چطور لب ها را همیشه سالم و نرم نگه داریم؟
خشکی و ترک لب‌ها مشکل نسبتا رایجی‌ست که افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. داشتن لب‌های سالم و یکدست در جذابیت و زیبا به نظر رسیدن افراد نقش مهمی دارد.

ازآنجایی‌که پوست لب‌ها هرروز در معرض محرک‌ها، آلودگی و اشعه مخرب خورشید است، برای حفظ یا ترمیم پوست لب باید اقدامات مراقبتی مناسبی صورت گیرد. در این مقاله به صورت خاص به دلایل و لزوم بیشتر مراقبت از لب و ویژگی‌های یک بالم لب خوب می‌پردازیم. در انتها ویژگی سه بالم لب نیوا، اوریفلیم و دکتر ژیلا می‌پردازیم.

چرا لب‌ها به مراقبت بیشتری نیاز دارند

پوست لب هم مثل پوست نواحی دیگر بدن از سه لایه تشکیل شده است؛ اپیدرم (بخش بالایی)، درم (بخش میانی) و هیپودرم (بخش زیرین). بخش اپیدرم پوست لب بسیار نازک و حساس بوده و فاقد غده چربی است؛ ازاین‌رو مراقبت بیشتری برای جذب رطوبت و چربی نیاز دارد.

ویژگی‌های یک بالم لب خوب!

در این بخش مهم‌ترین ویژگی‌های یک بالم لب خوب را معرفی می‌کنیم:
  • تا حد امکان بدون مواد محرک و حساسیت‌زا باشد.
     

  • دارای SPF باشد تا از پوست حساس لب در برابر اشعه مخرب خورشید محافظت کند.
     

  • دارای مواد نرم‌کننده مثل گلیسیرین و موم‌های طبیعی باشد.
  • حاوی مواد ترمیم‌کننده و تغذیه‌کننده پوست باشد.
  • در ترکیب آن به مقادیر کافی ویتامین E و ویتامین C استفاده شده باشد.

انواع بالم لب دکتر ژیلا

انواع بالم لب دکتر ژیلا با ترکیبات التیام‌بخش و طبیعی محافظ خوبی برای لب‌های ترک خورده محسوب می‌شود. از ترکیبات موثری که در انواع بالم لب دکتر ژیلا استفاده شده‌اند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
 
  • روغن زیتون (کمک به رطوبت رسانی پوست لب و جلوگیری از تیرگی و زبری لب در برابر نور خورشید)
  • روغن آووکادو (احیاکننده و ضدچروک لب)
  • وازلین (با خاصیت نرم‌کنندگی)
  • روغن بابونه (کاهش التهاب و کمک به تسریع بهبودی لب)
  • روغن جوجوبا (پروتئینه قوی و رطوبت رسانی)
همچنین انواع بالم لب دکتر ژیلا حاوی SPF20 بوده و از لب‌ها در برابر اشعه مخرب UVA و UVB محافظت می‌کند.
انواع بالم لب نیوا
 
چطور لب ها را همیشه سالم و نرم نگه داریم؟
بالم لب‌های حاوی عصاره میوه (هندوانه، تمشک، توت‌فرنگی و...) و روغن‌های طبیعی محبوب‌ترین بالم لب نیوا را از این برند محبوب تشکیل می‌دهند. بالم لب‌های نیوا با ماندگاری 12 ساعته رطوبت و چربی موردنیاز پوست لب را در هوای سرد و خشک و حتی روزهای آفتابی تأمین می‌کنند. از مزایای بالم لب نیوا بافت سبک آن است که احساس چسبندگی و سنگینی ناخوشایندی روی لب‌ها ایجاد نمی‌کند.

انواع بالم لب اوریفلیم
بالم لب‌های برند اوریفلیم را می‌توان به عنوان پرایمر نیز استفاده کرد و با کاهش خطوط ظریف، لب‌هایی یکدست و درخشان داشت. این بالم لب حاوی عصاره آلوئه‌ورا و روغن دانه گندم بوده و در پایه خوبی از چربی فرموله شده است.

این بالم لب دارای خاصیت ضدچسبندگی است و احساس چسبندگی روی لب به وجود نمی‌آورد. بالم لب اوریفلیم با ماندگاری 8 ساعته برای مصرف روزانه بسیار مناسب به شمار می‌رود. برای اطلاع از قیمت بالم لب اوریفیلم می‌توانید به سایت موتن رو مراجعه و به راحتی اقدام به خرید نمایید.

خرید بالم لب از سایت مو تن رو

برای خرید اینترنتی بالم لب باکیفیت می‌توانید به وب‌سایت موتن رو مراجعه کنید و با خیال راحت و صرف زمان کم، محصول دلخواه خود را انتخاب و خریداری کنید. تمامی محصولات این فروشگاه دارای ضمانت اصالت کالا هستند؛ بنابراین خیالتان بابت کیفیت راحت باشد. رسانه: بهداشت نیوز

و اما چند راهکار ساده برای مراقب از لب‌ها
 

چطور لب ها را همیشه سالم و نرم نگه داریم؟


 
گاهی رعایت چند نکته ساده کافی است تا بسیاری از مشکلات رایج مثل خشکی و ترک لب‌ها به سراغمان نیاید، در ادامه برخی از این راهکارها را معرفی کرده‌ایم:
  • از مصرف کافی مایعات به صورت روزانه غافل نشوید.

  • هرگز لب‌ها را با بزاق دهان مرطوب نکنید.
  • جهت تنظیم رطوبت و چربی پوست لب، به صورت مرتب از بالم لب استفاده کنید.
  • از وجود مقدار کافی ویتامین‌ها و مواد مغذی در رژیم غذایی خود مطمئن شوید.
  • پیش از قرار گرفتن در معرض نور خورشید از بالم لب حاوی SPF و یا ضدآفتاب استفاده کنید.

سخن پایانی

داشتن لب‌های برجسته و درخشان کمک زیادی به زیبایی ظاهری هر فردی می‌کند. انجام اقدامات مراقبتی به‌موقع و منظم هم راه‌حل ساده‌ای است که تنها کمی همت می‌طلبد تا زیبایی لب‌ها را در هر سنی تضمین کند.

استفاده از بالم لب مناسب ازجمله اقداماتی به شمار می‌رود که با کمک به رطوبت رسانی و چربی کمک زیادی به حفظ سلامت لب‌ها می‌کند. امیدواریم با مطالعه این مطلب راهنمایی لازم را در انتخاب بالم لب مناسب کسب کرده باشید.
نسخه چاپی