طرز تهیه نان هلو سریع و آسان

مواد لازم برای تهیه رویه نان

مواد غذایی مقدار
شکر قهوه ای روشن یا تیره بسته بندی شده دو قاشق غذا خوری (25 گرم)
آرد همه منظوره سه قاشق غذا خوری (24 گرم)
دارچین آسیاب شده یک چهارم قاشق چای خوری
کره بدون نمک، سرد و مکعبی خرد شده دو قاشق غذا خوری (30 گرم)


مواد لازم برای تهیه خمیر نان

مواد غذایی مقدار
آرد همه منظوره (الک شده) دو پیمانه (250 گرم)
بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری
جوش شیرین نصف قاشق چای خوری
نمک نصف قاشق چای خوری
تخم مرغ بزرگ، به دمای اتاق رسیده یک عدد
شکر گرانول سفید سه چهارم پیمنه (150 گرم)
روغن گیاهی یک سوم پیمانه (80 میلی لیتر)
خامه ترش (یا ماست ساده و یا ماست یونانی)، به دمای اتاق رسیده نصف پیمانه (120 گرم)
شیر کامل، به دمای اتاق رسیده نصف پیمانه (120 میلی لیتر)
عصاره وانیل خالص یک قاشق چای خوری
عصاره بادام نصف قاشق چای خوری


مواد لازم برای تهیه لایه میانی

مواد غذایی مقدار
هلو پوست کنده و خرد شده یک و نیم پیمانه (حدود 230 گرم) (حدود 2 عدد هلو متوسط  یا ​​بزرگ)
شکر گرانول سفید یک قاشق غذا خوری (12 گرم)
دارچین آسیاب شده نصف قاشق چای خوری


طرز تهیه نان هلو سریع و آسان

نان هلو مانند کیک نرم و مرطوب است که با یک خمیر بسیار ساده درست می شود و با هلوهای آبدار و رویه شکر قهوه ای مزه دار می شود که فوق العاده است. پیشنهاد می کنیم با راسخون همراه باشید تا با دستر پخت این نان بی نظیر آشنا شوید.
برای تهیه نان در کل به سه ساعت زمان نیاز داریم که بیست و پنج دقیقه جهت آماده سازی مواد اولیه و یک ساعت برای پخت و الباقی برای خنک کردن نان صرف می شود و همچنین با این مقدار مواد اولیه می توانیم یک عد نان قالبی تهیه کنیم که برای چهار نفر کافی خواهد بود.

مرحله اول: روشن کردن فر و آماده کردن قالب
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) روشن می کنیم تا گرم شود. سپس یک قالب نان 9×5 اینچی را با اسپری چرب می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم: آماده کردن رویه نان
دو قاشق غذا خوری (25 گرم) شکر قهوه ای، سه قاشق غذا خوری (24 گرم) آرد و یک چهارم قاشق چای خوری دارچین را داخل یک کاسه متوسط می ریزیم و با همزن دستی باهم مخلوط می کنیم. سپس دو قاشق غذا خوری (30 گرم) کره سرد را به آن اضافه می کنیم و با استفاده از چنگال، مواد را باهم مخلوط می کنیم طوری که کره خرد شود و به اندازه نخود دربیاید.
نکته: مواد را می توانید با دست هم مخلوط کنید.
حالا مخلوط شکر قهوه ای را داخل یخچال یا فریز قرار می دهیم تا آماده استفاده در مراحل بعدی شود.
نکته: هر چه مخلوط شکر قهوه ای سردتر باشد، احتمال فرورفتن آن در نان کمتر خواهد بود.

طرز تهیه نان هلو سریع و آسان

مرحله سوم: درست کردن خمیر نان 

مخلوط کردن مواد خشک
دو پیمانه (250 گرم) آرد، یک قاشق چای خوری بکینگ پودر، نصف قاشق چای خوری جوش شیرین و نصف قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه بزرگ می ریزیم و باهم مخلوط می کنیم.

مخلوط کردن مواد تر
در یک کاسه متوسط دیگر یک عدد تخم مرغ و سه چهارم پیمنه (150 گرم) شکر گرانول را با همزن برقی می زنیم تا مخلوط شوند. سپس یک سوم پیمانه (80 میلی لیتر) روغن، نصف پیمانه (120 گرم) خامه ترش، نصف پیمانه (120 میلی لیتر) شیر، یک قاشق چای خوری عصاره وانیل و نصف قاشق چای خوری عصاره بادام را به آن اضافه می کنیم و با هم می زنیم.

مخلوط کردن مواد خشک و مواد تر
مواد خیس را داخل مواد خشک الک شده می ریزیم و سپس هم می زنیم تا کاملا مخلوط شوند.
نکته: از مخلوط کردن بیش از حد مواد خودداری کنید. حدود سه پیمانه خمیر خواهیم داشت.

مرحله چهارم: درست کردن لایه میانی
یک و نیم پیمانه (حدود 230 گرم) هلو پوست کنده و خرد شده را در یک کاسه متوسط می ریزیم و یک قاشق غذا خوری (12 گرم) شکر گرانول سفید و نصف قاشق چای خوری دارچین آسیاب شده به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله پنجم: ریختن خمیر در قالب
نیمی از خمیر را در قالب نان آماده شده از قبل می ریزیم و پخش می کنیم. مخلوط هلو را به طور یکنواخت روی آن می ریزیم و باقی مانده خمیر را با دقت می ریزیم و پخش می کنیم تا یکنواخت شود. با استفاده از یک چاقو، خمیر را داخل قالب هم می زنیم و بعد مخلوط شکر قهوه ای را به طور یکنواخت روی آن می پاشیم.

طرز تهیه نان هلو سریع و آسان

طرز تهیه نان هلو سریع و آسان

طرز تهیه نان هلو سریع و آسان

مرحله ششم: پختن نان
قالب را داخل فر از قبل گرم شده می گذاریم و به مدت 60 تا 65 دقیقه می پزیم. با خلال دندن تست می کنیم به این صورت که آن را داخ نان فرو می کنیم اگر تمیز بیرون بیاید نان پخته و آماده است.
نکته: روی قالب را با فویل آلومینیومی می پوشانیم تا از قهوه ای شدن بیش از حد روی آن جلوگیری کنیم.
نکته: چون در فرهای مختلف دما متفاوت است پس مراقب زمان باشید. نان معمولا 1 ساعت طول می کشد تا بپزد ممکن است این زمان در فر شما بیشتر یا کمتر باشد.

طرز تهیه نان هلو سریع و آسان

مرحله هفتم: خنک کردن نان
پس از سپری شدن مدت زمان پخت قالب را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم نان کمی در قالب بماند و خنک شود سپس آن را بیرون می آوریم و روی توری سیمی می گذاریم تا کاملا خنک شود.

مرحله آخر: سرو و نگهداری نان
پس از اینکه نان خنک کاملا خن شد، آن را به یک ظرف مناسب منتقل می کنیم و برش می زنیم و سرو می کنیم و باقی مانده نان را می پوشانیم و به مدت 1 روز در دمای اتاق و تا 1 هفته در یخچال نگهداری می کنیم. برش های نان هلو را می توانید
نان هلو بسیار مرطوب است و برش های آن را می توانید در مایکروویو به مدت 10 ثانیه گرم کنید و سپس میل کنید همچنین این نان را می توانید آخر هفته بپزید و به عنوان عصرانه در کنار عزیزانتان نوش جان کنید و لذت ببرید.

در آخر به نکاتی جهت بهتر شدن دستور پخت اشاره می کنیم
دستورالعمل انجماد: نان پخته و سرد شده را می توانید تا 3 ماه به راحتی منجد کنید. برای یخ زدایی هم کافی است یک شب در دمای اتاق یا در یخچال قرار دهید.

هلو: هلوهای پوست کنده را به تکه های (حدود) 3سه چهارم اینچ برش دهید. برای کندن پوست هلو می توانید از پوست کن سبزیجات استفاده کنید. هلو تازه بهترین انتخاب است، اما در صورت تمایل می توانید از هلو منجمد خرد شده هم استفاده کنید. برای کسب بهترین نتیجه، قبل از مخلوط کردن هلو با شکر و دارچین ابتدا آب آن را بگیرید و خشک کنید. حتی به جای آن می توانید از شلیل یا زردآلو هم استفاده کنید. از کنسرو هلو استفاده نکنید زیرا خیلی مرطوب است.

خامه ترش و شیر: بهتر است در اینجا از مخلوط خامه ترش (یا ماست) و شیر کامل استفاده کنید. استفاده از یک پیمانه دوغ را به عنوان جایگزین این دو توصیه نمی کنیم زیرا خمیر رقیق شده و نان خیلی مرطوب می شود.

مافین ها: از خمیر نان هلو امروز می توانید برای تهیه کلوچه هلو هم استفاده کنید. قالب 12 عددی مافین را چرب کرده سپس داخل هر حفره کپسول بگذارید و آن ها را نیز چرب کنید. برای 2 تا 3 عدد مافین اضافی به یک قالب دیگر نیاز دارید زیرا با این دستور تقریباً 14 تا15 عدد مافین می توانید درست کنید. (یا اینکه سری اول را بپزید و بعد چند عدد باقی مانده را بپزید و در این فاصه روی خمیر را بپوشانید.) به جای اینکه هلوها را جداگانه با دارچین و شکر مخلوط کنید هلوهای خرد شده را فقط با دارچین مخلوط کنید و بعد از اینکه مواد مرطوب و خشک را با هم مخلوط کردید، مستقیما داخل خمیر بریزید. و کپسول های مافین را تا بدو سوم ظرفیت با خمیر هلو پر کنید. مخلوط شکر قهوه ای را به آرامی روی هر کدام بریزید و قالب را داخل فر بگذارید و مافین ها را به مدت 5 دقیقه در دمای 425 درجه فارنهایت (218 درجه سانتیگراد) بپزید سپس با نگه داشتن مافین ها در فر، دمای فر را به 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) کاهش دهید و به مدت 15 تا 17 دقیقه دیگر یا تا زمانی که خلال دندانی که در مرکز آن ها فرو کرده اید تمیز بیرون بیاید بپزید. کل مدت زمانی که این مافین ها در فر می گذرانند حدود 20 تا 22 دقیقه است. مافین ها را به مدت 5 دقیقه در قالب مافین خنک کنید، سپس به روی توری سیمی منتقل کنید تا خنک شوند.

نان های کوچک: از این خمیر می توانید برای درست کردن نان هلو در سایز های کوچک استفاده کنید. دستور العمل بالا را همانطور که نوشته شده دنبال کنید و سپس خمیر را بین تابه های نان کوچک تقسیم کنید و بپزید. زمان پخت بستگی به اندازه قالب نان شما دارد. برای تست آماده بودن از خلال دندان استفاده کنید.
نسخه چاپی