طرز تهیه کوکی های قندی آدم برفی

مواد لازم برای تهیه خمیر کوکی آدم برفی

مواد غذایی مقدار
آرد همه منظوره دو و یک چهارم پیمانه (281 گرم)
بیکینگ پودر نصف قاشق چای خوری
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق سه چهارم پیمانه ( 170 گرم)
شکر گرانول سفید سه چهارم پیمانه (150 گرم)
تخم مرغ درشت، در دمای اتاق یک عدد
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری
عصاره بادام (طعم فوق العاده ای به ارمغان می آورد!) اختیاری، یک چهارم تا یک دوم قاشق چای خوری


موا لازم برای تهیه رویال آیسینگ

مواد غذایی مقدار
شکر شیرینی پزی، الک شده چهار پیمانه (480 گرم)
پودر مرنگ سه قاشق غذا خوری
آب به دمای اتاق رسیده نه  تا ده  قاشق غذا خوری
رنگ خوراکی سیاه، نارنجی و قرمز به مقدار لازم


طرز تهیه کوکی های قندی آدم برفی

تزئین کوکی های شکری آدم برفی بسیار سرگرم کننده است! در ادامه نحوه درست کردن این کوکی ها را به تفصیل آموزش می دهیم. می توانید از این کوکی ها برای جشن شب یلدا، عید کریسمس و تعطیلات آخر هفته تهیه کنید.
برای تهیه این کوکی ها در کل به چهار ساعت زمان نیاز دارید که دو ساعت آن صرف آماده سازی مواد اولیه و دوازده دقیقه صرف پخت کوکی ها و الباقی نیز به خنک کردن و تزئین آنها اختصاص می یابد.

مرحله اول: ترکیب کردن مواد خشک
دویست و هشتاد و یک گرم آرد، یک دوم قاشق چای خوری بکینگ پودر و یک چهارم قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه متوسط ریخته و ​​با هم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد مرطوب
در یک کاسه بزرگ دیگر با استفاده از یک همزن دستی یا برقی، صد و هفتاد گرم کره و صد و پنجاه گرم شکر را با سرعت بالا حدود دو دقیقه هم می زنیم تا کاملاً یکدست و کرم رنگ شود. سپس یک عدد تخم مرغ، دو قاشق چای خوری وانیل و یک چهارم تا یک دوم قاشق چای خوری عصاره بادام (در صورت استفاده) را اضافه می کنیم و دوباره با دور تند حدود یک دقیقه هم می زنیم تا مخلوط شوند. مواد را با استفاده از لیسک از کناره ها وسط کاسه جمع می کنیم و مجدداً به میزان لازم هم می زنیم تا ترکیب شوند.
مرحله سوم: ترکیب کردن مواد خشک و مرطوب
مواد خشک را الک کرده و کم کم به مواد مرطوب اضافه می کنیم و آرام مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. خمیر نرمی به دست می آید، اگر خمیر چسبناک است  یک  قاشق غذا خوری دیگر آرد اضافه کنید تا هنگام باز کردن کار راحت تر  پیش برود.

مرحله چهارم: سرد کردن خمیر
خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم. هر قسمت را روی یک تکه کاغذ روغنی یا ورقه پخت سیلیکونی آردپاشی شده کمی قرار داده و به کمک وردنه آرد پاشی شده به ضخامت حدود یک چهارم اینچ باز می کنیم. خمیر باز شده می تواند به هر شکلی باشد، به شرطی که ضخامت آن به طور مساوی یک چهارم اینچ باشد.

مرحله پنجم: استراحت کردن خمیر در یخچال
سطح یکی از خمیر ها را آرد پاشی کرده و کاغذ روغنی قرار می دهیم و تکه بعدی را روی کاغذ روغنی می گذاریم و آن ها را با کاغذ روغنی یا فویل آلومینیومی می پوشانیم و حداقل یک الی دو ساعت در یخچال قرار می دهیم.
نکته: اگر می خواید بعدا از خمیر استفاده کنید می توانید آن را و حداکثر دو روز در یخچال نگهدارید و برای جلوگیری ازبیش از حد سرد شدنشان روی سطح خمیر را با یک تکه کاغذ روغنی بپوشانید.

مرحله ششم: برش زدن خمیر توسط کاتر مخصوص کوکی
پس از سرد شدن خمیر، فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) روشن کرده و گرم می کنیم. داخل سینی فر را با کاغذ روغنی یا ورقه های پخت سیلیکونی می پوشانیم. یکی از تکه های خمیر را از یخچال خارج کرده و با استفاده از کاتر کوکی آدم برفی برش می زنیم. خمیر باقیمانده را دوباره باز می کنیم و برش زدن را ادامه می دهیم تا خمیر تمام شود. با قطعه دوم خمیر هم همین کار را تکرار می کنیم.

طرز تهیه کوکی های قندی آدم برفی

طرز تهیه کوکی های قندی آدم برفی

مرحله هفتم: پخت کوکی ها
کوکی ها را روی ورقه های پخت داخل سینی فر به فاصله 3  اینچ از هم می چینیم. سینی را داخل فر گاشته و به مدت 11 تا 12 دقیقه می پزیم، تا زمانی که لبه ها کمی قهوه ای شوند. اگر فر شما نقاط داغ دارد زمان که به نیمه رسید سینی را بچرخانید تا تمام قسمت ها یکسان بپزد. بعد از پخت سینی را از فر خارج کرده اجازه می دهیم کوکی‌ها به مدت پنج دقیقه روی ورقه پخت خنک شوند، سپس قبل از تزئین به روی توری سیمی منتقل می کنیم تا کاملا خنک شوند.

مرحله هشتم: آماه کردن آیسینگ
در یک کاسه بزرگ با استفاده از همزن دستی یا برقی، همه مواد آیسینگ را با سرعت بالا به مدت یک و نیم تا دو دقیقه هم می زنیم طوری که هنگام برداشتن لیسک از روی مایه آیسینگ، مایه باید در عرض پنج تا ده ثانیه بریزد و صاف شود. توجه کنید که اگر خیلی غلیظ بود، کمی آب اضافه کنید. (بعضی مواقع در مجموع دوازده الی چهارده قاشق غذا خوری آب اضافه می کنیم.) و اگر خیلی رقیق بود، کمی شکر قنادی الک شده اضافه کنید.

طرز تهیه کوکی های قندی آدم برفی

مرحله نهم: رنگ کردن آیسینگ
شما به 3 کاسه کوچک نیاز دارید: یکی برای آیسینگ قرمز، یکی برای آیسینگ مشکی و دیگری برای آیسینگ نارنجی. یک چهارم پیمانه از آیسینگ را در هر کاسه می ریزیم. بقیه مایه سفید باقی می ماند. رنگ خوراکی قرمز را در یک کاسه می ریزیم و هم می زنیم تا به رنگ دلخواه برسد. رنگ خوراکی سیاه را در ظرف دیگری ریخته و هم می زنیم تا به رنگ دلخواه برسد. (توجه کنید که رنگ مشکی دیرتر خشک می شود، بنابراین وقتی به رنگ خاکستری تیره رسیدید، رنگ را اضافه نکنید.) در نهایت، رنگ خوراکی نارنجی را در آخرین کاسه ریخته و هم می زنیم تا به رنگ دلخواه برسد. آیسینگ ها را در قیف (قابل استفاده مجدد یا یکبار مصرف) می ریزیم.

مرحله دهم: تزیین کوکی ها و سرو آن ها
آیسینگ سفید رنگ  را داخل قیف بطری شکل شماره چهار ریخته و آدم برفی ها را با رسم خطوط اطراف آن مشخص می کنیم و سپس آن را پر می کنیم. (جا برای کلاه سیاه بگذارید!) اجازه می دهید تا خودش را بگیرد. حالا کوکی ها را در یخچال می گذاریم تا آیسینگ سفت شود و ببندد. با استفاده از قیف بطری شکل حاوی آیسینگ قرمز رنگ، شال گردن را مشخص می کنیم با استفاده از سری گرد شماره یک، کلاه، چشم‌ها و دکمه‌ها را با آیسینگ سیاه مشخص می کنیم. در نهایت با استفاده از قیف بطری شکل حاوی آیسینگ نارنجی بینی را مشخص می کنی. آیسینگ در حدود دو ساعت در دمای اتاق کاملاً سفت می شود. برای اینگه آیسینگ ببندد می توانید کوکی ها را دردمای اتاق بگذارید و یا اینکه در یخچال قرار دهید تا سریع تر ببندد.
بلافاصله بعد از تزئین می توانید از کوکی ها لذت ببرید یا صبر اینکه کنید تا آیسینگ ببندد و بعد آن ها را سرو کنید. وقتی آیسنگ بست، این کوکی ها برای هدیه دادن ایده بی نظیری هستند. کوکی های ساده یا تزئین شده  در دمای اتاق حدود 5 روز نرم می مانند، برای نگهداری طولانی تر، روی آن را بپوشانید و تا 10 روز در یخچال قرار دهید.

نکاتی برای بهتر شدن کوکی ها
کوکی‌های شکری ساده یا تزئین شده را حداکثر تا ۳ ماه می توانید منجمد کنید. قبل از اینکه کوکی ها را در فریزر قرار دهید، صبر کنید تا مایه آیسینگ کاملاً ببندد. برای یخ زدایی کوکی ها، آن ها را در یخچال یا در دمای قرار می دهیم. همچنین می توانید خمیر کوکی را تا 3 ماه قبل در فریزر نگهدارید. دقت کنید که حتا خمیر را تقسیم کنید و با وردنه به شکل دیسک در آورید سپس هر کدام را در پلاستیک بپیچید و سپس فریز کنید. برای یخ زدایی خمیرا را در یخچال قرار دهید، سپس حدود 1 ساعت به دمای اتاق برسانید. خمیر را طبق دستور باز کنید، سپس طبق مراخل بالا سرد کنید. توجه کنید که نیازی نیست 1 تا 2 ساعت زمان صرف کنید، 45 دقیقه عالی است.
عصاره بادام: من عاشق طعم دادن به این خمیر شیرینی با نصف قاشق چای خوری عصاره بادام همان طور که در مواد بالا ذکر شده است. برای طعم کمتر، از یک چهارم قاشق چای خوری می توانید استفاده کنید.
کاتر شیرینی پزی: از هر کاتری با اشکال دلخاه می توانید استفاده کنید
امیدواریم از این دستور پخت خوشتان بیاید و آن را آماده کنید و در مراسمات مختلف و دورهمی ها لذت ببرید.
نسخه چاپی