معرفی کتاب«پروژه شادی» نوشته گریچن رابین

مشخصات کتاب

نام کتاب پروژه شادی
نویسنده گریچن رابین
ناشر آموت
سال چاپ تابستان 1391
ژانر روانشناسی، انگیزشی
کشور سازنده آمریکا
رده سنی بزرگسال
تعداد صفحه 391

خلاصه ای از کتاب

این کتاب حاصل پژوهش های علمی نویسنده در یک سال است. خانم رابین برای خلاصی از فشار کار و روتین شدن و غمگین بودن زندگی اش تصمیم می گیرد زندگی شادی را با برنامه ریزی 12 ماهه پشت سر بگذارد. این کتاب بعد از گذشت سال ها هنوز جزء پر فروش ترین کتاب های نیویورک تایمز به شمار می رود. بعضی ها گفته اند «پروژه شادی» نه تنها یک کتاب، بلکه جنبشی است که برای خودطرفدارانی دارد و در سراسر جهان گروه هایی ایجاد می شود که اعضای آن برای گفتگو درباره این پروژه گرد هم می آیند.

این کتاب فعل الحال به 35 زبان ترجمه شده است . البته پروژه شادی در بسیاری از دانشگاه ها منبع درسی برای دانشجویان است.این کتاب همیشه به والدین مستاصل، دانشجویان،افراد بیمار روانی، افرادی که با چالش طلاق رو به رو هستند، افراد تحصیل کرده، روحانیون، فعالان اجتماعی،و...پیشنهاد شده است.

چالش های این کتاب برای هر یک از خوانندگانش متفاوت است . چون برنامه ریزی را جوری ایجاد کرده که هر کس بر اساس احساسات و علایقی که بیشتر او را به طرف شادی سوق می دهد راهنمایی شود و با شعار شادبودن، دیگران را شاد می کند جلو می رود.

معرفی کتاب«پروژه شادی» نوشته گریچن رابین
 

مشخصات نویسنده

خانم گریچن رابین متولد 14 دسامبر 1965 در کانزاس سیتی  در ایالت میزوری آمریکا است. ایشان نویسنده، وبلاگ نویس و سخنران و استاد دانشگاه حقوق و مدیریت است. ایشان دانش آموخته رشته حقوق است . مدتی سردبیر مجله حقوقی «ییل» بود و در این راه برنده جایزه «ادگار ام. کولن» شد. خانم رابین در حال حاضر با همسرش جیمز در شمال منهتن در نیویورک زندگی می کند. او بیشتر آثارش را با موضوع کسب عادت های مثبت در زندگی، خوشبختی و فطرت انسان می نویسد. از جمله کتاب های معروف او «پروژه شادی» ، «نظم بیرونی،آرامش درونی» ، «معجزه عادت» ، «بهتر از قبل»، «چهار گرایش رفتاری»، «شادی در خانه»می باشد.
 

نظرات و تجربه کاربران دربارۀ کتاب«پروژه شادی»


+کتاب فوق العاده جذاب که با ساده ترین روش ها آموزش شاد بودن میدهد. در اصل مفهوم کتاب این هستش که شاد بودن یک حس درونی است و راه های پیدا کردن شادی راحت است. ذهن و از پیشنهاد های عجیب و غریب پر نمیکند و شادی را خیلی راحت توصیف میکند که یک حس درونی هستش.

+کتاب بسیار خوبیه و ترجمه ش عالیه ،خوندن این کتاب دیدگاهم رو نسبت به زندگی و افراد بهتر کرد و آرامش بیشتری بهم داد .

+کتاب، سرشار از حس خوب و آرامشه و قلم بسیار روان و بی آلایشی داره و اصلا مهم نیست که چقدر توی زندگیتون احساس شادی دارین خوندن این کتاب به همه کمک می کنه.

+خیلی کتاب خوبیه، نویسنده سعی داره که بهتون بگه میشه از اتفاقای کوچیک و ساده زندگی هم خوشحال شد بعد از خوندن این کتاب خیلی تغیرات رو میشه حس کرد من پیشنهاد می کنم.
 

برش هایی از کتاب

+من به شخصه به ندرت از پول خرج کردن احساس شادی می کنم.کاملا برعکس، معمولا وقتی پول خرج می کنم، دچار پشیمانی و احساسی می شوم که آن را «شوک خرید» می نامم. شاید به همین علت باشد که به اشتیاق دیگران برای خرید کردن بیشتر توجه می کنم. اما حتی برای من، کمی ولخرجی کردن در صورتی که خرید هوشمندانه ای انجام بدهم، می تواند شادی زیادی به همراه داشته باشد.

+در طول ماه که به دوستی اختصاص داده بودم ،به طوراتفاقی 2 زندگی نامه شخصی را خواندم. این دو زندگی نامه، به من چیزی را یادآور کرد که معمولا خیلی راحت فراموش می شود: زندگی مردم خیلی پیچیده تر از آن است که از بیرون به نظر می رسد. به همین علت، به عنوان بخشی از تصمیم «سخاوتمند باشم» می خواستم « مردم را با سختگیری مورد قضاوت قرار ندهم.»

+شادی، نه فضیلت است، نه لذت، نه این و نه آن، بلکه به مفهوم رشد است. ما وقتی شاد هستیم که در حال رشد باشیم.
 

معرفی کتاب های مشابه 

اثرمرکب
 این کتاب مشهور دستورالعمل‌ لازم برای موفقیت و دستیابی به اهداف و آرزو‌ها را ارائه می‌کند.  نویسنده:دارن هاردی
 
باشگاه پنج صبحی ها
خواننده را به سحرخیزی و استفاده‌ی درست از زمان راهنمایی می‌کند. نویسنده: رابین شارما
 
خودت باش  دختر
با راه حل های ساده در صورت رمان ، آموزش می دهد خودت را با تمام بدی ها یا خوبی هادوست داشته باشی. نوشته:ریچل هالیس
 
تو نمی‌توانی روزم را خراب کنی
هدف این کتاب کمک به انسان‌ها برای مواجه و حل مشکلات و چالش‌هایی است که روزانه با آن‌ها سر و کار دارند. نویسنده:آلن کلاین
نسخه چاپی