گاز رومیزی شیشه ای بهتره یا گاز رومیزی استیل
اجاق گاز آشپزخانه یکی از لوازم ضروری است که کیفیت و نوع عملکرد آن به آشپز و خانه‌داران در پخت و پز آسان‌تر کمک خواهد کرد. یکی از مهمترین مسائل برای خرید گاز تصمیم‌گیری درباره انتخاب جنس استیل یا شیشه ای است. در واقع گازهای رومیزی یا صفحه ای در حال حاضر پرفروش‌ترین مدل‌های موجود در بازار هستند که در دو جنس مختلف ارائه می‌شوند. هر یک از این اجناس دارای ویژگی‌هایی متشکل از مزایا و معایب مهمی هستند که باید برای انتخابی هوشمندانه نسبت به آن‌ها مطلع بود. در نتیجه به بررسی جوانب گوناگون در خصوص هر دو گاز رومیزی شیشه ای و گاز رومیزی استیل خواهیم پرداخت.  
 

گاز رومیزی شیشه ای

گاز رومیزی شیشه ای از شیشه مخصوص از جمله شیشه سکوریت ساخته می‌شود و در تولید آن استیل استفاده نمی‌شود. البته بعضی از مدل‌ها با عنوان گاز ترکیبی شیشه و استیل وجود دارند که به خودی خود یک نمونه جداگانه هستند. در میان محصولات و نمونه‌های مختلف، به دلایل خاص از جمله زیبایی، اجاق گازهای شیشه ای از مدل‌های پرطرفدار و محبوب به حساب می‌آیند.
 

مزایا و معایب گاز رومیزی شیشه ای


گاز رومیزی شیشه ای بهتره یا گاز رومیزی استیل
همان‌طور که اشاره کردیم، ویژگی‌های خاص گاز رومیزی شیشه ای باعث جذب بسیاری از افراد به آن شده است. برای انتخابی بهتر باید نسبت به این ویژگی‌ها آگاه باشید. البته حتی رومیزی بودن آن در مقابل مدل‌های مبله هم دارای مزایای بسیاری از جمله اشغال فضای کمتر می‌باشد.
 


مزایای گاز رومیزی شیشه ای

  1. گازهای شیشه ای تنها در رنگ مشکی تولید نمی‌شوند و دارای تنوع رنگی زیبایی از قبیل سفید و طوسی هستند.
  2. تمیز کردن و نظافت گاز رومیزی شیشه ای به‌آسانی و در مدتی کوتاه به انجام می‌رسد. برای از بین بردن چربی‌ها و آلودگی‌های مختلف از روی صفحه آن کافیست یک دستمال و گاز پاک کن مناسب انتخاب کنید.
  3. مدل‌های باکیفیت گاز شیشه ای نسبت به آسیب‌هایی مثل ایجاد خراش یا خط و خش مقاوم هستند.
  4. به دلیل مقاومت بالا و امکان نظافت آسان، ظاهر آن‌ها براق و درخشنده خواهند بود.
  5. گازهای رومیزی شیشه ای دارای ظاهر جذابی هستند که باعث زیبایی جلوه کلی آشپزخانه می‌شود. همچنین به‌راحتی می‌توان رنگ آن‌ها را با فر و هود آشپزخانه هماهنگ کرد و دکوراسیون چشمگیری را به وجود آورد.
  6. شیشه سکوریت این گازهای صفحه ای دارای مقاومت بالایی در برابر حرارت، گرما و حتی وزن زیاد هستند. در نتیجه با استفاده صحیح ماندگاری مناسبی را عرضه می‌کنند.


معایب گاز رومیزی شیشه ای

  1. یکی از معایب گازهای شیشه ای مربوط به نیاز مداوم برای نظافت است. در واقع آلودگی‌ها روی آن ظاهر بدی ایجاد می‌کنند و بر این اساس باید به صورت روزانه تمیز شوند.
  2. برای خرید گاز رومیزی شیشه ای تنها باید به سراغ مدل‌های معتبر و باکیفیت رفت. در غیر این صورت امکان شکستن، ترک خوردن و حتی ایجاد خط و خش بر روی شیشه بی‌کیفیت وجود خواهد داشت.
البته این موارد بیشتر جنبه نکات مهم برای خرید گاز شیشه ای را دارند و در حقیقت نمی‌توان به آن‌ها به عنوان معایب نگاه کرد.
 

گاز رومیزی استیل

انواع گاز استیل از نوع رومیزی و مبله مدت بسیاری است که مورد استقبال خانواده‌های ایرانی قرار گرفته و در آشپزخانه‌های گوناگونی یافت می‌شود. مدل‌های باکیفیت از جنس استیل ضد زنگ هستند و از این رو مزایا و معایب خاصی را خلق می‌کنند. همچنین تقاضای بالا برای خرید و استفاده از گاز رومیزی استیل باعث رایج شدن و تولیدات گسترده آن شده است.
 

مزایا و معایب گاز رومیزی استیل


گاز رومیزی شیشه ای بهتره یا گاز رومیزی استیل
 
گاز صفحه ای استیل دارای طرفداران بسیاری در میان آشپزهای ایرانی می‌باشد و به‌طبع اطلاع از مزایا و معایب برای همه متقاضیان خرید لازم است.
 

مزایای گاز رومیزی استیل

  1. به دلیل استقبال و استفاده فراوان، دارای تنوع بسیار بالایی در طرح و مدل ساختار است.
  2. ماندگاری و دوام بسیار بالای اجاق گازهای استیل از اصلی‌ترین مزایا به شمار می‌روند.
  3. این اجناس و محصولات در برابر آسیب‌هایی مثل ضربه و حرارت بسیار مقاوم هستند.
  4. انواع گاز رومیزی استیل آثار لکه، چربی و آلودگی را کمتر نشان می‌دهند و به‌طبع به نظافت مداوم نیازی ندارند.
  5. قیمت اجاق گازهای استیل به نسبت مزایای آن مقرون به صرفه و مناسب است.
 

معایب گاز رومیزی استیل

  1. در بعضی از مدل‌ها به‌خصوص محصولاتی با استیل بی‌کیفیت، در برابر خراش یا خط و خش مقاومت کمتری نشان می‌دهند.
  2. اگرچه به نظافت روزانه نیازی ندارند اما پاک کردن لکه‌های غذا و چربی از روی آن‌ها کمی سخت است.

البته مزایا و معایب گاز رومیزی استیل و گاز شیشه ای هر دو به برند سازنده و کیفیت آن بستگی دارد. برای مثال محصولاتی مثل گاز صفحه ای اخوان دارای متریال و مواد باکیفیت در ساختار خود هستند و به این ترتیب معایب آن‌ها بسیار ناچیز است.
 

مهمترین تفاوت های گاز رومیزی شیشه ای و استیل

ویژگی کلی رومیزی بودن هر دو گاز استیل و شیشه ای باعث یک مزیت برتر نسبت به سایر مدل‌ها شده است اما به طور کلی دارای تفاوت‌هایی با یکدیگر هستند. مهمترین آن‌ها چنین مواردی را در برمی‌گیرد:
 
  • * نظافت گاز رومیزی شیشه ای در مقایسه با گاز رومیزی استیل آسان‌تر انجام می‌شود.
  • * گازهای استیل به تمیز کردن روزانه نیازی ندارند اما مدل‌های شیشه ای باید مدام تمیز شوند.
  • * در بعضی از معدود موارد قیمت گاز استیل مناسب‌تر است.
  • * گاز رومیزی شیشه ای نسبت به خط و خش مقاوم‌‌تر است اما در مقابل گاز رومیزی استیل نسبت به ضربه مقاومت بیشتری دارد.
  • * در مجموع گازهایی با جنس استیل در مرور زمان ماندگاری بیشتری خواهند داشت. اگرچه این موضوع به میزان زیادی به نحوه نگهداری و استفاده فرد بستگی دارد.
  • * نمای ظاهری و جلوه لوکس گاز رومیزی شیشه ای با سلایق بیشتر افراد مطابقت دارد اما گاز استیل دارای ظاهری ساده‌تر است.
  • * مدل‌های شیشه ای در رنگ‌های متفاوتی تولید می‌شوند، در حالی که بیشتر مدل‌های استیل تنها دارای رنگ نقره ای هستند.

 هر شخص می‌تواند با در نظر گرفتن مزایا، معایب و تفاوت‌های هر دو گاز به‌آسانی محصول دلخواه خود را انتخاب کند. به عبارتی با توجه به این نکات و عوامل، برتری هر یک برای نیازها و سلایق متفاوت مشخص می‌شود.

 پس از اینکه تصمیم خود را برای خرید گاز صفحه ای، چه شیشه ای چه استیل گرفتید، نکته مهم در مورد انتخاب برند تولید کننده است. به گواه کارشناسان، برند اخوان در حال حاضر بهترین برند تولید کننده گاز رومیزی در ایران است. اگر می‌خواهید با محصولات اخوان آشنا شوید، بهتر است مقاله آنچه باید در مورد گازهای صفحه ای اخوان بدانید را مطالعه نمایید.
نسخه چاپی