پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه‌های خارجی چگونه است؟
رفتن به دانشگاه در خارج از کشور، تجربه‌ای است که تنها یک بار در زندگی اتفاق می‌افتد، اما می‌تواند هزینه‌بر باشد. همچنین یک هزینه وجود دارد که شاید آن را حتی در نظر نگرفته باشید: هزینه اپلیکیشن فی.

 بسیاری از دانشگاه‌ها برای اپلای در رشته مورد نظر، اپلیکیشن فی از شما دریافت می‌کنند. در این مقاله، تمام آنچه که باید در مورد اپلیکیشن فی و نحوه پرداخت آن بدانید را توضیح می‌دهیم.

اپلیکیشن فی به چه منظور پرداخت می‌شود؟

ممکن است عجیب به نظر برسد که باید برای اپلای در رشته خود هزینه‌ای پرداخت کنید، اما دو دلیل اصلی وجود دارد که دانشگاه‌ها این هزینه را دریافت می‌کنند. اولین مورد این است که قضیه اپلای کردن را جدی بگیرید و رشته‌ای را انتخاب کنید که واقعا مد نظرتان است.

به طور دقیق‌تر، شاید وسوسه‌انگیز باشد که برای بسیاری از رشته‌ها، از جمله رشته‌هایی که اصلا حتی علاقه‌ای به مطالعه آن ندارید، اپلای کنید. اما، اگر مجبور شوید اپلیکیشن فی پرداخت کنید، به این معنی است که باید به دقت در مورد هر رشته‌ای که اپلای می‌کنید فکر کنید. اپلیکیشن فی غیرقابل استرداد است، بنابراین اگر پذیرش نگیرید، پولی پس نخواهید گرفت.

 دلیل دوم پوشش هزینه‌های اداری بررسی و ارزیابی هر اپلای (درخواست) است. دانشگاه‌ها روزانه هزاران درخواست در هر رشته دریافت می‌کنند و ارزیابی همه آن‌ها زمان و منابع زیادی را می‌طلبد.

اپلیکیشن فی دانشگاه چقدر است؟


پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه‌های خارجی چگونه است؟


مبلغی که باید بپردازید از کشوری به کشور دیگر، دانشگاهی به دانشگاه دیگر و حتی رشته‌ای به رشته دیگر متفاوت است. به طور کلی، اپلیکیشن فی می‌تواند از 45 تا 75 دلار متغیر باشد، اما برای رشته‌های تحصیلات تکمیلی محبوب مانند MBA  می‌تواند تا 150 دلار افزایش یابد.

تمام هزینه‌هایی که باید بپردازید باید به وضوح توسط دانشگاهی که می‌خواهید برای آن درخواست دهید بیان شود، بنابراین حتما قبل از اپلای کردن، درخواست خود را به دقت بررسی کنید.

چگونه اپلیکیشن فی دانشگاه را پرداخت کنیم؟

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، به دلایل ذکر شده در بالا، از شما خواسته می‌شود که اپلیکیشن فی را بپردازید. برای پرداخت این هزینه، به پرداخت آنلاین ارز خارجی نیاز دارید. برای جلوگیری از تاخیر در ترتیب سفر، اقامت و ثبت نام، توصیه می‌کنیم حداقل سه ماه قبل از شروع ترم تحصیلی خود، مبلغ سپرده خود را پرداخت کنید.

شما می‌توانید اپلیکیشن فی را به سه روش مختلف پرداخت کنید که بهترین و سریع‌ترین روش به صورت الکترونیکی در این وب سایت با استفاده از کارت اعتباری یا بانکی است.

چه زمانی و از کجا می‌توانم پرداخت خود را انجام دهم؟

در طول فرآیند اپلای و بعد از تکمیل فرم ثبت‌نام، دکمه "پرداخت" را زده تا به صفحه پرداخت هدایت شوید. همچنین می‌توانید از بخش «اپلیکیشن فی» در وب‌سایت دانشگاه به این صفحه دسترسی داشته باشید.

پرداخت از طریق کارت اعتباری

 
پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه‌های خارجی چگونه است؟


دستورالعمل‌های صفحه پرداخت از طریق کارت را برای پرداخت اپلیکیشن فی خود دنبال کنید. پس از انجام پرداخت، پیامی دریافت خواهید کرد که موفقیت‌آمیز بودن پرداخت را تایید می‌کند.

در صورت مشاهده پیام خطا، لطفاً دستورالعمل‌های داده شده را دنبال کنید. در بیشتر موارد، هر مشکلی در تراکنش شما پیش آید، باید با بانک خود تماس بگیرید.
 

چگونه بفهمم که پرداخت از طریق کارت اعتباری موفقیت آمیز بوده است؟

هنگامی که دانشگاه پرداخت شما را دریافت کند، اطلاعات صفحه "اپلیکیشن فی" شما به روز می‌شود. لطفا توجه داشته باشید که ثبت نام ممکن است یک یا دو روز طول بکشد. اگر وضعیت پرداخت شما در صفحه اپلیکیشن فی شما پس از 2 روز کاری به روز نشد، لطفا با پذیرش دانشگاه تماس بگیرید.

چه کارت‌هایی پذیرفته می‌شوند؟

ویزا کارت (ویزای معمولی و ویزا الکترونیک)

MasterCard  (مستر کارت معمولی و Maestro)

JCB  

انواع دیگر کارت‌ها متاسفانه قابل قبول نیستند.
 

چگونه از کارت‌های اعتباری در ایران استفاده کنیم؟

خدمات و شرکت‌های زیادی وجود دارند که کارت‌های اعتباری یا کارت‌های هدیه قابل شارژ را در اختیار شما قرار می‌دهند تا در طول اپلای خود از آن‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید از این خدمات برای پرداخت اپلیکیشن فی خود استفاده کنید.

دستورالعمل انتقال بانکی

اگر به کارت اعتباری یا بانکی دسترسی ندارید، می‌توانید اپلیکیشن فی خود را با انتقال وجه از بانک مورد نظر خود به حساب بانکی دانشگاه پرداخت کنید.
 

دستورالعمل پرداخت بانکی:

وارد حساب کاربری خود در وب سایت دانشگاه شوید و به بخش «اپلیکیشن فی- Application Fee» زیر «صفحات من- My Pages» بروید.

شماره مرجع خود را بیابید و آن را یادداشت کنید. هنگام تنظیم انتقال وجه، باید از این شماره مرجع استفاده کنید. لطفاً مطمئن شوید که از شماره مرجعی استفاده می‌کنید که با ترمی که برای آن هزینه پرداخت می کنید مطابقت دارد.

در مرحله بعد، به نام گیرنده، بانکی که وجوه را به آن ارسال می‌کنید، و اطلاعات حساب نیاز دارید. می‌توانید این اطلاعات را در صفحه «اپلیکیشن فی-Application Fee» در بخش «پرداخت از طریق حواله بانکی – Payment Via Bank Transfer» پیدا کنید.

ابتدا با علامت زدن کادر مشخص شده شرایط و ضوابط را بخوانید و بپذیرید. سپس اقدام به انتقال وجه بانکی نمایید. در آنجا، تمام اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا خواهید کرد - آن صفحه را پرینت گرفته و نزد خود نگاه دارید.

بانکی را که می‌خواهید استفاده کنید انتخاب کنید و برگه اطلاعات چاپ شده خود را کنار دست خود بگذارید.

به بانک خود اطلاع دهید که مایل به انتقال وجه هستید. بهترین کار این است که دانشگاه وجوه را به ارز کشور خود دریافت کند.

تاریخ مهلت پرداخت را به بانک خود اطلاع دهید.

همچنین به بانک خود اطلاع دهید که باید شماره مرجع شما را در حواله قید کنند. این خیلی مهم است! بدون شماره مرجع، دانشگاه نمی‌تواند پرداخت شما را با درخواست شما مطابقت دهد. همچنین نمی‌تواند به شما برای پرداخت اعتبار داده و نیز در صورت نیاز، قادر به بازگرداندند وجوه نخواهد بود.

متاسفانه باید بگوییم که، این روش برای ایرانیان غیرممکن است زیرا بانک‌های ایران به سیستم بانکی جهانی متصل نیستند. البته برخی از سرویس‌ها ممکن است خدمات بانکداری جهانی مانند نقل و انتقالات بانکی را ارائه دهند.

استفاده از حواله‌های بانکی توصیه نمی‌شود زیرا می‌توانند باعث به تاخیر افتادن پروسه اپلای شما شوند و اغلب گران‌تر از کارت‌های هدیه یا کارت‌های اعتباری هستند.

پرداخت آنلاین از طریق Western Union

شما همچنین می‌توانید هزینه‌های واریزی و شهریه خود را به صورت آنلاین به سرعت، ایمن و به زبان‌های مختلف از طریق" GlobalPay for Students" پرداخت کنید. با استفاده از این سرویس پرداخت، دقیقاً خواهید دید که چقدر به ارز خود پرداخت خواهید کرد و می‌توانید پرداخت خود را در هر مرحله پیگیری کنید.

متاسفانه باز هم باید بگوییم که وسترن یونیون، به دانشجویان ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهد. ولی اگر شخص مورد اعتمادی را در خارج از ایران دارید، می‌توانید از وی خواسته تا از طریق Western Union هزینه اپلیکیشن فی را پرداخت کند.

منبعhttps://unifee.org
نسخه چاپی