طرز تهیه نان لیمویی با شربت افرا

مواد لازم برای تهیه نان لیمویی با شربت افرا

مواد غذایی مقدار
خامه ترش یک پیمانه
ماست یونانی کم چرب یک پیمانه
کره بدون نمک، در دمای اتاق نرم شده یک پیمانه
تخم مرغ درشت به دمای اتاق رسیده چهار عدد
عصاره وانیل دو قاشق چای خوری
عصاره لیمو، اختیاری یک قاشق چای خوری
شربت افرا خالص یک و یک چهارم پیمانه
پوست لیمو دو تا سه عدد درشت
تخم خرفه سه قاشق غذا خوری
آرد همه منظوره سه پیمانه
جوش شیرین دو قاشق چای خوری
بیکینگ پودر دو قاشق چای خوری
نمک یک چهارم قاشق چای خوری


طرز تهیه نان لیمویی با شربت افرا

امروز می خواهیم نان لیمویی که با شربت افرا طعم دار شده را به شما عزیزان آموزش دهیم، این نان خیلی شیرین نیست و برای صبحانه یا میان وعده با یک فنجان قهوه یا چای عالی است. با این دستور دو قرص نان می توانید تهیه کنید و کل فرایند آماده سازی مواد و پخت آن یک ساعت زمان لازم دارد.
ابتدا لازم است توضیحاتی در رابطه با مواد اصلی و ابزار مورد نیاز برای تهیه این نان خوشمزه ارائه دهیم.

مواد اصلی
شربت افرا خالص
ماست یونانی و خامه ترش: ماست و خامه ترش کم را انتخاب می کنیم. چربی موجود در ماست و خامه نان را مرطوب و خوشمزه تر می کند.
تخم مرغ: برای اینکه بهترین نتیجه را داشته باشیم تخم مرغ ها را به دمای اتاق می رسانیم.
پوست لیمو:برای اینکه طعم لیمو را به نان اضافه کنیم به پوست 2 تا 3 عدد لیمو نیاز داریم.
تخم خرفه: این دانه ها را معمولا در قسمت ادویه جات فروشگاه ها می تانید پیدا کنید.
کره بدون نمک: برای اینکه بهترین نتیجه را کسب کنیم از کره بدون نمک برای پخت استفاده می کنیم، کره را در دمای اتاق نرم کرده، سپس استفاده می کنیمد.

لوازم و ابزار مورد نیاز
تابه های مستطیل 9 اینچی
آب مرکبات گیری
هم زن برقی
ما در اینجا از شربت افرا 100% خالص استفاده کرده ایم، شربت افرا به عنوان یک شیرین کننده طبیعی، جایگزین مناسبی برای شکر برای تهیه انواع نان و دسر است! شربت افرا خالص طعم بی نظیری دارد. اگر از شربت افرا استفاده کنید عاشق طعم آن خواهید شد. سعی کنید چند قاشق غذا خوری شربت افرا خالص را به سیب زمینی شیرین بو داده در فر اضافه کنید تا طعمی باورنکردنی داشته باشید!

مرحله اول: روشن کردن فر و آماده سازی قالب های نان
قبل از اینکه شروع به پخت نان کنیم، فر را از روشن می کنیم تا گرم شود برای این منظور از یک ربع قبل از هم زدن مواد فر را با دمای 350 درجه فارنهایت یا 177 درجه سانتیگراد روشن می کنیم. فر از قبل گرم شده باعث می شود نان یکنواخت تر پخته شود.
بعد داخل دو قالب نان 9 اینچی را با اسپری چرب می کنیم و کاغذ روغنی می گذاریم تا نان را راحت تر از آن ها خارج کنیم.

مرحله دوم: درست کردن خمیر نان لیمویی
ابتدا داخل یک کاسه بزرگ یک پیمانه کره نرم شده و بدون نمک را ریخته و با هم زن هم می زنیم، کره را با سرعت متوسط ​​چند دقیقه می زنیم تا پف کند و سبک شود.
نکته: از هم زن دستی هم می توانید استفاده کنید که کمی زمانبر است
سپس  چهار عدد تخم مرغ درشت که به دمای اتاق رسیده را به کره اضافه می کنیم و دوباره چند دقیقه هم می زنیم تا تخم مرغ ها و کره خوب با هم مخلوط شوند.
نکته: بسته به دمای تخم مرغ ها و کره، مخلوط ممکن است در این مرحله کمی گلوله گلوله به نظر برسد
حالا یک پیمانه ماست یونانی کم چرب، یک پیمانه خامه ترش، دو قاشق چای خوری عصاره وانیل ویک قاشق چای خوری عصاره لیمو (اختیاری) را اضافه می کنیم و دوباره حدود یک دقیقه مواد را هم می زنیم تا خمیر یکدست و خامه ای حاصل شود.
در این مرحله یک و یک چهارم پیمانه شربت افرای خالص را در ظرفی اندازه گرفته و به مواد داخل  کاسه اضافه می کنیم، همچنین پوست دو تا سه عدد لیمو را رنده کرده و به همراه سه قاشق غذاخوری تخم خرفه به مواد اضافه کرده و  با سرعت متوسط ​​به مدت یک دقیقه هم می زنیم تا شربت افرا خوب به خورد مواد برود.
سپس در یک کاسه جداگانه مواد خشک را با هم مخلوط می کنیم به این ترتیب که سه پیمانه آرد، دو قاشق چای خوری جوش شیرین، دو قاشق چای خوری بکینگ پودر و یک چهارم قاشق چای خوری نمک را داخل کاسه الک می کنیم و مخلو می کنیم سپس به مخلوط مواد تر اضافه کرده و با سرعت متوسط ​​هم می زنیم، فقط تا زمانی که خمیر یکدست شود.

طرز تهیه نان لیمویی با شربت افرا

طرز تهیه نان لیمویی با شربت افرا

طرز تهیه نان لیمویی با شربت افرا

مرحله سوم: پخت نان
خمیر آماده شده را به طور مساوی بین دو قالبی که داریم تقسیم می کنیم. برای دقیق بودن میزان خمیر در هر قالب می توانید از ترازو آشپزخانه استفاده کنید.
قالب ها را داخل فر گذاشته و نان را در دمای 350 درجه فارنهایت یا 177 درجه سانتی گراد به مدت 45 تا 48 دقیقه می پزیم. برای تست کردن اینکه نان پخته یا نه بعد از مدت زمن گفته شده یک خلال چوبی درداخل هر کدام فرومی کنیم اگر از مایه خمیر به خلال نچسبد یعنی اینکه نان پخته است.
نکته: قالب ها را با فاصله حداقل 6 اینچ از هم در فر قرار می دهیم
بعد از اینکه پخت نان تمام شد، قالب ها را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم  حدود 7 تا 10 دقیقه خنک شوند. بعد از اینکه نان ها کمی خنک شدند آن ها را از قالب ها خارج کرده و روی توری سیمی قرار می دهیم تا کاملا خنک شوند.

طرز تهیه نان لیمویی با شربت افرا

طرز تهیه نان لیمویی با شربت افرا

مرحله آخر: نگهداری و سرو نان لیمویی
نان ها را به ضخامت یک اینچ برش دهید، می توانید نان لیمویی با شربت افرا را در حالی که هنوز گرم است سرو کنید و با یک فنجان چای یا قهوه از خوردن آن لذت ببرید. نان وقتی تازه پخته شده کره ای، مرطوب و پف دار است.
اگر می خواهید نان ها را نگهدارید و بعدا استفاده کنید ابتدا اجازه دهید در دمای اتاق (حدود 2 ساعت) کاملا خنک شوند. از یک چاقوی تیز و دندانه دار استفاده کنید و نان ها را به ضخامت یک اینچ برش دهید و سپس در یک پلاستیک خوب بپیچید.
این نان را می توانید تا دو روز در دمای اتاق نگهدارید و اگر می خواهید برای مدت طوانی تری نگهدارید می توانید آن را فریز کنید و اگر خواستید استفاده کنید آن را چند ثانیه در مایکروویو گرم کنید یا بگذارید در دمای اتاق یخ زدایی شود سپس میل کنید.
امیدواریم از این دستور نهایت استفاده را ببرید و آن را درست کنید و از خوردنش در کنار خانواده لذت ببرید.  

ارزش غذایی نان لیمویی با شربت افرا
سرو: 1 تکه | کالری: 256 کیلو کالری | کربوهیدرات: 29 گرم | پروتئین: 5 گرم | چربی: 13 گرم | چربی اشباع شده: 7 گرم | چربی چند غیر اشباع: 1 گرم | چربی تک غیراشباع: 3 گرم | چربی ترانس: 0.4 گرم | کلسترول: 69 میلی گرم | سدیم: 206 میلی گرم | پتاسیم: 121 میلی گرم | فیبر: 1 گرم | شکر: 13 گرم | ویتامین A: 410IU | ویتامین C: 0.1 میلی گرم | کلسیم: 99 میلی گرم | آهن: 1 میلی گرم
نسخه چاپی