از استانبول تا تهران با هواپیما چند ساعته؟
در هنگام تصمیم گیری برای سفر به شهر ها یا کشور های مختلف، لازم است مسافران مسائل بسیار زیادی را مد نظر قرار داده و در خصوص این مسائل تصمیماتی را اتخاذ کنند‌. زمانی که طول می کشد تا افراد بتوانند به مقصد خود برسند، بسیار مهم خواهد بود.

استانبول یکی از شهر های ترکیه است و از آنجایی که جاذبه های تفریحی، گردشگری و طبیعی بسیار زیادی دارد، بسیاری از افراد تصمیم می گیرند به این شهر سفر کنند که این امر باعث ایجاد سوال از استانبول تا تهران با هواپیما چند ساعته می شود. مسافران با وسایل نقلیه متنوعی همچون اتومبیل شخصی، اتوبوس، قطار و هواپیما به این شهر سفر می کنند.

در خصوص استفاده از هر یک از این وسایل لازم است مسافران اطلاعات کافی درباره زمان رسیدن به مقصد به دست آورند تا بتوانند برنامه ریزی دقیقی برای سفر خود انجام دهند.



 
از استانبول تا تهران با هواپیما چند ساعته؟
 

فاصله استانبول تا تهران

روش های متفاوتی برای طی کردن فاصله شهر تهران تا استانبول وجود دارد و با اینکه مسافت کلی طی شده یکسان است اما مدت زمانی که طول خواهد کشید وابسته به وسیله نقلیه ای است که با آن سفر خواهید کرد.

با این وجود به نظر شما از استانبول تا تهران چند ساعته؟ به طور کلی فاصله بین استانبول تا تهران در حدود ۲۴۵۷ کیلومتر بوده و اگر قصد دارید با استفاده از ماشین شخصی بین این دو شهر حرکت کنید لازم است بدانید بیش از یک شبانه روز و در حدود ۳۴ ساعت در راه خواهید بود.

به این منظور لازم است ابتدا از تهران به تبریز رفته و از مرز هایی همچون مرز بازرگان، دغوبایزید، آغری، ارزروم، ارزنجان، آماسیا، بولو و ایزمیت بگذرید و خود را به استانبول برسانید. همچنین مسافران و گردشگران می توانند با استفاده از قطار و هواپیما نیز مسافت بین این دو شهر را طی کنند.

اگر تور ترکیه استانبول را برای سفر خود تهیه نمایید؛ در برنامه این تور، سفر با هواپیما و قطار متفاوت خواهد بود.

مدت زمان پرواز از استانبول تا تهران

اگر شما قصد دارید با استفاده از هواپیما از استانبول به تهران بیاید لازم است با فرودگاه های این شهر آشنا شوید و سپس در خصوص ساعت پرواز خود و زمان رسیدن به تهران اطلاعاتی جمع آورری کنید.

به طور کلی افرادی که با تور ترکیه استانبول به استانبول سفر کرده اند، نیازی نیست نگرانی در این خصوص داشته باشند چون این تور این خدمات را خود ارائه خواهد داد. برای پرواز از استانبول به تهران لازم است به فرودگاه آتاتورک بروید و لازم به ذکر است که مدت زمان این پرواز در حدود ۳ تا ۳ و نیم ساعت بود.


 
از استانبول تا تهران با هواپیما چند ساعته؟
 

شرکت های مسافربری فعال از استانبول تا تهران

به منظور رسیدن به تهران و تهیه بلیط هواپیما از شهر استانبول به تهران، قادر هستید بلیط خود را از شرکت های مسافربری گوناگونی که در این راستا فعالیت دارند، خریداری نمایید.

از جمله این شرکت های مسافر بری می توان به آسترین ایرلاینز، ایر لاین اطلس گلوبال، ایرلاین ایرعربیا، هواپیمایی امارات، بوتا ایرویز، ایرلاین ماهان، عمان ایر، لوفتهانزا، قطر ایرویز، قشم ایر، ترکیش ایرلاینز، هواپیمایی بین‌المللی اوکراین و پگاسوس ایرلاینز اشاره نمود.شما می توانید بسته به امکانات هر کدام از این ایرلاین ها و همچنین علاقه خود، یکی را بر گزینید.

فرودگاه بین المللی آتاتورک

یکی از بزرگ ترین و مهم ترین فرودگاه هایی که در شهر استانبول وجود دارد، فرودگاه آتاتورک بوده که پرواز های بسیاری از این فرودگاه به کشور های گوناگون صورت می گیرد.

این فرودگاه از نظر تعداد مسافران در دسته بزرگ ترین فرودگاه های استانبول قرار می گیرد و بخش اعظم پرواز های شرکت ترکیش ایرلاینز از این فرودگاه صورت می گیرد. البته لازم است بدانید از سال ۲۰۱۹ به بعد این فرودگاه به منظور پرواز هواپیما های باری، پرواز جت‌ های تجاری، هوانوردی عمومی و تعمیر و نگهداری هواپیما ها استفاده می شود

پس از این سال پرواز ها به سمت استانبول و یا از استانبول به کشور های دیگر، از فرودگاه جدید این شهر صورت می گیرد.


 
از استانبول تا تهران با هواپیما چند ساعته؟
 

فرودگاه امام خمینی تهران

فرودگاه امام خمینی تهران یکی بزرگ ترین و قدیمی ترین فرودگاه ها در ایران بوده که علاوه بر پرواز های داخلی، دارای پرواز هایی به سمت کشور های خارجی است. مساحت این فرودگاه در حدود ۱۴ هزار هکتار بوده و دارای پارکینگ های با ظرفیت بالا و باند های فرودگاهی بسیار وسیع است.

علی رغم وجود کاستی های بسیار در این فرودگاه، امکانات و تجهیزات بسیاری نیز برای مسافران وجود دارند. از جمله امکانات این فرودگاه می توان به پارکینگ بسیار وسیع آن، فروشگاه بزرگ امام خمینی، خدمات CIP، رستوران ها و کافی شاپ ها، امکان اجاره کردن ماشین و... اشاره نمود.

جمع بندی

اکنون که می دانید از استانبول تا تهران چند ساعته باید گفت که اگر شما از دسته افرادی هستید که قصد دارید از شهر تهران به استانبول سفر کنید، می توانید از وسایل نقلیه متفاوتی همچون هواپیما، قطار و اتومبیل شخصی خود استفاده نمایید.

به سبب صرفه جویی در مدت زمان، بسیاری از افراد ترجیح می دهد این مسافت را با استفاده از هواپیما بپردازند. در صورت انتخاب هواپیما برای سفر خود، لازم است اطلاعاتی در خصوص مدت زمان پرواز خود اطلاعاتی جمع آوری کنند تا بتوانند به صورت دقیق تر و موثر تری برای سفر خود برنامه ریزی نمایند.
نسخه چاپی