تفاوت خدمات دکتر پوست و مو با کلینیک ها زیبایی
اغلب اوقات این سوال برایمان پیش می‌آید که اگر نیاز به خدمات پوستی یا زیبایی داشته باشیم باید به کلینیک‌های زیبایی مراجعه کنیم یا دکتر پوست و مو و زیبایی. البته این تنها مشکل شما نیست. بسیاری از افراد با این مساله درگیر هستند. به همین دلیل ما قرار است در این مطلب در مورد تفاوت خدمات دکتر پوست و مو با کلینیک‌های زیبایی با شما صحبت کنیم.

معرفی دکتر پوست و فعالیت های آن
دکتر پوست و مو و زیبایی، متخصصی است که در زمینه معالجه بیماری‌ها و اختلالاتی که مربوط به پوست، مو، ناخن و... است فعالیت می‌کند.یک متخصص پوست می‌تواند پوست و موی شما را بهبود بخشیده و مشکلات آن‌ها را برطرف کند.

متخصص پوست و مو پزشکی است که 7 سال در مورد بدن انسان تحصیل کرده و 4 سال نیز به طور تخصصی در مورد پوست و مو و ناخن و  مشکلات آن به تحصیل پرداخته است.
 
به طور کلی دکتر پوست در زمینه‌های زیر فعالیت می‌کند.
_ درمان بیماری‌هایی مانند آکنه

_ درمان بیماری اگزما، التهاب پوست و حساسیت‌های آن

_ درمان عفونت‌های قارچی

_ درمان ریزش مو

_ درمان زگیل و تبخال

_ بررسی مشکلات مربوط به لوپوس پوستی

_ بررسی مشکلات ناخن

_ بیماری‌هایی که با پوست شما سر و کار دارند مثل سرطان پوست، زونا، روزاسه، ویتیلیگو و...

متخصصان پوست طیف گسترده‌ای از مشکلات پوستی را برطرف می‌کنند. حتی می‌توایند برای لایه برداری پوست، تزریقات زیبایی مثل چربی و کلاژن و برداشتن ضایعات پوستی، درم ابریژن و... نیز به آن‌ها مراجعه کنید.

 
تفاوت خدمات دکتر پوست و مو با کلینیک ها زیبایی


اقدامات درمانی دکتر پوست و مو و زیبایی
زمانی که صبحت از مسائل درمانی می‌شود، پزشکان بهترین گزینه برای انجام این کار هستند. بدون شک نمی‌توان برای انجام جراحی به کسی غیر از پزشکان مراجعه کرد. به همین اگر تا به حال نمی‌دانستید که یک دکتر پوست و مو و زیبایی چه اقدامات درمانی می‌تواند انجام دهد، پس به این موارد توجه کنید.

شما برای درمان تمامی مشکلات پوستی و بیماری‌های مربوط به آن می‌توانید به دکتر پوست مراجعه کنید. خواه این مشکل مربوط به حساسیت پوستی باشد و خواه این که درگیری با بیماری‌های خود ایمنی مثل لوپوس پوستی، سندرم پوست پروانه‌ای یا حتی بیماری مانند سرطان پوست باشد.

درمان و تجویز دارو و نوشتن چکاپ و آزمایشات همگی برعهده دکتر پوست بوده و می‌توانید برای رفع آن‌ها به دکتر پوست مراجعه کنید.

برخی اوقات جای زخم‌ها و جوش‌های قدیمی هم روی پوست باقی مانده است. در این موارد دکتر پوست نه تنها به شما کمک می‌کند که مشکل خود را حل کنید، بلکه از بروز مجدد آن‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

مواردی مانند مزوتراپی، لیزرتراپی، آر اف فراکشنال و درمان مشکلات پوستی دیگر را نیز می‌توانید به دکتر پوست و مو و زیبایی بسیپارید.

مزوتراپی و جوانسازی پوست

یکی از خدمات دکتر پوست در جهت جوانسازی پوست مزوتراپی است. در مزوتراپی از ترکیبات فعالی استفاده می شود که مشابه برخی از روش های دیگر توسط سوزن های بسیار ریز تزریق می شوند. ترکیبات مختلف در مزوتراپی با اهداف مختلف استفاده می شود.

برای جوانسازی پوست و ترمیم آسیب های پوستی ترکیبی از فاکتور های رشد، پپتید ها، آمینواسید ها، ویتامین ها، نوکلئیک اسید ها و هیالورونیک اسید مورد استفاده قرار می گیرد.
 
این ترکیبات تولید کلاژن را تحریک می کنند که منجر به افزایش مقاومت پوست می شود. اسید هیالورونیک موجود در این ترکیب نیز با جذب بیشتر آب، ظاهر پوست را جوان تر و بهتر می کند.

مزوتراپی دارای فواید ضد پیری، جوانسازی پوست و از بین بردن لکه های پوستی کاربرد دارد. ایمنی این روش بسته به تشخیص دکتر پوست و ترکیباتی که از آن استفاده می شود دارد. قبل از انجام آن ممکن است انجام برخی آزمایش ها لازم باشد. برای مشاوره دکتر زیبایی نیز می توانید از سایت دکترتو استفاده نمایید.

آیا دکتر پوست عمل زیبایی انجام می دهد؟
شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که یک دکتر پوست آیا جراحی‌های زیبایی را هم انجام می‌دهد یا خیر. خب پوست و تخصص‌های مربوط به آن طیف وسیع و گسترده‌ای هستند. متخصصین پوست مدر کنار درمان بیماری‌های مربوط به پوست و مو ناخن‌های شما، می‌توانند بیماری‌ها را تشخیص داده و برای درمان آن‌ها جراحی نیز انجام دهند.

طبیعی است که شما از داشتن زیبایی و داشتن پوستی زیبا و شفاف لذت ببرید. اما ممکن است در میان این اسامی مختلف و تکنیک های گسترده گیج شوید و نتوانید تشخیص دهید که کدام خدمات جوانسازی پوست برای شما مفید است. از طرفی ممکن است در پیدا کردن پزشک مطمئن نیز دچار سردرگمی شوید.

اما برای انجام این کارها باید متخصص پوست علاوه بر تخصصی که گرفته است، دوره‌هایی مثل دوره جوانسازی پوست را نیز بگذراند تا بتواند به مهارت‌های لازم جهت انجام عمل‌های زیبایی را کسب کند.
 
جراحی‌هایی که دکتر پوست می‌تواند انجام دهد شامل موارد زیر هستند:
1: استفاده از پر کننده‌ها و توکسین بوتولینوم برای جوانسازی پوست صورت

2: انجام جراحی‌های زیبایی بر روی پوست برای از بین بردن و کاهش جای جوش و آسکارهای ناشی از آن.

3: جراحی‌هایی که به کمک لیزر انجام شده و جهت از بین بردن کامل یا محو کردن لکه‌های حاصل از افزیش سن، جای خالکوبی یا وجود چین و چروک است.
 
 
تفاوت خدمات دکتر پوست و مو با کلینیک ها زیبایی


تفاوت خدمات دکتر پوست و کلینیک های زیبایی
اغلب خدماتی که یک دکتر پوست می‌تواند ارائه کند، کلینیک‌های زیبایی هم انجام می‌دهند. اما نتیجه در تفاوتی است که به وجود می‌آید.

برای مثال اگر برای ریزش مو پیش دکتر پوست بروید، او سعی می‌کند علت ریزش موی شما را پیدا کرده و به صورت تخصصی روی آن کار کند. حتی به شما کمک می‌کند به کمک داروهای مناسب رشد موی خود را دوباره بدست آورید.

این درحالی است که در کلینیک‌های زیبایی به این فکر می‌کنند که کاشت مو برای شما انجام دهند. حتی ممکن است این موها دوباره دچار ریزش شوند. اما در کلیینیک‌های زیبایی به این دست مشکلات توجهی نمی‌شود.

کلینیک‌های زیبایی اجازه جراحی نداشته و نمی‌توانید از آن‌ها برای جراحی‌های زیبایی کمک بخواهید. اگرچه برخی از جراحی‌های سرپایی، کاشت مو، کاش ابرو، لیزر موهای زائد و... نیز انجام می‌شوند.

کلینیک‌های زیبایی نیز خدمات زیبایی و جوان سازی پوست مثل تزریق ژل، بوتاکس و چربی را نیز انجام می‌دهند.

اما بدون شک باید این را بدانید که پزشک به طور تخصصی سال‌ها دوره دیده است تا بتواند به کمک علمی که دارد شما را درمان کند. دز داروها و حتی شرایط عمل کاملا تحت کنترل است. درصورتی که ممکن است در یک کلینیک زیبایی چنین ویژگی‌هایی وجود نداشته باشد.

برای خدمات زیبایی پوست و مو به دکتر پوست مراجع کنیم یا کلینیک زیبایی؟
 
سخن آخر
زیبایی پوست مو جزو مواردی است که بیشتر ما عاشق آن هستیم و دوست داریم برای آن نیز هزینه کنیم. اما اغلب این سوال پیش میاید که کلینیک‌های زیبایی را باید انتخاب کنیم یا از خدمات دکتر پوست و مو استفاده کنیم.

به همین دلیل ما در این مطلب بیشتر در مورد این موارد صحبت کرده و به شما توضیح دادیم که دکتر پوست و کلینیک‌های زیبایی چه خدماتی را ارائه می‌کنند. بهتر است برای دریافت خدمات درست، به فرد مناسب مراجعه کنید. همچنین خدمات مناسب را از افراد درست درخواست کنید. برای مشاهده و نوبت گیری از پزشکان ایران به سایت https://doctoreto.com/ مراجعه کنید.
نسخه چاپی