دستور پخت نان بریوش فرانسوی

نان بریوش فرانسوی


مواد لازم برای تهیه نان بریوش فرانسوی
مواد غذایی مقدار
نان تست فرانسوی یک بسته
تخم مرغ بزرگ شش عدد
شیر کامل دو پیمانه
عصاره وانیل یک قاشق چای خوری
عصاره شربت افرا یک قاشق چای خوری
دارچین آسیاب شده یک قاشق چای خوری
جوز هندی آسیاب شده یک چهارم قاشق چای خوری
نمک به مقدار لازم
شکر یک دوم پیمانه
کره، برای سرخ کردن یک دوم پیمانه
توت مخلوط برای سرو دو پیمانه
خامه فرم گرفته، برای سرو یک پیمانه
شربت افرا، برای سرو یک دوم پیمانه

مواد لازم برای تهیه خامه فرم گرفته
مواد غذایی مقدار
خامه غلیظ سرد شده یک پیمانه
شکر قنادی یا پودر قند یک سوم پیمانه
عصاره وانیل نصف قاشق چای خوری
نمک کمی


طرز تهیه نان بریوش فرانسوی

امروز قصد داریم طرز تهیه یکی از بهترین نان های فرانسوی را به شما عزیزان آموزش دهیم. با این نان می توانید صبحانه یا میان وعده عالی داشته باشید. نان بریوش فرانسوی که در ادامه با طرز تهیه آن آشنا می شوید با انواع توت ها، شربت افرا و خامه فرم گرفته تزئین و طعم دار می شود که  لذت خوردن آن را دو چندان می کند. تهیه آن زمان زیادی نمی گیرد و کل فرایند آماده و سازی و پخت تنها به 30 دقیقه وقت نیاز دارد.
در اینجا توضیحاتی در رابطه با مواد اصلی و ابزار مورد نیاز برای تهیه این نان فرانسوی خوشمزه آورده شده است:

مواد اصلی
تخم مرغ: برای تهیه کاستارد لازم است. برای اینکه بهترین نتیجه را داشته باشیم، تخم مرغ ها را در دمای اتاق می گذاریم چون کاستارد سرد فرآیند پخت را کند می کند.
شیر: از شیر کامل استفاده می کنیم تا خمیر غنی‌تری داشته باشیم. برای کسب بهترین نتیجه از شیر ولرم استفاده می کنیم.
دارچین و جوز هندی: برای مزه دار کردن خمیر ضروری است.
عصاره شربت افرا: استفاده از این عصاره اختیاری است اما طعم شگفت انگیزی را نان بریوش می دهد پیشنهاد می کنیم اگر در دسترستان هست حتما تهیه کنید.
کره: برای سرخ کردن نان ها الزامی است بسته به ذائقه شما می تواید از کره شور یا بدون نمک استفاده کنید.
انواع توت: برای سرو نان بریوش استفاده می شود.
شربت افرا: برای سرو نان تست از شربت افرا خالص استفاده می کنیم.
خامه فرم گرفته: برای سرو ستفاده می کنیم و کاملا اختیاری است اما جلوه و مزه خوبی به نان می دهد.

ابزار
کاسه شیشه ای جهت هم زدن مواد
هم زن دستی
ماهیتابه مسی
نکته: برای تهیه این نان حتما از نان اسلایس شده استفاده کنید و اگر از نانی استفاده می کنید که برش نخورده است ابتدا آن را به قطعاتی با ضخامت نیم اینچ برش دهید سپس بقیه مراحل را انجام دهید.

درست کردن این نان بریوش فرانسوی فوق العاده آسان است که در اینجا نحوه درست کردن آن را بیان می کنیم.

مرحله اول: تهیه کاستارد
در این مرحله سراغ درست کردن کاستارد می رویم که با چند ماده ساده مانند تخم مرغ، شیر کامل و شکر درست می شود. برای تهیه کاستارد در یک کاسه بزرگ شش عدد تخم مرغ درشت می شکنیم و دو پیمانه شیر کامل، یک قاشق چای خوری پودر دارچین، یک قاشق چای خوری عصاره وانیل، یک قاشق چای خوری عصاره شربت افرا، یک چهارم قاشق چای خوری جوز هندی آسیاب شده و کمی نمک اضافه می کنیم و با همزن دستی چند دقیقه هم می زنیم تا باهم مخلوط شوند. در آخر یک دوم پیمانه شکر سفید می ریزیم و همه مواد را خوب هم می زنیم تا کاستارد کرمی و یکدستی حاصل شود.
نکته: اگر عصاره افرا ندارید، فقط چند قاشق غذا خوری شربت افرا به کاستارد اضافه کنید

دستور پخت نان بریوش فرانسوی

مرحله دوم: پختن نان بریوش فرانسوی
حالا نوبت به پختن نان می رسد ما در اینجا از تابه مسی استفاده می کنیم شما می توانید تابه استیل، تابه نچسب، سینی پنکیک یا حتی تابه چدنی استفاده کنید. اگر می خواهید نان بریوش را به تعداد زیادی درست کنید بهتر است دو ماهیتابه را همزمان گرم کنید که کار سرخ کردن نان ها سریع تر پیش برود. بنابراین یک یا دو ماهیتابه را روی حرارت متوسط ​​رو به پایین گرم می کنیم.
به هر ماهیتابه یک و نیم تا دو قاشق غذا خوری کره اضافه می کنیم و صبر می کنیم ذوب شود سپس هر تکه نان را به مدت 10 ثانیه داخل مایه کاستارد غوطه ور می کنیم تا کاملا خیس شود بعد داخل ماهیتابه قرار می دهیم و سرخ می کنیم، هر طرف را به مدت 3 تا 4 دقیقه سرخ می کنیم، صبر می کنیم تا شکر کارملی شود و نان طلایی رنگ شود بعد بر می گردانیم و طرف دیگر را به همین ترتیب سرخ می کنیم.

دستور پخت نان بریوش فرانسوی

دستور پخت نان بریوش فرانسوی

مرحله آخر: تزئین و سرو نان بریوش فرانسوی
درست کردن نان تست تنها بخشی از فرآیند است و این دستور پخت بدون چند تاپینگ خوشمزه کامل نمی شود. ما در اینجا نان خود را با مقدار زیادی تاپینگ مانند انواع توت های تازه، شربت افرا، پودر قند و البته خامه فرم گرفته تزئین و برا سرو آماده می کنیم. دراینجا دستور العمل بسیار ساده برای تهیه خامه فرم گرفته بیان می کنیم:

برای تهیه خامه یک پیمانه خامه غلیظ سرد شده را با یک سوم پیمانه  شکر قنادی یا پودر قند، همراه با نصف قاشق چای خوری عصاره وانیل و فقط کمی نمک مخلوط می کنیم و با سرعت بالا به مدت 3 دقیقه یا تا زمانی که قله های سفت تشکیل شود، هم می زنیم خامه ما آماده است می توانیم آن را داخل قیف بریزیم و نان بریوش را تزئین کنیم.
پیشنهاد می کنیم نان بریوش فرانسوی را گرم سرو کنید، امیدواریم از این دستور نهایت استفاده را ببرید و آن را درست کنید و در کنار عزیزانتان میل کنید و لذت ببرید.

دستور پخت نان بریوش فرانسوی

ارزش غذایی نان بریوش فرانسوی
کالری: 633 کیلو کالری | کربوهیدرات: 85 گرم | پروتئین: 17 گرم | چربی: 26 گرم | چربی اشباع شده: 14 گرم | چربی چند غیر اشباع: 2 گرم | چربی تک غیراشباع: 7 گرم | چربی ترانس: 1 گرم | کلسترول: 220 میلی گرم | سدیم: 579 میلی گرم | پتاسیم: 364 میلی گرم | فیبر: 3 گرم | شکر: 44 گرم | ویتامین A: 935IU | ویتامین C: 1 میلی گرم | کلسیم: 198 میلی گرم | آهن: 3 میلی گرم
نسخه چاپی