10 ورزش عجيب و غريب در دنيا
10 ورزش عجيب و غريب در دنيا
10 ورزش عجيب و غريب در دنيا






چند نوع ورزش مي‌شناسيد؟ آيا تا به حال به فکر شکل‌هاي تازه ورزش افتاده‌ايد؟ در دنيا ورزش‌هايي وجود دارد که گاهي با تلفيق ساير ورزش‌ها به وجود آمده‌اند و گاهي خودشان به تنهايي ورزش جديدي به حساب مي‌آيند اما بعضي از ورزش‌ها هم هستند که واقعا عجيب و غريب‌اند. به10 ورزش زير نگاه کنيد و خودتان قضاوت کنيد.

1 شطرنج - بوکس در آلمان

با ترکيب هوش و توانايي جسمي، به دنياي عجيب ورزش شطرنج- بوکس وارد مي‌شويد. اگر شما از عهده پرداخت پول يک جفت دستکش بوکس برآييد و بتوانيد کمي از فسفر مغزتان را در اختيار شطرنج قرار دهيد، مي‌توانيد در اين ورزش وارد شويد. اين ورزش زاييده تفکر آلماني است و از ترکيب شش دور شطرنج مابين پنج راند بوکس تشکيل شده است. شرکت‌کننده مي‌تواند يا در شطرنج طرف مقابلش را کيش و مات کند و يا او را در رينگ ناک اوت کند. البته مانند تمام ورزش‌هاي ديگر، اين ورزش هم داور مي‌خواهد. با توجه به اينکه ممکن است مدت شطرنج براي هر حرکت طولاني شود، در وقت تعيين شده اگر شما بتوانيد در شطرنج طرف مقابل را آچمز هم کنيد، برنده محسوب مي‌شويد. به علاوه در صورت تمام شدن زمان پنج دور بوکس، نفري برنده اعلام مي‌شود که امتياز بيشتري دارد. شايد فکر کنيد انجام آن آسان است اما گاهي کهنه کارهاي عرصه ورزش هم در انجام اين رقابت ورزشي درمانده‌اند.

2 حمل همسر در فنلاند

فنلاندي‌ها مبتکر مسابقه بزرگ سالانه قهرماني حمل همسر هستند. مسابقه راحت است. کافي است شما در حالي که همسر خود را کول کرده‌ايد، سريع‌تر از همه از خط پايان بگذريد. اين ورزش در غرب فنلاند در شهرهاي کوچک انجام مي‌شود. مقررات خاص درباره وزن همسر وجود ندارد. آخرين برندگان اين مسابقه بنا بر اطلاعات سايت اين ورزش، يک زن و شوهر استونيايي بوده‌اند و خود فنلاندي‌ها در آخرين دوره نتوانسته‌اند به مدالي دست پيدا کنند.

3 راگبي زير آب

بازي راگبي زير آب در يک استخر شنا به عمق چهار متر انجام مي‌شود. هر تيم آن شامل 11 بازيکن است که سعي مي‌کنند توپ سنگين را به دروازه طرف مقابل بزنند. هر دروازه در ته استخر نصب شده است. اين ورزش يک بازي هيجان‌انگيز است و هيچ قانون خاصي به جز قانون جاذبه بر آن حکم نمي‌راند. بنابراين براي راه يافتن به آن ممکن است لازم نباشد شما حتما شرايط خاصي داشته باشيد.

4 ليگ‌ سنگ، کاغذ، قيچي در آمريکا

حتما تعجب مي‌کنيد. همان بازي سنگ، کاغذ، قيچي خودمان است که در آمريکا باب شده است. در ليگي که در سال 2006 در لاس و گاس آمريکا برگزار شد، 257 نفر از سراسر آمريکا شرکت داشتند و جايزه‌اي معادل 50 هزار دلار به نفر برنده داده شد. درباره اينکه قوانين اين بازي چه هستند و چه کساني مي‌توانند در آن شرکت کنند، اطلاعات بيشتري به دست نياورده‌ايم.

5 ماراتن انسان - اسب در ولز

مسابقه مشهوري درولز وجود دارد که ماراتن انسان – اسب ناميده مي‌شود. هدف از اين ورزش، فايق آمدن بر قدرت اسب‌هاي انتخاب شده‌اي است که در کنار ورزشکاران مي‌دوند. طول زمين مسابقه 35کيلومتر است که در تمام طول آن پستي و بلندي‌هاي طبيعي وجود دارد که هم تحمل انسان و هم تحمل و استقامت اسب براي گذشتن از آنها مهم است. تنها تفاوت موجود در طول مسابقه گذشتن از يک منطقه جنگلي است که انسان دونده مي‌تواند از لابه‌لاي درختان آن بگذرد اما اسب دونده بايد آن را دور بزند. هدف نهايي اين ورزش، زودتر گذشتن از خط پايان است. ممکن است انسان در مبارزه پيروز شود و يا اسب؟ شما چه فکر مي‌کنيد؟ اگر بدانيد که جايزه اين مسابقه مبلغ زيادي است که هر سال در حال اضافه شدن است چطور؟

6 غواصي در لجن

شرکت‌کنندگان در اين مسابقه بايد مسيري گل آلود را به مقدار 55 متر در يک لجن متعفن و بدبو غواصي کنند و هر کس بتواند در کمترين زمان اين کار را انجام بدهد، برنده مسابقه خواهد شد. شرکت‌کنندگان مجهز به لوله تنفس در زير آب و کفش غواصي هستند و نمي‌توانند از شناهاي معمول استفاده کنند. رکورد اين مسابقه يک دقيقه و 35 ثانيه و متعلق به آقاي فيليپ جان است. آخرين مسابقه در تاريخ 27 آگوست برگزار خواهد شد.

7 دنبال کردن پنير در انگلستان

اين مسابقه که به مسابقه غلتاندن پنير مشهور است، ورزش خطرناکي است که با قدمت صدها ساله در انگليس و بر تپه هيل انجام مي‌شود. يک حلقه پنير به وزن 5/2کيلوگرم از تپه‌‌اي با شيب تند به پايين غلتانده مي‌شود و شرکت‌کنندگان براي گرفتن آن با هم به رقابت مي‌پردازند. همه ساله در اين مسابقه دست و پاهاي زيادي شکسته مي‌شود و جراحات زيادي به وجود مي‌آيد اما اگر بتوانيد آن پنير را بقاپيد، علاوه بر دريافت جايزه نقدي که مقدارش قابل توجه است هم مشهور مي‌شويد و هم يک قالب پنير به دست آورده‌ايد البته اگر سالم بمانيد.

8 بزکشي در افغانستان

بزکشي ورزش ملي افغانستان و قرقيزستان است. در اين ورزش افراد تيم‌ها که روي اسب نشسته‌اند، سعي مي‌کنند با استفاده از دست، لاشه سر بريده يک بز يا گوسفند را از دروازه حريف بگذرانند. اين ورزش توانايي خيلي زيادي مي‌خواهد و همه کس نمي‌تواند در اين شرايط به مسابقه بپردازد. مسابقه ممکن است طي انجام به خشونت بينجامد بنابراين داوران مسابقه از افراد پرسابقه و بالاي 40 سال انتخاب مي‌شوند. هر بار که لاشه از دروازه تيم مقابل عبور داده شود، يک امتياز به حساب مي‌آيد و در پايان مسابقه آنکه امتياز بيشتري به دست آورده، برنده مسابقه اعلام مي‌شود.

9 هاکي روي چرخ در آلمان

اگر با ديدن تعداد زياد کانادايي‌هاي بي‌دنداني که در دست خود چوب هاکي حمل مي‌کنند، معتقد شده‌ايد که ورزش هاکي روي يخ ورزش سختي است، حتما با يک بار بازي هاکي روي چرخ البته اگر از عهده‌اش بربياييد، نظرتان عوض مي‌شود. اين بازي با همان قوانين قديمي هاکي روي يخ انجام مي‌شود اما به جاي کفش مخصوص هاکي روي يخ و زمين ‌بازي يخ زده، بايد از تک چرخه‌هايي استفاده کنيد که در يک سالن معمولي رانده مي‌شوند. چند سالي است که اين بازي در آمريکا نيز رواج يافته است. پيش از آن در آلمان و انگليس طرفداران و بازيکنان به اين بازي پرداخته‌اند. ليگ اين بازي در آلمان برقرار است و بازيکنان مشتاقي را مي‌توانيد پيدا کنيد که صبح سحر تا غروب خورشيد را روي چرخ‌هاي خود به تمرين اين بازي مشغول‌‌اند.

10 سپاک تاک راو در مالزي

اين ورزش در مالزي بسيار محبوب است. روش اجراي آن شايد زياد، عجيب و غريب نباشد اما آنچه مايه حيرت شما مي‌شود، مهارت و چابکي بازيکنان است که حتي ممکن است مايکل جوردن را هم شرمنده کند. با تلفيق فوتبال و واليبال و ژيمناستيک، اين ورزش زيبا و حيرت‌آور به وجود آمده است. توپ اين بازي با سايز 40سانتي‌متر توپ نرمي است که از خمير خيزران تهيه مي‌شود. هر تيم سه بازيکن دارد و بازيکنان که در دو طرف يک تور قرار گرفته‌اند، با پا توپ را به حرکت درمي‌آورند. آنها فقط مي‌توانند از پا، شانه يا سر براي ضربه زدن به توپ استفاده کنند اما اجازه ندارند دست‌هاي خود را براي ضربه زدن به کار ببرند. به طور معمول بازيکنان را در حالت پشتک زدن به جلو يا عقب مي‌بينيد و در حالت‌هايي که ممکن است حتي تصورش در ذهن شما خطور نکند.
منبع:www.salamat.com


نسخه چاپی