چگونه برای سفر به هرمز اقامتگاه بوم گردی رزرو کنیم؟

برای سفر به جزیره هرمز، چه فصلی مناسب است؟

جزیره زیبای هرمز که در جنوب ایران واقع شده، یکی از جذاب ترین نقاطی است که می‌توانید به آن سفر کنید. جاذبه‌های طبیعی این جزیره به واسطه تنوع رنگ خاک در هرمز، منحصر به فرد هستند. هر ساحل در هرمز حال و هوای خاص خود را دارد. گردشگرهای این جزیره طلوع و غروب بی‌نظیری را در ساحل‌های هرمز نظاره می‌کنند. احساسی که اغلب مسافران این جزیره بکر تجربه می‌کنند، رهایی در شگفتی طبیعت است. گردشگرها با پای برهنه روی خاک سرخ جزیره راه می‌روند و در آب گرم دریای جنوب شنا می‌کنند.

این جزیره درست مانند اغلب مناطق جنوبی دارای فرهنگ بومی خاصی است. اقامتگاه‌های بوم‌گردی در هرمز، قشم و بندرعباس به خوبی مسافران را با فرهنگ بومی جنوب ایران آشنا می‌کنند. اگر به آشنا شدن با فرهنگ بومی مقصدهایی که برای سفر انتخاب می‌کنید تمایل دارید، با اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی این امکان را برای خود فراهم می‌کنید.

از آنجا که تابستان در مناطق جنوبی ایران به شدت گرم و مرطوب است، بهترین زمان برای سفر به جزایر جنوبی فصل‌های سرد سال است. پاییز و زمستان در جزیره هرمز هوای معتدلی دارند که تجربه آن بسیار دلپذیر است. البته اوایل بهار یعنی ماه فروردین نیز گرمای هوا در حدی است که می‌توان تحمل کرد، اما اگر دوست دارید بهترین آب و هوای جنوب را حس کنید، سفر در پاییز و یا زمستان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

جزیره هرمز که به بندرعباس و جزیره قشم خیلی نزدیک است، جاهای دیدنی زیادی دارد. شما می‌توانید در یک سفر از هر سه منطقه زیبا دیدن کنید و لذت ببرید. از بندرعباس می‌توانید با شناورهایی که از اسکله حقانی به سمت قشم و هرمز حرکت می‌کنند، خود را به هر کدام از این جزایر برسانید. در ادامه این مطلب در مورد جاذبه‌های گردشگری هرمز و نحوه اقامت در این جزیره نکاتی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.
 

جاذبه‌های گردشگری هرمز


چگونه برای سفر به هرمز اقامتگاه بوم گردی رزرو کنیم؟
 
هرمز را اغلب طبیعت‌گردها به خوبی می‌شناسند. این جزیره یکی از آرام‌ترین مناطقی است که می‌توانید به آن سفر کرده و به استراحت دلچسبی بپردازید. جاذبه‌های گردشگری هرمز اغلب جاذبه‌های طبیعی و تاریخی هستند. به دلیل بافت متفاوتی که این جزیره دارد، مرکز تفریحی خاصی در هرمز ساخته نشده است. اما طبیعت هرمز به قدری شگفت انگیز است که آرامشی توام با هیجان را به مسافرانش هدیه می‌کند.

در این جزیره بازارهای بومی وجود دارند که صنایع دستی منطقه را برای نمایش و فروش به مسافران ارائه می‌دهند. زنان هنرمند هرمز نیز به نقاشی با خاک‌های رنگی روی چوب و یا نقاشی با حنا روی دست‌ مردم مشغول هستند و به این شیوه نقش خود را در چرخه اقتصادی منطقه ایفا می‌کنند.
 
دره مجسمه‌ها
این دره که صخره‌ها در آن هر کدام شمایلی به خود گرفته‌اند، به دره مجسمه‌ها شهرت دارد. این دره در خط ساحلی واقع شده و پس از حدود نیم ساعت پیاده‌روی به آن می‌رسید. چشم انداز این دره بسیار زیباست و به خوبی قدمت جزیره هرمز را به تصویر می‌کشد. در این دره کوه‌ها و صخره‌ها را به شکل جانوران مختلف می‌بینید که این هنر طبیعت است و لازمه درک و دریافتش، قدرت تخیل انسان.
 

ساحل سرخ

ساحل سرخ هرمز که رنگی جادویی دارد یکی از محبوب ترین ساحل‌های این جزیره است. رنگ دریا در کناره ساحل نیز سرخ به چشم می‌آید. آرامشی که در ساحل سرخ جریان دارد فرصت خوبی را برای استراحت فکری افراد پدید می‌آورد.
 

غار الهه نمک


چگونه برای سفر به هرمز اقامتگاه بوم گردی رزرو کنیم؟
 
غار الهه نمکی غاری بسیار کهن است که دل یک کوه زیبای نمکی پدید آمده است. رنگ‌های مختلفی در بدنه کوه الهه نمکی به چشم می‌خورند که نشان‌دهنده وجود مواد معدنی متنوع در این منطقه است. دهانه این غار به شکل بیضی و رنگ کلی آن فیروزه‌ای است.
 

موزه نادعلیان

این موزه که به موزه نقاشی هرمز نیز معروف شده، توسط دکتر نادعلیان در هرمز تاسیس شده است و اغلب گردشگرهای این منطقه از آن دیدن می‌کنند. کوچه‌هایی که به موزه می‌رسند توسط گردشگرهای هرمز نقاشی شده و مسیر رسیدن به موزه را برای مسافران بعدی معلوم کرده‌اند. داخل موزه می‌توانید نقاشی‌ها و صنایع دستی که توسط مردم بومی هرمز خلق شده‌ را ببینید یا خریداری کنید.
 

نحوه انتخاب محل اقامت در هرمز

به خاطر کم بودن مسافت شما می‌توان محل اقامت خود را در هرمز، قشم یا بندرعباس انتخاب کنید. برای این کار گزینه‌های مختلفی را پیش رو دارید. خانه‌های بومی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی قشم، اقامتگاه بندرعباس گزینه‌هایی هستند که می‌توانید به کمک سایت جاباما در جریان مشخصات و ویژگی‌های آنها قرار گرفته، با توجه به نوع سفر و روحیه خودتان یکی از گزینه‌ها را رزرو یا اجاره کنید. یکی از امتیازات جاباما امکان تعیین بازه قیمت برای محل اقامت است. این ویژگی از اتلاف وقت و انرژی شما میان گزینه‌های متنوع جلوگیری می‌کند و با سرعت بیشتری شما را به جواب می‌رساند. اگر هم ترجیح می‌دهید در سفرتان به این جزیره زیبا در هتل بمانید، هتل هما بندرعباس یک گزینه‌ی ایده‌آل است.
نسخه چاپی