پیش خرید آپارتمان در تهران بهتر است یا شهرستان ها
تهران به عنوان پایتخت بیشترین آمار کوچ کننده ها از شهرهای دیگر را دارا میباشد و این به علت موقعیت اقتصادی پایتخت است که بسیاری را به سوی این شهر میکشاند .

بسیاری از افراد به قصد سرمایه گذاری برای خرید آپارتمان در این شهر اقدام مینمایند اما نکته ای که قابل تامل است این است که آیا این سرمایه گذاری در پایتخت قطعا از شهرهای دیگر بهتر جواب میدهد یا خیر ؟

در این مطلب به بررسی این موضوع میپردازیم و مقایسه پیش خرید آپارتمان در تهران با دیگر شهرها را انجام خواهیم داد تا در نهایت به این نتیجه برسیم که سرمایه گذاری در کدام محدوده با رعایت چه فاکتورهایی میتواند سود ده باشد و یا برعکس در ادامه با ما همراه باشید .

مهمترین فاکتور برای سرمایه گذاری

یکی از مواردی که باید بدان توجه داشته باشید این است که تهران همیشه مقصد ساکنین دیگر شهرها است و این به خاطر موقعیت آن میباشد پس در واقع رشد جمعیت در پایتخت همیشه وجود داشته و نیاز به مسکن وجود دارد .

در واقع سرمایه گذاری در تهران ضریب اطمینان بیشتری دارد اما از نظر سوددهی این موضوع قابل بررسی و مقایسه با دیگر نقاط است .

در واقع بهتر است اینطور بگوییم که سرمایه گذاری در هر نقطه ای که جدید باشد و البته موقعیت مناسبی برای سکونت داشته باشد میتواند شامل رشد قیمت شود و بسته به جمعیت پذیری و مطلوبیت برای کوچ افراد میتواند زودتر رشد کند یا دیرتر .

به عنوان مثال شهر پردیس به دلیل نزدیکی به تهران خیلی زود شاهد حضور و اسکان مردم در این منطقه شد و قیمتهای آن به همین دلیل خیلی زود رشد کرده و بازار معاملات در آن داغ شد .

همین موضوع در تهران نیز برقرار است . اگر منطقه ای در تهران را در نظر داشته باشید که رو به رشد باشد قطعا از محدوده ای که از نظر ساخت و ساز اشباع شده رشد و سوددهی بیشتری خواهد داشت .

پس اگر به دنبال پیش خرید آپارتمان در تهران هستید این مهم است که کدام منطقه را انتخاب مینمایید .

بهترین منطقه برای پیش خرید آپارتمان در تهران

همانطور که در بالا اشاره نمودیم اگر به دنبال سرمایه گذاری و کسب سود مناسب هستید باید در نظر داشته باشید که مناطق رو به رشد و در حال ساخت یک روز دیگر زمینی برای ساخت نخواهند داشت .

این را میتوانید از بزرگترها بپرسید که وضعیت قدیم منطقه های تهران را به خاطر دارند و مناطقی که امروز دیگر فضای ساخت ندارند و ساخت و ساز در آنها اشباع شده یک زمان بیابان بوده اند .

در واقع هر منطقه ای در تهران با توجه به رشد جمعیت پایتخت یک روز آباد میشود اما ممکن است در شهرهای دیگر این موضوع دیرتر اتفاق بی افتد و البته این موضوع بستگی دارد که قصد خرید آپارتمان در آن شهر را دارید یا زمین و ویلا .

در این مطلب ما به بررسی تفاوت خرید آپارتمان در 2 نقطه مخلف میپردازیم زیرا شرایط خرید زمین یا ویلا بسیار متفاوت است و فاکتورهای بسیاری در این موضوع دخیل میباشند که در این مقاله به آنها نمیپردازیم .

توجه داشته باشید هر منطقه ای که جدیدتر ساخته شود الگوهای مدرن شهرسازی در آن بیشتر رعایت میشود و در واقع مناطق جدید تهران وضعیت بهتری نسبت به مناطق قدیمی تر دارند و پروژه های جدیدتر و مدرن تر در آن اجرا خواهد شد . به عنوان مثال بازار بزرگ ایران به عنوان وسیع ترین مرکز خرید جهان در نزدیکی پروژه ستایش در منطقه 22 تهران اجرا شده است .

 
پیش خرید آپارتمان در تهران بهتر است یا شهرستان ها

امکانات آپارتمان را در نظر بگیرید

یکی از مواردی که در خرید آپارتمان باید بدان توجه فرمایید امکانات ساختمانی است که قصد خرید یا پیش خرید آنرا دارید . این نکته را بدانید که استاندارد بودن امکانات نسبت به سطح منطقه برای انتخاب شما ضروری است زیرا هر ساله آپارتمانهای جدیدتر با امکانات بروزتر ساخته میشوند و بعد از چند سال ممکن است ساختمان شما که یک زمان امکانات استاندارد داشته از بورس خارج شود .

پس بهتر است اگر منطقه ای را انتخاب مینمایید که ساخت و ساز در آن در جریان است و به اصطلاح نوساز است سطح امکانات را بالاتر از استاندارد در نظر بگیرید زیرا آنچه ممکن است برای ساختمان شما نقطه ضعف به شمار نیاید سالهای آتی باعث نقطه ضعف شود .

به عنوان مثال در منطقه 1 تهران ساختمانهایی که 15 سال قبل ساخته شده اند و مشاعات آبی نداشته اند در زمان خود شاید مشکلی نداشته اند اما امروز نداشتن این ویژگی یک نقطه ضعف برای آنهاست و هر چه هم ساختمان و واحدهای خود را بازسازی کنند باز هم این نقطه ضعف در آنها وجود دارد .

برخی برج ها مانند پروژه وزرا که تعداد واحدهای آنها زیاد است به دلیل مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید مشاعات آبی را حذف مینمایند که علت آن این است که بهره برداری از این امکانات با تعداد زیاد واحد معقول نمیباشد .

 
پیش خرید آپارتمان در تهران بهتر است یا شهرستان ها
 

هزینه نگهداری را فراموش نکنید !

حال که در مورد ساختمانی با امکانات بروز صحبت کردیم در مورد هزینه نگهداری آنها نیز باید مواردی را به اطلاع شما برسانیم . توجه داشته باشید که بهره برداری برخی امکانات در ساختمانها و یا برج ها همیشه معزل بوده است .

به عنوان مثال استخر چه استفاده بشود و چه نشود هزینه نگهداری ماهیانه دارد و تصفیه خانه آن دائم باید روشن باشد زیرا در غیر اینصورت به سرعت آب حالت اسیدی پیدا خواهد کرد و این یکی از پر هزینه ترین امکانات یک ساختمان است .

حال شاید برخی اصلا از آن استفاده نکنند و برخی ماهی یک یا چند بار استفاده نمایند و یا شاید در برجهایی با تعداد واحد زیاد زمانبندی استفاده طوری باشد که عده ای اصلا نتوانند از آن استفاده نمایند در هر صورت هزینه نگهداری آن پای تمام مالکین است .

در مورد باشگاه بدنسازی نیز همین بحث وجود دارد . یک باشگاه ورزشی در یک برج قطعا با یک باشگاه ورزشی به عنوان ارائه دهنده خدمات ورزشی متفاوت است و قطعا بسیار پایینتر از استاندارد است . پس در نتیجه این موضوع میتواند تنها یکی از امکانات خوب البته روی کاغذ باشد و در عمل تنها هزینه نگهداری آن نسیب مالکین شود .

همین موضوع در مورد روف گاردن نیز صدق مینماید زیرا عدم کنترل گونه های گیاهی و اجرای صحیح اولیه میتواند در آینده ساختمان را با مشکلات جدی روبرو کند پس تفاوتی نمیکند که در تهران یا نقطه ای دیگر قصد خرید خانه دارید بلکه باید توجه داشته باشید برخی امکانات نه استفاده چندانی دارند و نه دردسرهای آینده آنها به وجودشان می ارزد .

نتیجه گیری نهایی

نتیجه گیری کلی ما برای موضوع مقایسه پیش خرید آپارتمان در تهران با دیگر شهرها به اینصورت است که اگر قصد خرید آپارتمان را دارید بهتر است منطقه رو به رشد را انتخاب نمایید حال این گزینه میتواند یک منطقه رو به رشد در تهران باشد یا دیگر شهرها ولیکن همانطور که اشاره نمودیم ممکن است شهرهای دیگر با توجه به جمعیت آنها رشد شان کندتر از تهران باشد .

در منطقه 22 تهران به عنوان آخرین منطقه ضمیمه شده به شهرداری تهران بزرگترین سازه دنیا قرار دارد و همچنین امکانات بروز در سطح بین الملی در آن قرار گرفته است . این موضوع میتواند نوید رشد این منطقه نسبت به مناطق دیگر تهران را در آینده در چندان دور بدهد .
نسخه چاپی