واکسیناسیون و ایمن سازی نوزاد
در طول تاریخ بشر موفق شده است که از علم جهت غلبه بر بیماری هایی که پیش از این موجب مرگ جمعیت زیادی از انسانها می شدند استفاده نماید. ما این کار را از طریق پیشرفت های پزشکی، به ویژه واکسیناسیون و ایمن سازی انجام می دهیم. هیچ پدر و مادری دوست ندارد فرزندش بیمار شود بنابراین اطمینان یابید که فرزندتان جدیدترین واکسن ها را مطابق با آخرین تحقیقات معتبر موجود دریافت می نماید.
 
تمام واکسن های موجود مهم هستند اما باید توجه داشته باشید که برخی از بیماری هایی که به واسطه واکسن های امروزی مهار شده اند مجدداً در میان بخش های خاصی از جامعه که از انجام واکسیناسیون خودداری کرده اند در حال شیوع و افزایش هستند. اخیراً در ایالات متحده افزایش موارد سرخک مشاهده شده است به طوری که بیشترین شیوع در نیویورک، تگزاس و کارولینای شمالی بوده است. گزارش های مربوط به اوریون نیز در حال افزایش بوده و بیشترین آمار آن در غرب بوده است. سیاه سرفه نیز مجدداً در حال افزایش بوده و شیوع آن به ویژه در کالیفرنیا گزارش شده است. تقریباً در تمام این موارد بیماران مبتلا واکسن این بیماری را دریافت نکرده بودند.
 

تحقیقات اخیر صورت گرفته در خصوص واکسیناسیون

طی یکی از مطالعات انجام شده در دانمارک که در فوریه 2014 صورت گرفته مشخص شده است کودکانی که واکسن MMR (سرخک، اوریون و سرخجه 9) را در سنین مناسب دریافت کرده اند کمتر در بیمارستان های مرتبط با عفونت بستری شده اند.
 
و طی مطالعه انجام شده در مارس 2014 در استرالیا نشان داده شده است که میان دریافت واکسن HPV (پاپیلومای انسانی) و کمتر شدن ناهنجاری های دهانه رحم ارتباط قابل توجهی وجود دارد.
 
به منظور حفظ سلامت فرزند خود برنامه واکسیناسیون ارائه شده توسط مراکز کنترل بیماری منطبق با جدیدترین تحقیقات را دنبال کنید. بسیاری از این واکسن ها به طور معمول در دو گروه دو یا سه تایی ارائه می شوند. در صورتی که نسبت به عوارض جانبی احتمالی ناشی از انجام تعداد زیادی واکسن به طور همزمان نگران هستید می توانید با پزشک خود در خصوص تجویز جداگانه آنها صحبت کنید.
 
چنانچه قصد دارید با فرزند خود به مسافرت بروید برنامه سفر خود را به اطلاع پزشک تان برسانید تا در خصوص برنامه واکسیناسیون فرزندتان یا واکسن های مخصوص مقصد، شما را راهنمایی کند. زمانی که فرزندتان واکسن خود را دریافت کرد حتماً مدت زمان و دوره هر واکسن را مورد توجه قرار دهید چرا که برخی از آنها را باید در سفر تجدید نمایید.
 
جدول واکسیناسیون و برنامه زمانی آن را می توانید از مراکز بهداشت یا پزشک خود دریافت کنید.
 
سلب مسئولیت: اطلاعات موجود در این برنامه یا مقاله با کمک از کارشناسان و اطلاعات موجود در اینترنت بدست آمده است. داده های موجود در این مقاله ممکن است با داده های مربوط به کودک شما مطابقت نداشته باشد. اکیداً توصیه می شود رهنمودها و توصیه های موجود در این برنامه را بدون مشورت با پزشک خود اعمال نکنید.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏
نسخه چاپی