درمان چشم درد عصبی
آیا شما هم با اختلالات چشم مواجه هستید؟ آیا پس از این که استرس می‌گیرید و یا عصبی می‌شوید، باید درد چشم زیادی را تحمل کنید؟

امروزه چشم درد را یکی از شایع‌ترین علائمی می‌دانند که به مشکلات عصبی یا مشکلات چشم اشاره دارد. این عارضه که هم به صورت موقتی و هم به صورت دائم برای یک فرد به وجود می‌آید، دلایل مختلفی دارد و خود را با علائم و نشانه‌های گوناگونی نشان می‌دهد.

بنابراین، بسیار مهم است که شما با این علائم و عوامل آشنا باشید و بهترین راه درمان چشم درد عصبی را پیدا کنید. راه‌های درمانی خانگی و پزشکی که در بهبود بیماری شما نقش زیادی دارند!

اگر در تهران هستید و به مشاوره پزشکی برای درمان چشم درد عصبی با بهترین دکترهای چشم پزشک تهران نیاز دارید می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:
https://doctoreto.com/doctors/speciality/ophthalmologist/city/tehran

چشم درد عصبی چیست؟

چشم درد عصبی به نوعی عارضه‌ی عصبی گفته می‌‌شود که در نتیجه‌ی به وجود آمدن اختلال در اعصاب چشمی خود را نشان می‌دهد.

این بیماری که علت‌های مختلفی مثل استرس، خراش خوردن قرنیه و سایرعوامل مهم را دارد، از بیماری‌های چشمی مختلف خبر می‌دهد. در واقع زمانی که شما با این عارضه مواجه شدید، باید در سریع‌ترین حالت ممکن خود را به یک مطب و یک دکتر چشم پزشک برسانید تا در صورت لزوم، درمان شوید.

علائم چشم درد عصبی

امروزه چشم درد علائم مختلفی دارد اما ممکن است از بدنی به بدن دیگر و از فردی به فرد دیگر این علائم ‌متغیر باشند چرا که بدن این افراد و نوع بیماری که در پشت این چشم درد پنهان شده است، شرایط تغییر علائم چشم درد عصبی و تغییر روش‌های درمان چشم درد عصبی را به وجود می‌آورد.

اگر شما بیخوابی کشیده باشید و یا اگر در اعصاب خود با اختلال مواجه شده باشید، ممکن است با است چشم درد مواجه شوید. به همین دلیل علائمی همچنین علائم زیر گریبانگیر شما خواهند شد:
 
  • تاری دید و عدم توانایی در دید درست محیط
  • سردردهای شدیدی که اغلب به سردردهای میگرنی شباهت دارند
  • درد در عضلاتی که در ساختار چشم هستند
  • دید تونلی
  • گردن درد و حالات گیجی
  • تهوع و استفراغ که در مواقعی هم با اسهال همراه هستند
  • آبریزش چشم و قرمز شدن پوشت اطراف چشم
  • اختلال در حرکت دادن چشم
  • ترشح چرک و آب‌های سیاه از مایع مخاطی چشم
  • تورم و التهاب اطراف چشم

درمان چشم درد عصبی



لازم به ذکر است که شما عزیزان با مشاهده‌ی هر کدام از علائم فوق می‌توانید به دکتر چشم پزشک مراجعه کنید تا با تجویز او، از راهکارهای درمان خانگی و بیمارستانی بهرمند شوید.

درمان چشم درد عصبی

بهترین و مهم‌ترین راهکار برای درمان چشم درد عصبی این است که به پزشک مراجعه کنید و علت اصلی چشم درد را تشخیص دهید. حال پزشک با تشحیص ‌خود بیماران را به دو دسته‌ی کلی تقسیم می‌کند.

بخش اول بیمارانی هستند که در اثر التهاب عصب به این عارضه دچار شده‌اند این بیماران برای درمان چشم درد عصبی خود باید از داروهایی که پزشک تجویز می‌کند، استفاده کند و از موادی که در ترکیب خود  کورتیکواستروئید را جای داده‌اند هم بهره ببرد.

اگر شما از داروهای اینترفرون برای درمان این بیماری استفاده کنید، مسلما به تشدید بیماری کمک خواهید کرد. پس برای درمان این بیماری به صورت سر خود عمل نکنید و حتما زیر نظر یک پزشک راهکارهای درمانی را دنبال نمایید.

گروه دوم بیمارانی هستند که در اثر سندروم‌های بینایی کامپیوتری به چشم درد عصبی دچار شده‌اند. در این ‌صورت پزشک عینکی را با نام عینک آنتی رفلاکس به آن‌ها تجویز می‌کند و تمامی راهکارهایی که در بهبود این بیماری مفید هستند را هم به بیمار آموزش می‌دهد.

چشم دردی که بر اثر این عامل به وجود آمده باشد، به راحتی درمان می‌شود. حتی شما می‌توانید با استفاده از راهکارهای درمانی خانگی هم به درمان این عارضه بپردازید. پس جای نگرانی نیست.

درمان خانگی چشم درد عصبی

  • برای این که این بیماری را به صورت درمان در خانه، درمان کنید، لازم است که ابتدا به چشم‌های خود استراحت بدهید که زیاد پلک بزنید.  علاوه بر این، سعی کنید که چشمان خود را مرتبا بشویید.

  • برای شستشو دادن چشم بهتر است از محلول آب و نمک و آب مقطر بهره ببرید و فرآیند شستشو را نیز دو بار در روز انجام دهید تا بیماری خود را درمان کنید.
     
  • امروزه برای این که درد چشم را کاهش دهند، از کمپرس‌های سرد استفاده می‌کنند. این کمپرس‌ها که خارش چشم را هم بهبود می‌دهند، چشم درد عصبی را به طور کامل محو می‌‌کنند و اثری از آن باقی نمی‌گذارند. به همین دلیل قبل از این که به دکتر چشم پزشک مراجعه کنید، این راهکار را امتحان نمایید.
     
  • ماساژ درمانی هم یکی دیگر از راهکارهای درمانی خانگی است که بسیار جوابگو است. در این روش درمانی افراد با کف دست خود که ضد عفونی شده است، به ماساژ دادن چشم خود می‌پردازند و خستگی چشم را از بین می برند. برای این کار شما می‌توانید مقداری روغن زیتون را نیز به دست خود بزنید و از این طریق درمان چشم درد عصبی را مؤثرتر کنید.
     
  • گلاب هم یکی دیگر از مایعاتی است که به عنوان یک آنتی باکتریال برای درمان چشم درد کاربرد دارد. بررسی‌ها نظام داده است که گلاب در تمامی قطره‌های چشم نیز کاربرد دارد.

درمان چشم درد عصبی

سردرد و چشم درد یک طرفه

سردرد و چشم درد یک طرفه عارضه‌ای است که در اثر خستگی، مصرف الکل، مصرف غذاهای فاسد و سایر عوامل به وجود می‌آید. این سردرد که به صورت موقتی یک فرد را درگیر می‌کند، علت‌های مختلفی دارد.

همین که شما تنش‌های استرسی را در بدن خود جا بدهید و یا همین که در حالت نادرست بخوابید، می‌تواند عاملی برای به وجود آمدن این سردرد باشد.

علاوه بر این، برخی از خانم‌ها ممکن است در دوران قاعدگی دچار میگرن‌های چشمی و عصبی بشوند که این، امری طبیعی است و پس از مدتی از بین می‌رود اما در همین حین هم بسیار خوب است که شما به دکتر چشم پزشک مراجعه کنید.

زمانی که نزد پزشک می‌روید، پزشک ابتدا معاینات اولیه را انجام می‌دهد و سپس بهترین راه درمان را برای درمان سردرد و چشم درد به شما ارائه می‌کند تا با استفاده از آن، عارضه‌های این چنینی را درمان کنید.

دکتر متخصص چشم پزشک چه بیماری هایی را درمان می‌کند؟

اما بیایید به این مسئله بپردازیم که چشم پزشک چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟ شاید تنها مشکلاتی که از بیماری‌هایی چشمی با آنها آشنایی دارید، نزدیک بینی و یا دوربینی باشد، اما اینها تنها بیماری‌هایی نیستند که چشم پزشک به درمان و اصلاح آنها می‌پردازد.
 

برخی از بیماری‌هایی چشمی که تحت درمان با چشم پزشک قرار می‌گیرند شامل موارد زیر هستند؛

  • آب مروارید
  • عفونت‌های مختلف چشمی
  • تغییر اندازه‌ی کره‌ی چشم و عیوب انکساری چشم‌ها
  • مشکلات عصبی چشم
  • مشکلات شبکیه چشم
  • اختلالات بینایی که به علت بیماری‌های زمینه‌ای مانند فشار خون بالا و دیابت ایجاد شده‌اند
  • مشکلات مجرای اشکی
در صورتیکه به هر یک از بیماری‌ها چشمی بالا مبتلا هستید و در تهران زندگی می‌کنید، می‌توانید با دریافت نوبت دکتر چشم پزشک تهران از دکترتو به بررسی مشکل خود بپردازید
نسخه چاپی