روش و راهکار سود در بازار رمزارزها چیست ؟
با افزایش دیوانه‌وار ارزش ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین، سرمایه گذارانی که درآمدهای زیادی به دست آورده‌اند، به فکر طرح ریزی یک برنامه پشتیبان هستند تا از سود خود نیز سود ببرند. اما مسئله این است؛ روش‌ کسب سود از بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال چیست؟

استراتژی خرید ارز دیجیتال و دانستن زمان مناسب ورود و خروج از معاملات، دو نمونه از اصول اولیه کسب سود در این بازار است. در این مقاله چند روش و کانال کسب درآمد از بازار رمزارزها را بررسی می‌کنیم. تا پایان همراه ما بمانید.

روش‌‌های کسب سود در بازار ارز دیجیتال

شاید فکر کنید که تشخیص زمان دقیق کسب سود برای خرید و فروش ارز دیجیتال در این بازار جذاب، دشوار است. چرا که باید برنامه‌ریزی و نظم و انضباط داشته باشید. در این میان پیدا کردن کانال‌های پر سود بازار خرید ارز دیجیتال نیز دشوار است و نیاز به تحقیق درست و مهارت در تصمیم گیری دارد.

هنگام خرید و فروش ارز دیجیتال بهتر است ابتدا سوالات زیر را از خود بپرسید و هدف خود مشخص شود تا علاوه بر کسب سود از زیان‌های احتمالی نیز جلوگیری کنید:
 
  • دلیل من برای خرید این ارز دیجیتال به خصوص چیست؟

  • به دنبال چه نتیجه‌ای هستم؟

  • آیا فرصت‌های بهتری هم وجود دارد؟

اکنون که جواب سوالات خود را پیدا کرده‌اید، موارد زیر می‌توانند از روش‌های هوشمندانه برای معامله و کسب درآمد از خرید ارز دیجیتال باشد:

هودل یا هولد کردن (HODL)

واقعیت این است که اصطلاح HODL زمانی ابداع شد که شخصی در یک انجمن رمزنگاری، واژه Hold به معنای «نگه داشتن» را اشتباه نوشت و حاضرین فکر کردند منظور «نگهداری برای زندگی عزیز» است.

به نظر، هر دو معنا درست از آب درآمد! گزینه‌های نگهداری یا خرید ارز دیجیتال هر دو می‌توانند مناسب باشند به شرطی که سبد معاملاتی بزرگ و هدف مشخصی داشته باشید. گزینه HODL در زمانی که سبد خرید ارز دیجیتال شما متنوع بوده و در آینده نزدیک نیازی به فروش ندارید، مناسب است.

با نگهداری دارایی رمزارز خود می‌توانید آن را به اشتراک بگذارید و از آن کسب سود کنید. به ویژه اگر ارز دیجیتال انتخابی شما مانند اتر یا بیت کوین، قوی و سودآور باشد. حفظ دارایی کریپتو در زمانی که بازار سیر نزولی دارد و قیمت ارز دیجیتال کاهش یافته باشد، انتخاب خوبی است.
 

وام دهی همتا به همتا (P2P Lending)

اگر به دنبال روشی برای سرمایه گذاری مطمئن با سود دهی ثابت هستید، وام دهی همتا به همتا یا P2P عالی است. این گزینه برای کاربرانی مناسب است که مقدار زیاد و متنوعی از ارز دیجیتال را در کیف پول خود ذخیره دارند.

در این روش وام دهی، عمدتاً مبتنی بر اتریوم (ETH) صورت می‌گیرد، چون به شدت به قراردادهای هوشمند متکی است. با این روش می‌توانید دارایی دیجیتال خود را با سود دهی در حدود 10 تا 20 درصد و به طور امن، به دیگران وام دهید.

سیستم‌های متمرکز مانند بایننس (Binance، Hodlnaut، BlockFi، Celsius و Nexo) برخی از پلتفرم‌های وام دهی رمزارز هستند. زیر و بم وام دهی کریپتو و مزایای آن را می‌توانید به طور کامل در والکس مطالعه کنید.
 

آربیتراژ (Arbitrage)

بازار رمزارزها، کاملاً مستقل از قوانین و کنترل خارجی است. به همین دلیل است که اختلاف قیمت ارز دیجیتال در بین صرافی‌ها، موضوعی عادی به حساب می‌آید. آربیتراژ یا «کسب سود از طریق اختلاف قیمت ارز دیجیتال بین صرافی‌ها»، یکی از موثرترین روش‌ها برای کسب درآمد در بازار کریپتو  است. قیمت به روز ارزهای دیجیتال را می‌توانید در والکس رصد کنید.

در این روش شما خرید ارز دیجیتال مورد نظر خود را انجام می‌دهید و قیمت آن را در صرافی‌های مختلف بررسی می‌کنید. برخی صرافی‌‌ها پیشنهادهای مقرون به صرفه را ارائه می‌دهند و بنابراین می‌توانید آن ارز دیجیتال را در این معامله بخرید و در صرافی دیگر، همان ارز را با قیمت بالاتر بفروشید.

در واقع شما از راه تفاوت قیمت‌ها سود می‌برید. این تفاوت بین پیشنهادها و حق بیمه معمولاً بین 5 تا 40 درصد است.

 
روش و راهکار سود در بازار رمزارزها چیست ؟

تریدینگ و استخراج (Trading and Mining)

این روش و استفاده ترکیبی از تریدینگ و ماینینگ، نیز گزینه سودآوری است. این روش، برای کسانی که به فناوری استخراج بیت کوین آگاه هستند، کارایی دارد.

در واقع شما با درآمد حاصل از ماینینگ به عنوان سرمایه برای تریدینگ استفاده می‌کنید. همچنین با تریدینگ و کسب درآمد از آن، می‌توانید برای ارتقا تجهیزات استخراج و پرداخت هزینه‌های مربوط به آن بهره ببرید.

یک بازی و استراتژی دو سر برد که در صورت افت بازار نیز زیان‌های هر کدام را با دیگری پوشش خواهید داد. البته باید آموزش و تجربه لازم در هر دو زمینه را داشته باشید.

سخن پایانی

مواردی که بیان شد از بهترین روش‌های کسب سود از بازار رمزارزها هنگام خرید و فروش ارز دیجیتال به حساب می‌آیند. در این راه البته که باید تجربه و دانش خود را هر لحظه افزایش دهید تا بتوانید علاوه بر سود بیشتر، زیان‌ها را نیز کنترل کنید. چرا که ممکن است برخی از روش‌ها پس از مدتی قابل استفاده نبوده و راهکارهایی جایگزین شده باشند.

خرید ارز دیجیتال و بازار مربوط به آن، نوسان بسیاری دارد و برای هر لحظه از سرمایه گذاری خود باید برنامه مدونی داشته باشید. از سمتی امنیت موضوع بسیار مهمی است که پیشنهاد میکنیم برای خرید ارز دیجیتال از صرافی Wallex روی لینک کلیک کنید : https://wallex.ir/
نسخه چاپی