آیا بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو معده حقیقت دارد؟
حقیقت این است که بعضی افراد بعد از عمل اسلیو معده لاغر نمی شوند ولی گروهی دیگر به سرعت و به مقدار قابل توجهی لاغر می شوند. اما علت این کاهش وزن یا بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو معده چیست؟ 

عمل اسلیو معده یکی از شایع‌ترین و محبوب‌ترین روش ‌های جراحی چاقی می‌باشد. متأسفانه یکسری از افراد هستند که با وجود رژیم غذایی درست و ورزش مداوم، موفق به کاهش وزن نیستند. تنها راهی که برای اینگونه افراد پیشنهاد می‌‌شود عمل اسلیو معده است که این روزها بسیار پرطرفدار می‌باشد.

برخی افراد ویژگی هایی دارند که باعث می شود با مشکل بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو معده یا همان بای پس معده روبرو شوند. اگر قصد عمل اسلیو معده را دارید، لازم است بدانید که شما جزء کدام دسته هستید.

در ادامه همه چیز در مورد علت حالت های مختلف کاهش وزن یا افزایش وزن بعد از عمل اسلیو معده را می خوانید:
 
 
آیا بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو معده حقیقت دارد؟
 

بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو معده 

در پاسخ به این سوال که آیا بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو معده حقیقت دارد یا نه ، باید بگوییم بله این امکان به دلایل زیر در برخی افراد وجود دارد:


1- بعد از عمل به علت ایجاد بریدگی در معده، به مدت حدود دو هفته تغذیه بیماران بسیار محدود است و نمی توانند خارج از دستورالعمل غذایی که پزشک تجویز کرده است، چیز دیگری میل کنند. زیرا معده کاملا بریده شده و بیمار به علت درد، احتمال خونریزی یا خروج غذا از زخم های معده، امکان تغذیه بیش از مقدار توصیه شده را ندارد.

به همین دلیل در روزهای اول بعد از عمل با کاهش وزن روبرو می شود. اما برخی از افراد، به محض اینکه شرایط معده آنها رو به بهبود می رود، شروع به تکرار عادات غذایی که قبل از عمل اسلیو معده داشته اند، می کنند. این افراد به دفعات زیاد و با حجم بالا غذا می خورند و حجم معده آنها مجددا شروع به افزایش می کند.

معده یک بافت انعطاف پذیر دارد و این قابلیت را دارد که حتی بعد از عمل تغییر سایز دهد. بعضی افراد نیز طبق عادت، نمی توانند از میل کردن خوراکی های چرب و شیرین یا با کربوهیدرات و کالری بالا، دل بکنند. این ها همان کسانی هستند که بعد از عمل اسلیو معده با مشکل بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو معده روبرو می شوند.

 
آیا بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو معده حقیقت دارد؟



2- بعضی افراد که شاخص توده بدنی بالا دارند (یعنی شاخص بیش از 50 )، بعد از عمل، به اندازه کافی کاهش وزن نخواهند داشت. 

3- بعضی افراد علاوه بر مشکل بزرگ بودن سایز معده، با مشکلات کم کاری تیروئیدی و اختلال در میزان و نوع ترشح هورمون ها روبرو هستند. این بیماران حتی بعد از عمل اسلیو معده با مشکل اضافه وزن روبرو خواهند بود و اغلب بر این باورند که بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو معده حقیقت دارد. 
 

بررسی موضوع بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو معده

علت چاقی و پرخوری افرادی که تصمیم به عمل اسلیو معده می گیرند، افزایش سایز معده است. معده ای که سایز آن تغییر کرده و ابعاد بزرگ دارد، برای اینکه احساس پر شدن داشته باشد، نیاز به حجم بسیار زیاد از غذا دارد. 

مصرف سبزیجات می تواند به ایجاد این احساس سیری کمک کند اما اغلب افرادی که دچار اضافه وزن هستند، رژیم غذایی سالم ندارند. این افراد به جای مصرف سبزیجات و غذای سالم رو به خوردن حجم بالا از خوراکی ها با کالری، چربی، قند و کربوهیدرات های ساده و زود هضم می کنند. 

بنابراین کالری اضافی دریافتی موجب افزایش وزن چشمگیر و ذخیره چربی در نقاط مختلف بدن می شود. معمولا پزشکان به این افراد توصیه می کنند که با رژیم غذایی گیاهی و کنترل میزان غذای مصرفی برای کاهش وزن اقدام کنند. 

کاهش وزن با رژیم غذایی سالم و ورزش می تواند بهترین حالت لاغری باشد. اما بعضی افراد به دلیل محدودیت های حرکتی قادر به تحرک نیستند و رژیم غذایی سالم ندارند. گروهی دیگر نیز به علت نداشتن اراده کافی برای رژیم گرفتن با بیماری هایی نظیر دیابت و مشکلات قلبی روبرو می شوند.

به همین دلیل تصمیم می گیرند تا برای کاهش وزن فوری و سریع عمل اسلیو معده را انجام دهند. 

این گروه از افراد که قدرت روحی و روانی کافی برای رعایت رژیم غذایی را در خود مشاهده نمی کنند باید بدانند که بعد از عمل نیز چیزی تغییر نخواهد کرد و احتمال بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو معده حدود دو الی چهار هفته بعد از جراحی وجود دارد. زیرا بعد از این مدت که شرایط معده برای غذا خوردن رو به بهبودی می رود، ممکن است دوباره رژیم غذایی ناسالم را آغاز کنند. 

زنان و مردان دارای اضافه وزن تا زمانی که در ذهن خود تصمیم قاطع برای نخوردن فست فودها و غذاهای ناسالم را نگرفته باشند، باید بدانند که با مشکل بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو معده روبرو خواهند شد. 

اگر می خواهید بعد از عمل بای پس معده یا همان اسلیو با مشکل بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو معده روبرو نشوید، لازم است عادات غذایی گذشته را برای همیشه فراموش کنید.

بعد از عمل اسلیو معده حتما رژیم غذایی سالم داشته باشید، خوردن فست فود، شیرینی، شکلات شیرین و ... را فراموش کنید و تا حد مجاز با توجه به شرایط جسمانی، ورزش کنید.

در این صورت کاهش وزن چشمگیر و بی نظیری را تجربه خواهید کرد. علاوه بر این، به علت کاهش سایز معده، اشتهای شما برای غذا خوردن کاهش پیدا می کند و به سرعت احساس سیری می کنید. 
 
آیا بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو معده حقیقت دارد؟
 

نمونه های عمل اسلیو معده دکتر موسوی

پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام به عمل اسلیو معده، نمونه های عمل اسلیو معده دکتر موسوی که متخصص جراحی اسلیو معده در تهران است، مشاهده کنید. می توانید در سایت دکتر موسوی به نشانی " " نمونه های قبل و بعد از عمل اسلیو معده با ببینید و یا به مطب ایشان برای مشاوره و گفتگو با سایر افرادی که عمل انجام داده اند و برای معاینه های بعد از عمل به مطب مراجعه می کنند، گفتگو داشته باشید.


 دکتر موسوی از بهترین جراحان لاغری در تهران هستند و یکی از شیوه های لاغری که به صورت حرفه ای انجام می دهند، عمل اسلیو معده است. می توانید هم اکنون با کلیک روی لینک زیر وارد سایت جراح اسلیو معده شوید:

ورود به سایت دکتر موسوی جراح اسلیو معده
نسخه چاپی