وسایل خیاطی را از کدام وب سایت خریداری کنیم؟
هنر خیاطی یکی از هنرهای محبوب در میان بانوان ایرانی است که همواره طرف‌داران خاص خود را دارد. امروزه پیشرفت فناوری، این هنر را نیز تحت‌تأثیر خود قرار داده و موجب تغییر در روش‌ها و لوازم خیاطی شده است.
 
در ادامه به برخی از لوازم خیاطی و کاربرد آن‌ها در این هنر ارزشمند اشاره می‌کنیم.

کاربن خیاطی

انجام کارهای دستی هنرمندانه همیشه مستلزم داشتن الگو و طرح است. به این معنا که بعد از کشیدن یک الگوی مناسب می‌توان آن را بر روی پارچه پیاده کرد؛ برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد و یکی از روش‌های پیاده‌سازی طرح، استفاده از پارچه یا کاربن خیاطی است.

کاربن‌های خیاطی معمولاً به رنگ قرمز، سفید یا زرد هستند. با استفاده از رنگ‌بندی متنوعی که برای کاربن‌ها وجود دارد، می‌توان برای پارچه‌های تیره، کاربن رنگ روشن و برای پارچه‌های روشن، کاربن‌های رنگ تیره به کار برد.

از این وسیله برای رد گذاشتن بر روی پارچه استفاده می‌شود. به‌جای استفاده از روش کوک شل برای پارچه‌هایی مانند آستر و متقال می‌توان از کاربن‌های خیاطی استفاده کرد. کیفیت و استاندارد بودن کاربن‌های خیاطی با پاک شدن رد حاصل از آن اثبات می‌شود. چراکه بایستی بعد از شستن پارچه، رد کاربن پاک شود.

در مرحله اول باید آن را بر روی پارچه قرار داد و طرح موردنظر را بروی آن گذاشت. برای اینکه تا لحظه برش پارچه اصلی، طرح جابه‌جا نشود، لازم است با مداد خیاطی یا خودکار طرح را پررنگ کنیم تا کلیت طرح بر روی پارچه، منتقل شود. برای خرید کاربن خیاطی مرغوب می‌توانید از سایت دوزی گل استفاده کرده و از قیمت‌های به‌روز آن آگاه شوید.

مداد خیاطی

مداد خیاطی نیز یکی از ابراز موردنیاز برای انجام کارهای دستی شماست که معمولاً در دو نمونه عرضه می‌شود؛ قلم‌های محلول در هوا و محلول در آب. جوهرهایی که به رنگ آبی یا صورتی هستند با رطوبت آب از بین خواهند رفت.

قلم‌های محلول در آب باید برای پارچه‌هایی استفاده شوند که لکه آب را به خود جذب نمی‌کنند یا اینکه بعد از خیس شدن چروک نمی‌شوند. ممکن است بعد از خشک‌شدن یا پرس پارچه، علامت‌هایی روی آن ظاهر شود؛ اگر چنین اتفاقی افتاد، دوباره پارچه را خیس کنید.

اگر پارچه‌ای به کار می‌برید که نمی‌توانید آن را خیس کنید، بهتر است از قلم‌های محلول در هوا استفاده کنید. دلیل این امر آن است که اثر قلم محلول در هوا بعد از یک یا دو روز تبخیر گشته و ناپدید می‌شود.

اگر می‌خواهید نشانه پارچه را به مدت بیشتری حفظ کنید آن را درون یک پلاستیک قرار دهید یا پارچه را کوک شل بزنید. چنانچه نیاز دارید در کمتر از یک روز نشانه‌های پارچه از بین بروند، الکل گزینه خوبی برای پاک‌کردن آن است.

شما می‌توانید با استفاده از یک سواب پنبه‌ای آغشته به الکل، رد قلم روی پارچه را پاک کنید. قبل از شستن پارچه اطمینان حاصل کنید که نشانه‌های آن پاک شده باشند، چرا که مواد شوینده اثر قلم را همیشگی خواهند کرد. برای اطلاع از قیمت و دیگر مشخصات مدادهای خیاطی می‌توانید به فروشگاه آنلاین دوزی گل مراجعه کرده و از پشتیبانی سایت سؤال کنید.

ماژیک پارچه

اگر قصد دارید بر روی پارچه خود طرح خاصی بکشید، به یک ماژیک پارچه نیاز دارید. هر فرد می‌تواند با استفاده از چنین وسیله‌ای طرح خلاقانه موردنظر خود را بر روی پارچه اعمال کند. یک مزیت طراحی با این ماژیک، کنترل راحت آن در هنگام کشیدن طرح‌هاست. طراحی کردن با این ماژیک، دقت و حساسیت زیادی لازم ندارد و شما می‌توانید با اطمینان خاطر به نقاشی بر روی پارچه بپردازید.
 
ماژیک‌های خیاطی دودسته‌اند: دائمی و پاک‌شونده.
قاعدتاً مدل دائمی ماژیک‌های پارچه با شستشو پاک نمی‌شود؛ اما نمونه پاک‌شونده آن بسته به اینکه از چه برندی است می‌تواند تبخیر شده یا با سشوار یا شسته شدن پاک شود. ماژیک پارچه پاک‌شونده برای کودکان نیز می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

کودک با استفاده از این ماژیک می‌تواند طرح خلاق و ساده خود را بر روی پارچه پیاده کند. این کار باعث می‌شود اعتمادبه‌نفس و خلاقیت وی شکوفا شود. چنانچه قصد خرید این ابزار خیاطی را دارید می‌توانید به سایت دوزی گل مراجعه کرده و از قیمت آن مطلع شوید.

قیچی

خیاطی بدون استفاده از قیچی میسر نیست. تحقیقات تاریخی نشان می‌دهند که برای ساخت قیچی‌های مدرن امروزی، از همان قیچی‌های قدیمی استفاده شده است. مدل‌های مختلف قیچی برای کارهای خاصی در خیاطی ساخته شده‌اند. تغییرات اندکی که در نوع ساخت، متریال سازنده، شکل لبه‌ها و کارایی قیچی‌ها انجام شده، آن‌ها را به انواع گوناگونی تقسیم نموده است.

 یکی از این قیچی‌ها، قیچی ساده خیاطی است که به طور متوسط در هر خانه ایرانی یک مدل از آن یافت می‌شود. این قیچی برای کارایی عام خیاطی مناسب است و شکل ساده‌ای دارد. دسته‌های قیچی ساده نیز به شکل دایره‌های مساوی ساخته شده‌اند. به لحاظ قیمتی این نوع قیچی از سایرین قیمت کمتری دارد.

چنانچه به دنبال حرفه‌ای بودن در خیاطی هستید، باید کار با قیچی زیگزاگ را یاد بگیرید. تفاوت اصلی این نوع قیچی با سایرین در لبه‌های زیگزاگی آن است که برای طراحی‌های خاصی کاربرد دارد. این طراحی زیگزاگی سبب شده که پارچه هنگام برش، بافت اصلی خود را از دست ندهد و تار و پودش از هم جدا نشود.

 
وسایل خیاطی را از کدام وب سایت خریداری کنیم؟


 برای آگاهی از قیمت انواع وسایل خیاطی‌ و شرایط خرید آن‌ها، می‌توانید از وب‌سایت دوزی گل  و کاتالوگ محصولات دیدن نمایید. دوزی گل یکی از مراجع معتبر و علمی آموزش‌های گل و جواهر دوزی است. این فروشگاه همچنین توانسته در زمینه فروش لوازم خیاطی نیز به خوبی عمل نماید و جایگاه خود را در میان مراکز معتبر خرید وسایل خیاطی حفظ و تثبیت نماید.
نسخه چاپی