معرفی ارزانترین کالج های کانادا
تحصیل در کشورهایی مثل کانادا آرزوی بسیاری از دانشجویان است. تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌های این کشور می‌تواند آینده کاری و تحصیلی دانشجو را به طور کلی تغییر دهد زیرا سطح کیفی تحصیلات در کانادا بسیار بالاست.

به طور کلی هزینه تحصیل در این کشور زیاد نیست بااین‌حال به علت افزایش قیمت دلار هزینه‌های تحصیل در کانادا برای دانشجویان ایرانی بالاست. اما جای نگرانی وجود ندارد. با برخی روش‌ها می‌توانید هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش دهید. یکی از این روش‌ها انتخاب ارزانترین کالج‌های کاناداست. در ادامه این کالج‌ها را معرفی می‌کنیم.

لیست ارزانترین کالج های کانادا

اگر قصد اخذ پذیرش از کالج‌های ارزان کانادا را دارید، این لیست برای شماست:
 

کالج کموسان

شما می‌توانید با میانگین سالانه 7000 دلار در کالج کموسان که بیش از 1100 دانشجوی بین‌المللی دارد ثبت نام کنید. البته 7000 دلار بیان شده متغییر است.
 

کالج نیاگارا در انتاریو

کالج نیاگارای انتاریو می‌تواند یک انتخاب خوب برای دانشجویان بین‌المللی باشد زیرا هزینه تحصیل در این کالج بالا نیست.
 

کالج سنکا

کالج سنکا یک کالج دولتی در کاناداست که برنامه‌های نیمه وقت و تمام وقت به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. هنگام اخذ پذیرش این کالج باید 65 دلار برای اپلیکیشن فی بپردازید و شهریه کالج به طور میانگین 13000 دلار است.
 

کالج هامبر

کالج هامبر یکی از بهترین کالج‌های کاناداست که دوره‌های تمام وقت مختلفی دارد. شهریه این کالج برای دانشجویان بین‌المللی و کانادایی اختلاف زیادی دارد. با این حال همچنان هامبر یکی از انتخاب‌های ارزان برای دانشجویان بین‌المللی است. شهریه این کالج از 7000 دلار تا 23000 دلار متغییر است.
 

کالج کنستوگا

کالج کنستوگا در انتاریو قرار دارد و بیش از 12000 دانشجو مشغول تحصیل در این کالج هستند. شهریه این کالج برای دانشجویان بین‌المللی به طور میانگین 12000 دلار است.
 

کالج سنتنیال

کالج سنتنیال یکی از محبوبترین کالج‌های کانادا بخصوص در رشته‌های هنری است. این کالج سالانه 22000 دانشجوی تمام وقت و 19000 دانشجوی نیمه وقت دارد. شهریه برای دانشجویان بین‌المللی نیز میانگین سالانه حدود 13000 دلار است.
 

کالج سنت لارنس

کالج سنت لارنس با سه پردیس یکی از معروفترین کالج‌های کانادا در سطح جهانی است. این کالج 414 دانشکده و 829 پرسنل دارد. میانگین شهریه برای دانشجویان بین المللی نیز 15.500 دلار است.
 

کالج سلکرک

کالج سلکرک در سال 1996 در بریتیش کلمبیا تاسیس شد. بیش از 90 درصد از فارغ‌التحصیلان این کالج رضایت خود را از کیفیت آموزش در کالج اعلام کرده‌اند. سلکرک شهریه مناسبی برای دانشجویان بین‌المللی دارد و سالانه 400000 دلار نیز بودجه برای بورسیه تحصیلی اختصاص می‌دهد.
 

کالج لت بریج

این کالج در سال 1957 تاسیس شد و جزو کالج‌های قدیمی کانادا به شمار می‌رود. این کالج حدود 50 برنامه آموزشی دارد. شهریه کالج لت بریج برای دانشجویان بین‌المللی بین 6000 تا 22000 دلار کانادا است.
 

کالج الگون کویین

شاید بتوان گفت یکی از ارزانترین کالج های لیست ما کالج الگون کویین واقع در انتاریو است. شهریه این دانشگاه میانگین در هر سال 9000 دلار و برای هر ترم 4000 دلار است.
 
معرفی ارزانترین کالج های کانادا

اخذ بورسیه تحصیلی کانادا روشی برای کاهش هزینه ها

اخذ بورسیه تحصیلی برای افرادی که رزومه کاری و تحصیلی خوبی دارند سخت نیست. فاند تحصیلی کانادا می‌تواند هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش دهد. برای مثال طبق مقاله‌ای معدل لازم برای بورسیه : معدل نه تنها برای افرادی که به دنبال اخذ بورسیه هستند بلکه برای افرادی که می‌خواهند بدون بورسیه از دانشگاه‌های کانادا پذیرش بگیرند مهم است.

به طور کلی برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا باید معدلی حدود ۱۵ تا ۱۶ داشته باشید البته برخی افراد توانسته‌اند با معدلی بین ۱۴ تا ۱۵ نیز پذیرش تحصیلی بگیرند.

اما برای اخذ بورسیه باید معدل A داشته باشید که با توجه به سیستم نمره دهی ایران معدل ۱۸ تا ۲۰ است. البته امکان اخذ بورسیه برای معدل‌های ۱۷ تا ۱۸ نیز وجود دارد. در واقع همه چیز به دانشگاه انتخابی، رشته انتخابی، نوع بورسیه و سایر شرایط دانشجو مثل نمره مدرک زبان، پژوهش‌ها، شرایط سنی، تجربه کاری مرتبط با تحصیل و ... بستگی دارد.

کار دانشجویی

کار دانشجویی نیز یکی از روش‌هایی است که به کمک آن تحصیل و زندگی در کانادا ساده‌تر می‌شود. در مقاله صفر تا صد تحصیل در کانادا می‌خوانیم: اگر ویزای تحصیلی معتبر داشته باشید، به صورت پاره‌وقت (هفته‌ای 20 ساعت) می‌توانید کار کنید. البته باید SIN Number که یک کد 9 رقمی و شبیه به کد شناسایی است را دریافت کرده تا اجازه کار داشته باشید.

برای دانش‌آموزان دوره دبیرستان یا دانشجویانی که ملزم به گذراندن دوره‌های پیش نیاز، دوره زبان و... هستند؛ امکان کار به صورت پاره‌وقت و تمام‌وقت وجود ندارد.

تا زمانی که ویزای تحصیلی متقاضی منسوخ نشود، همسر و همراه دانشجو با اخذ ویزای کاری می‌توانند بدون هیچ محدودیتی کار تمام‌وقت داشته باشند.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم لیست نسبتا کاملی از ارزانترین کالج‌های کانادا برایتان آماده کنیم. به علاوه سعی کردیم سایر روش‌های کاهش هزینه یا مدیریت بهتر زندگی دانشجویی در کانادا مثل بورسیه تحصیلی یا کار دانشجویی را معرفی کنیم. امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.
نسخه چاپی