جاهای دیدنی گرگان تا رامسر
فاصله بین گرگان تا رامسر  386 کیلومتر که با خودرو با سرعت متوسط 70 کیلومتر بر ساعت حدود 5 و نیم  ساعت طول می کشد. در این فاصله مناطق گردشگری و دیدنی وجود دارد که می توانید از آن ها لذت ببرید.

در این مقاله از به همراه سپنجا  قصد داریم تا مناطق دیدنی و زیبای بین گرگان تا رامسر را برای شما ارائه داده و علاوه بر آن برای اقامت در بهترین و با کیفیت ترین اقامتگاه های موجود در بین مسیر گرگان تا رامسر پیشنهادی آسان، مطمئن، معتبر و سریع از طریق سپنجا ارائه کنیم.

 گرگان کجاست؟

گرگان شهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان گلستان و شهرستان گرگان است. گرگان امروزی در گذشته «استرآباد» نامیده می شد. گرگان در ابتدا شهری در نزدیکی گنبد کاووس بوده که «جرجان» نامیده می‌ شود و امروزه بقایایی از آن باقی است . در زبان پارسی میانه این شهر را «وارکانا» می‌ نامیدند و در منابع یونانی به «هیرکانیا» منعکس شده است.

اولین تحقیقات در مورد این شهر در سال 1891 انجام شد که منجر به کشف گنج استرآباد شد .

کارشناسان بر این باورند که برخی از چیزهای موجود در گنج که شباهت زیادی به یافته های تپه حصار دامغان داشته، مربوط به هزاره سوم قبل از میلاد (حدود 5000 سال پیش) است . در زمان ساسانیان دیوار دفاعی بزرگی در منطقه ساخته شد که به آن «دیوار بزرگ گرگان» می‌ گویند .

شهر گرگان آب و هوای معتدل دارد، هر چند در تابستان نسبتاً گرم و شرجی است. در شهر گرگان اقوام متعددی زندگی می‌ کنند.

گرگانی‌ ها ، سادات استرآبادی ، مازنی‌ ها ، بلوچ‌ ها ، سیستانی‌ ها ، ترک‌ ها  ، ترکمن‌ ها ، قزاق‌ ها سمنان و خراسان از ساکنان گرگان هستند. مردم بومی شهرستان گرگان به چهار گویش طبری گرگانی ، فارسی گرگانی ، گویش زیارتی و گویش کتولی صحبت می‌ کنند.

از مناطق گردشگری گرگان می توان  به جنگل ناهار خواران ، پارک جنگلی النگدره ، تپه هزار پیچ ، تپه قلعه خندان اشاره کرد که همگی از مناطق دیدنی و بی نظیر شهر گرگان هستند.

رامسر کجاست؟

رامسر از شهرهای شمال ایران است که شهری در استان مازندران ایران است که از نظر جغرافیایی بین 36 درجه و 54 دقیقه و 11 اینچ عرض شمالی و 50 درجه و 39 دقیقه و 30 دقیقه طول شرقی واقع شده است و در حدود 250 کیلومتری شمال غربی مرکز استان ساری قرار دارد.

رامسر مرکز شهرستان رامسر است. از مهمترین مقاصد گردشگری شهرستان رامسر می توان به رشته کوه های البرز در روستای جواهرده، کاخ رامسر و چشمه های آب گرم اشاره کرد.

رامسر قبلاً به نام سختسر شناخته می شد. شهرستان رامسر با زیبایی بی نظیر خود  در استان مازندران در دامنهٔ جنگلی و زیبای البرز و  دریای خزر قرار دارد . این شهرستان جاذبه های گردشگری و دینی زیادی دارد

و دارای امکانات اقامتی و تفریحی است که بع عنوان قطب مهم گردشگری در ایران و حتی در جهان شناخته می شود. شهرستان رامسر با فاصله کوتاهی که با دامنه البرز و دریای خزر دارد لقب عروس شهر های ایران را دارد. شما می توانید برای اجاره سوئیت در رامسر از سپنجا کمک بگیرید.

ویژگی های بی نظیر مسیر گرگان تا رامسر 

فاصله بین گرگان تا رامسر خیلی دیدنی است . این مسیر که بین استان گلستان و استان مازندران قرار دارد از اهمیت گردشگری بالایی قرار دارد که میتوانید در این بین از جاهای دیدنی استفاده کرده و چند روزی را در آن به گردش و تفریح بپردازید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید . مسیر گرگان تا رامسر جاهای دیدنی و گردشگری زیادی دارد که در حین رانندگی می توانید از این مناطق  لذت ببرید.

 
جاهای دیدنی گرگان تا رامسر

 شهر های دیدنی در مسیر گرگان تا رامسر

در فاصله ی بین گرگان تا رامسر شهر هایی وجود دارد که  دارای جاذبه های دیدنی و طبیعی فراوانی هستند که می توانند چند روزی شما را در آنجا مشغول به تفریح و گردش کنند.

شهری های بین گرگان تا رامسر عبارتند از : کرد کوی ، بندر گز ،  گلوگاه ، بهشهر ، رستمکلا ،  نکا ،  ساری ،  قائمشهر ،  بابل ،  آمل ،  نور ،  رویان ،  چالوس ،  تنکابن ،  سادات شهر  و در نهایت  رامسر و بسیاری شهر های جذاب و دیدنی که هر کدام از این شهر ها جاذبه های گردشگری و تفریحی زیادی دارند که توصیه می کنیم از این مناطق گردشگری دیدن فرمایید .

جاهای دیدنی گرگان تا رامسر

در مسیر زیبای بین گرگان تا رامسر مکان های دیدنی و جذابی وجود دارند که  آتشکده کوسان بهشهر ، غار دانیال سلمان شهر ، دشت دریا سر تنکابن ، جنگل کشپل نور ،  ساحل رادیو دریا چالوس ،  ساحل فرح اباد ساری ، ساحل پردیس متل قو ،  روستای ناتر چالوس ،  پارک جنگلی نور از جمله مناطق دیدنی بین گرگان تا رامسر هستند که در ادامه به بررسی  هر یک از این مناطق می پردازیم.

آتشکده کوسان بهشهر

 این مکان تاریخی و باستانی یکی از مناطق گردشگری و زیبای بین گرگان تا رامسر است که در نزدیکی روستای آسیا بسر واقع است .

غار دانیال سلمان شهر

این غار زیبا در روستای دانیال در توابع شهرستان سلمان شهر از استان مازندران  واقع است. برای دیدن از این غار زیبا باید مسیری 2 کیلومتر از جنگل های دانیال سلمان شهر را طی کنید تا در دامنه های البرز به ورودی این غار گردشگری برسید .

توجه داشته باشید که  قبل از ورود به غار از تجهیزات مناسب استفاده کنید که به مشکلی بر نخورید. این غار زیبا لقب  دومین غار آبی کشور را دارد.

دشت دریا سر تنکابن

دشت دریا سر یکی از جاذبه های طبیعی  در شمال کشور ایران است که در میان چهار کوه دیدنی و مرتفع می باشد . دشت دریا سر تنکابن از پوشش درختی بخصوصی برخوردار است که در امتداد جنگل های دوهزار تنکابین قرار گرفته  است .

این منطقه زیبا برای پیاده روی کوه نوردی و عکاسی و گردش با عزیزان بسیار مناسب است.

 
جاهای دیدنی گرگان تا رامسر

جنگل کشپل نور

این جنگل زیبا و پوشیده از درختان سرسبز که یکی از جاذبه های دیدنی و گردشگری در شمال ایران محسوب می شود که یک گردش به یاد ماندنی و فراموش نشده را برای شما ایجاد می کند.

ساحل رادیو دریا چالوس

ساحل رادیو دریا چالوس یکی از سواحل زیبای چالوس هست که در بین گردشگران محبوبیت زیادی دارد و یک مکان توریستی گردشگری هست که دارای امکانات تفریحی زیادی است و به همین دلیل به یکی از قطب های گردشگری در چالوس و شمال ایران تبدیل شده است.

ساحل فرح آباد ساری

 ساحل زیبای فرح آباد ساری که با نام خزر آباد نیز شناخته می شود از جمله مناطق گردشگری و زیبای شمال ایران است که با فاصله 35 کیلومتری ازشمال  شهر ساری واقع است و دارای امکانتا رفاهی و اقامتی برا ی گردشگران و توریستان می باشد.

ساحل پردیس متل قو

از سواحل زیبای مازندران  است که از امکانات تفریحی و اقامتی زیادی برخوردار است که برای گردشگران و توریستان  بسیار  جذاب و  به یاد ماندنی خواهد بود این ساحل زیبا که با نام پلاژ پردیس سلمانشهر نیز معروف است .

روستای ناتر چالوس

روستای ناتر چالوس از زیبا ترین روستا های چالوس و مازندران می باشد که با آب و هوای بکر خود برای گردشگران و توریستان بسیار جذاب و به یاد ماندنی می باشد. این روستای زیبا و خوش آب و هوا قدمت چند ساله دارد که دارای چشمه های آب زیادی است .

پارک جنگلی نور

این پارک جنگلی زیبا که یکی از زیبا ترین پارک جنگلی های استان مازندران است در مسیر بین شهرستان نور و مححود آباد قرار دارد که مملو از درختان زیبا و سرسبز هست . این پارک جنگلی زیبا  دارای مسیر آسفالته می باشد که با رانندگی در بین درختان و محیط جذاب آن خاطره ای فراموش نشدنی را برای شما رقم می زند.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی جاهای دیدنی و زیبای بین مسیر گرگان تا رامسر پرداختیم که امیدواریم از آن لذت برده و در سفر خود از  این مناطق زیبا دیدن فرمایید و سفر به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید. همچنین شما می توانید برای اجاره ویلا در رامسر و سایر شهر های شمالی ایران از سایت سپنجا استفاده کنید و به راحتی سفر کنید.
نسخه چاپی