاهی را به آن اضافه کنید. لیمو، بنفش کمرنگ، گل رز و دیگر روغن های گیاهی این اسکراب را مجلل تر می کنند. حالا این ترکیب را بر روی صورت خود بمالید. آن را با استفاده از آب سرد بشویید و خشک کنید.


منبع: سایت الانزا
سایت بیتوته
سایت نمناک
نسخه چاپی