چند موزه تهران که باید ببینید

موزه هنرهای معاصر تهران

موزه هنرهای معاصر، نه تنها به خاطر آثار ارزشمندی که به نمایش می‌گذارد، بلکه به علت معماری و بنای منحصر به فردی که دارد قابل توجه است. این موزه کمی به نمای بادگیرهای یزد شباهت دارد و توسط کامران دیبا، طراحی شده. آثاری از پیکاسو، پولاک، گوگن، رنوار، ارنست، وارهول، و رنه ماگریت در موزه هنرهای زیبا نگهداری می‌شوند. این موزه در مرکز شهر و در پارک لاله قرار گرفته است.

موزه دکتر حسابی

دکتر حسابی یکی از معروف‎‌ترین شخصیت‌های علمی ایران است. پس از مرگ دکتر، خانه‌شان به موزه تبدیل شد و عموم مردم از وسایل شخصی ایشان می‌توانند دیدن کنند. خود خانه و حیاط دنج و باصفایش هم دیدنی هستند. برای بازدید از موزه دکتر حسابی، باید به نزدیک میدان تجریش و خیابان حسابی بروید.

موزه سینما

اگر به تاریخ سینما در ایران علاقه دارید، حتما به موزه سینما سر بزنید. باغ فردوس یا همان موزه سینما، یکی از عمارت‌های تاریخی و دیدنی تهران است که در هر فصل و زمانی از سال زیباست. موزه سینما در خیابان ولیعصر و نزدیک به میدان تجریش قرار گرفته و در صورت اقامت در هتل استقلال تهران، فاصله زیادی با آن ندارید.

موزه جواهرات ملی ایران

در موزه پر زرق و برق جواهرات ملی ایران، جواهرات و تاج‌های سلطنتی نگهداری می‌شوند. از الماس دریای نور که از لشکرکشی نادرشاه به هندوستان باقی مانده، تا تاج فرح و محمدرضا شاه در این موزه تماشایی‌اند. جقه نادری، شمشیر شاهی، و کلاه عباس میرزا هم در این موزه قرار دارند. موزه جواهرات هم در مرکز شهر و در خیابان فردوسی، میزبان علاقه‌مندان به تاریخ و هنر است.

رزرو هتل در تهران

تعداد موزه‌های تهران کم نیستند و این لیست بسیار طولانی‌تر از اینهاست. اگر دلتان می‌خواهد در زمان سفرتان، به این موزه‌ها سر بزنید، یکی از هتل‌های تهران را برای اقامت انتخاب کنید. هتل پارسیان آزادی تهران و هتل اسپیناس پالاس تهران، از هتل‌های لوکس و 5 ستاره پایتخت هستند.

به راحتی و تنها در چند دقیقه می‌توانید رزرو هتل را با تخفیف و بهترین قیمت از اسنپ‌تریپ انجام دهید و از خدمات پشتیبانی 24 ساعته بهره‌مند شوید. آدرس و موقعیت مکانی هر یک از هتل‌ها را می‌توانید مشاهده کنید و در محدوده مورد نظرتان اقامت داشته باشید.
نسخه چاپی