چرا باید به رشت سفر کنیم؟
سفر به رشت سفر به سرزمین طعم ها و رنگ هاست اگر شما هم قصد سفر به رشت را دارید با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل و جالبی درباره این شهر دوست داشتنی به دست بیارید. رشت بزرگترین شهر سواحل جنوبی دریای خزراست.

این شهرزیبا از آب وهوایی معتدل وشبه مدیترانه ای برخوردار می باشد. تابستان های گرم و شرجی و زمستان های سرد  ازشاخصه آب و هوای رشت  این شهر پرباران و زیبا است. جالب است بدانید رشت یکی ازمقصد های پرطرف دار گردشگری در ایران می باشد. 

بهترین زمان سفر به رشت

اما بهترین فصل برای سفر به رشت چه فصلی است؟ و چه زمانی را برای سفر به رشت باید انتخاب کنیم؟ به دلیل شرجی هوا در تابستان های رشت که به 37 درجه هم می رسد و زمستان های بسیار سرد آن  که دما به منفی 5 درجه می رسد بهترین زمان سفر به این شهر اوایل بهار تا آخر آن و اوایل پاییز است.

چگونه به رشت سفر کنیم؟

اینکه ما چگونه باید به رشت سفر کنیم از دیگر تصمیمات پراهمیتی است که متناسب با شرایط و شهر مبدا هرشخصی متفاوت است. اگر نمی‌توانید زمان زیادی را صرف طی کردن مسیر کنید قطعا سفر هوایی به رشت بهترین انتخاب ممکن است.

مثلا اگر قصد دارید اخر هفته خود را در شلوغی تهران سپریی نکنید به راحتی با یک بلیط هواپیما رشت می توانید سفر خاطره انگیز خود را آغاز کنید. اما اگر قصد دارید تا زمان بیشتری را درمسیر باشید بسته به شهر مبدا و فاصله شهر مبدا به رشت می توانید از قطار، اتوبوس و خودروی شخصی استفاده کنید.
 
چرا باید به رشت سفر کنیم؟
 

هتل ها و اقامت گاه ها

برای اقامت در رشت انتخاب های متفاوتی وجود دارد بسته به سلیقه شخصی می‌توانید اقامتگاه خود را انتخاب کنید. اگر طرفدار هتل های لوکس و گران قیمت هستید هتل بزرگ کادوس در مرکز شهر رشت می توانید انتخاب فوق العاده ای باشد. اما اگر به اقامتگاه های بوم گردی علاقمند هستید باید بگویم انتخاب های فوق العاده ای در دسترس شما خواهد بود، اقامتگاه هایی چون: تی تی ناز، گیل دخت، بهشت درفک و .... که نباید از یاد ببرید، همچنین اگر تمایل دارید تا هزینه کمتری صرف محل اقامت خود بکنید و بیشتر به تفریح بپردازید هتل آپارتمان‌ها می توانند گزینه مناسبی باشند.

شکم گردی در رشت

نمی شود به رشت سفر کنید و غذاهای محلی آن را امتحان نکنید طعم هایی که هر گز فراموش نخواهید کرد. اگر شماهم به غذاهای محلی علاقه دارید راستش رشت بهترین انتخاب برای شکم گردی است.

شهری که سلایق تمام ذائقه ها را در خود جای داده است  در سفر به رشت غذاهایی چون : سیر قلیه، کباب ترش، مرغ ترش، شوید قرمه و میرزا قاسمی را حتما امتحان کنید. شما در سفر به رشت تجربه کدام غذا را توصیه می کنید؟

 
چرا باید به رشت سفر کنیم؟
 

8 مکان دیدنی رشت که نباید از دست بدهید

یکی از مهم ترین اقدامات پیش از سفر به رشت مشخص کردن مکان های دیدنی است که قرار است به آن سر بزنید! اگر شما برای طبیعت گردی به رشت سفر میکنید پس پارک جنگلی سراوان را از دست ندهید.
 

پارک جنگلی سراوان

سراوان از قدیمی ترین زمین های جنگلی رشت است که تنوع گیاهی در آن این مکان را به شکل حیرت انگیزی زیبا کرده است دیدن از پارک جنگلی سراوان و موزه میراث روستایی در محوطه این پارک جنگلی از زیبا ترین تجربه های شما خواهد بود.
 

 سد بیجار

از دیگر زیبایی های طبیعی رشت می توان به سد بیجار اشاره کرد. این سد در فاصله ده کیلومتری امام زاده هاشم ( از دیگر مکان های دیدنی شهر رشت) قرار دارد. برای رسیدن به این سد زیبا باید از یک مسیر اسفالته در کنار روخانه با ساحلی خاکی  گذر کنید. بازدید از رودخانه بزرگ پشت سد تماشای غروب، ماهیگیری و شنا از تجربیات لذت بخشی است که درسفر به  سد بیجار می توانید تجربه کنید.
 

 روستاهای اطراف رشت

در سفر به رشت و طبیعت گردی این شهر نباید از روستاهای دیدنی و زیبای این شهر غافل شد. روستاهایی چون پیربازار، کچا، لشت نشا، از ان روستا های بکر طبیعت گردی در برای شهر رشت است که حتما باید سری به ان بزنید اما علاوه بر طبیعت گردی رشت، در خود شهر نیز مکان های دیدنی وجود دارد که نباید نادیده گرفت.

 
چرا باید به رشت سفر کنیم؟
 

بازار بزرگ رشت

از قشنگی های رشت قدم زدن در بازار بزرگ رشت است. بازار بزرگ رشت با 24 هکتار مساحت از قشنگی های شهر در روزهای بارانی است. علاوه بر این بازار زنده و پر از رنگ رشت می توان به مجموعه میدان شهرداری نیز اشاره کرد.
 

آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی

از دیگر مکان های دیدنی رشت می توان به ارامگاه میرزا کوچک خان جنگلی از شخصیت های برجسته تاریخ کشورمان اشاره کرد. اگر علاقه مند به تاریخ هستید حتما در این سفر خاطره انگیز سری به آرامگاه سردار جنگل بزنید.
 

پارک مشاهیر

بوستان مفاخر رشت که در گذشته به پارک چمارسرا معروف بود با قدمتی 74 ساله از مکان های دیدنی شهر رشت است. دلیل نام گذاری این پارک به شهر مشاهیر این است که  هرکدام از پیاده رو های این پارک به نام یکی از بزرگان نام گذاری کرده اند.
 

مجموعه میدان شهر داری رشت

اجرای روزانه موسیقی زنده در صبح و هنگام مناسبت‌ها توسط گروه ارکستر شهرداری رشت از زیبایی های رشت است که نباید از یاد ببرید اینکه صبح زیبای خود را با قدم زدن در میدان شهر داری رشت  آغاز کنید، کاخ شهرداری رشت از زیبایی های مجموعه میدان شهر داری است که نباید از دست بدهید.

همچنین کتابخانه ملی رشت نیز روبه روی شهرداری رشت قرار دارد که از دیدنی های شهر محسوب می شود این کتابخانه زیبا با معماری جالب در سال از سال 1313 اغاز به کار کرده است.

علاوه بر تمام این ها اداره پست میدان شهرداری و ساختمان سفید زیبایش که در سال 1310 ساخته شد از مکان های دیدنی رشت است.

اگر شما هم قصد سفر به رشت را دارید می توانید از راهنمایی های گفته شده در این مقاله استفاده کنید. راستی شما کدام مکان دیدنی را برای سفر به رشت توصیه می کنید؟
نسخه چاپی