همه آنچه درباره روبیکا باید بدانیم
روبیکا جز بزرگترین اپلیکیشن‌های فضای مجازی است که به ‌دلیل ویژگی‌های منحصربه فرد آن مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته ‌است. امروزه حواشی مربوط به این اپلیکیشن بسیار زیاد شده‌ است، برخی از افراد طرفدار این اپلیکیشن هستند، اما برخی دیگر از آن به ‌عنوان یک جاسوس یاد می‌کنند. در مطلب پیش رو سعی می‌ کنیم اطلاعات بیشتری درباره امکانات این برنامه در اختیارتان قرار دهیم و دیلیت اکانت روبیکا را بررسی کنیم، پس با راسخون همراه شوید.

اپلیکیشن روبیکا مانند سایر اپ‌های اندروید موجود در بازار، نقاط قوت و ضعف زیادی دارد. شما می‌توانید بنا به آنچه در ذهن ‌تان دارید، نسبت به نصب این اپ تصمیم‌ گیری کنید.
پیشرفت تکنولوژی زمینه ساز گسترش و استفاده بیشتر از امکانات آنلاین شده است و این اتفاق دو دلیل اصلی دارد، دلیل اول کمبود زمان که همه ما در کارهای روزمره خود داریم و به دنبال راه آسان تر و سریع تر هستیم و دلیل دوم این است که اپلیکیشن ها روز به روز در حال پیشرفت هستند و کاربران خود را جذب کارایی های جدیدی که به خود می افزایند، می کنند. روبیکا برنامه ای چند منظوره است که بر روی گوشی های هوشمند نصب می شود و با داشتن امکانات مختلف به کاربران این فرصت را می دهد تا فعالیت های روزمره خود را انجام دهند.


بررسی بخش های مختلف اپلیکیشن روبیکا

تبلیغات بسیارزیادی در مورد این اپلیکیشن وجود دارد، به همین دلیل کمتر کسی با این اپلیکیشن نا آشناست. بخش های مختلف روبیکا را در ادامه باهم بررسی می‌کنیم.

پیام رسان
در قست پیام رسان، امکان ارسال پیام، ایجاد گروه و تشکیل کانال وجود دارد تا کاربران بتوانند با هم در ارتباط باشند. این بخش شباهت زیادی به پیام رسان‌های واتساپ و تلگرام دارد.

روبینو
بخش روبینو نیز با شبیه ‌سازی پروفایل اینستاگرام، به کاربران اجازه می‌دهد محتوای تصویری مخصوص به خود را در این اپلیکیشن منتشر کنند. این قسمت درست مانند فضای اینستاگرام دارای دو بخش پست و استوری است که کاربر می‌ تواند عکس‌های خود را از طریق این دو بخش با سایر کاربران اپلیکیشن روبیکا به اشتراک بگذارد.

تنظیمات
در بخش تنظیمات می‌توانید اطلاعات حساب کاربری خود مثل نام، شناسه کاربری، عکس پروفایل و بیوگرافی را مشخص کنید، همچنین تنظیمات ظاهری برنامه، تنظیمات ذخیره ‌سازی داده‌ها، بخش حریم خصوصی و امنیت، تاریخچه پیام‌ها و تماس‌ها، اعلان‌ها و بخش کنترل والدین نیز در همین بخش قرار دارند که کاربر می‌ تواند براساس خواسته های خود آن‌ها را تنظیم کند.

ویترین
بخش ویترین مشابه بخش اکسپلور در پلتفرم اینستاگرام است و از طریق آن می ‌توانید به صورت تصادفی عکس و ویدئوهایی که دوست دارید را تماشا کنید. در بالای همین بخش نیز قسمت جست‌ وجو وجود دارد که با بررسی موضوع دلخواه خود می‌توانید به عکس و فیلم‌هایی در ارتباط با همان موضوع دست پیدا کنید.
بخش‌های پیشنهادی خود برنامه روبیکا نیز در این قسمت عبارتند از فروشگاه، سرگرمی، ورزشی، دانستنی، مد و پوشاک، آشپزی، آرایش و زیبایی، فیلم و موسیقی، طبیعت و گردشگری، خودرو، هنر و مذهبی که از طریق آن‌ها می‌توانید محتوای تصویری مختلفی را مشاهده کنید.

برقراری تماس
یکی از قابلیت ‌هایی که در قسمت برقراری تماس وجود دارد، امکان برقراری تماس صوتی با سایر کاربران این اپلیکیشن است؛ که همان مخاطبین ذخیره شده در تلفن است و می‌توانید کاربر جدید نیز به  این لیست اضافه کنید.

فیلم و سریال
در این بخش امکان تماشای فیلم و سریال‌های ایرانی، انیمیشن، فیلم و سریال‌های هندی، فیلم و سریال‌های کره‌ای، فیلم‌های پلیسی، فیلم‌های اکشن، مستند، فیلم‌های کمدی، فیلم‌های ترسناک، فیلم‌های ویژه ناشنوایان و تئاتر از جمله برخی گروه‌های موجود در بخش فیلم و سریال اپلیکیشن روبیکا هستند.
یک بخش دیگر نیز در همین قسمت به انیمیشن‌ها اختصاص دارد که کاربران کودک و نوجوان می‌ توانند از آن استفاده کنند. روبیکا به والدین این امکان را می ‌دهد که بتوانند بخش‌های مختلف این اپ را برای فرزندان خود از دسترس خارج کنند، بنابراین کودکان و نوجوانان با کنترل والدین می ‌توانند از دیدن انیمیشن‌های موجود در روبیکا لذت ببرند که این ویژگی ها در پلتفرم های مختلف عرضه می شود و طبق بررسی‌ها اکثر سریال‌های محبوب و پرطرفدار و فیلم‌های روز در این اپلیکیشن وجود دارد.
در روبیکا، ارایه دهندگانی همچون آیو، فیلیمو، فیلم نت، تی‌وی نت، سیمای همراه، فن آوا، اپیدو و آکواریوم حضور دارند که بسیاری از فیلم و سریال‌های ارائه شده توسط آن‌ها در برنامه روبیکا به صورت رایگان عرضه می‌شود.

کانال های پرمخاطب
کانال‌های پرمخاطب روبیکا نیز در بخش سرویس‌ها شامل کانال رسمی افراد، برنامه‌ها و کسب و کارهای مختلف است. کانال ایران‌خودرو، دیرین ‌دیرین، کانال ورزش سه و دیجی تخفیف از جمله کانال‌های پرمخاطب موجود در اپلیکیشن روبیکا هستند که کاربران با عضویت در آن‌ها می‌توانند از مطالب ‌شان استفاده کنند.
دربخش کانال رسمی ورزش ‌سه کاربران می ‌توانند از نتایج مسابقات ورزشی مختلف از جمله فوتبال به صورت لحظه‌ای با خبر شوند، همچنین پخش آنلاین شبکه ورزش سه نیز از همین قسمت قابل دسترسی است.

فروشگاه آنلاین کتاب
در فروشگاه آنلاین کتاب کاربران می‌ توانند کتاب‌های الکترونیکی و صوتی مختلف را با قیمت مناسب خریداری و در فضای خود روبیکا آن‌ها را مطالعه کنند. این بخش نیز برای سهولت جستجوی کاربران دارای تقسیم ‌بندی‌های ویژه مثل محبوب‌ ترین رمان‌های ایرانی، پرفروش‌های کودک و نوجوان، روان ‌شناسی کودک و نوجوان، مهارت و سرگرمی، خاطرات، زندگی نامه و کتاب‌های انگیزشی است.

کیف پول
در این بخش به کاربران اجازه داده می شود مبلغی را در کیف پول دیجیتال خود در همین برنامه اضافه کنند تا به راحتی بتوانند خریدهای درون برنامه‌ شان را انجام دهند. شارژ کیف پول دیجیتال‌ تان در اپلیکیشن روبیکا با هر مبلغی می‌تواند انجام شود و شما با این پول امکان خرید شارژ، بسته‌های اینترنت یا سایر خدمات درون‌ برنامه روبیکا را دارید.

اخبار
روبیکا به کاربرانش اجازه دسترسی به محتوای خبرگزاری‌های مختلف، از جمله خبرگزاری مهر، ایسنا، تسنیم و فارس را نیز می‌دهد. به این ترتیب کاربران می ‌توانند با انتخاب خبرگزاری‌های موردنظرشان اخبار آن‌ها را دنبال کنند.

دنیای احسان
در بخش دنیای احسان، کمپین‌های مختلف احسان و نیکوکاری معرفی می‌شوند و کاربر می‌تواند در هریک از این کمپین‌ها شرکت کند. برخی از این کمپین‌ها به صورت دائمی فعال هستند و در هر زمان می‌توان در فعالیت‌های آن‌ها مشارکت کرد و برخی دیگر از کمپین‌ها نیز با وقوع حادثه و اتفاقی مثل سیل یا زلزله شروع به فعالیت می‌کنند.

بخش تعاملی
بخش دیگر اپلیکیشن روبیکا، قسمت تعاملی آن است که به صورت یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام عمل می‌کند. کاربر پس از ورود به این بخش با لیست برنامه‌های مختلف و همچنین بازیگران و هنرمندان گوناگون روبرو می‌شود که می‌تواند با کلیک کردن روی هر کدام از آن‌ها، وارد صفحه اختصاصی ‌شان شود و با برنامه یا هنرمند مورد علاقه خود ارتباط داشته باشد و می توان در این بخش لایک و کامنت گذاشت.

موسیقی
بخش موسیقی قسمت دیگری از روبیکا است که پس از ورود به بخش موزیک یا همان مگاموزیک با لیستی از خواننده‌های مختلف در سبک‌های متفاوت روبرو می ‌شوید که می‌توانید با انتخاب هر کدام از آن ها به آثارشان دسترسی داشته باشید و به صورت رایگان از آن‌ها استفاده نمایید.

باشگاه روبیکا
کاربران اپلیکیشن روبیکا برای کسب امتیاز در باشگاه روبیکا می‌بایست فعالیت‌هایی از جمله: دعوت از دوستان، فعالیت در بخش شبکه تعاملی، فعالیت در پخش زنده، فعالیت در بخش فیلم و فعالیت در بخش موسیقی انجام دهند که امتیاز هر قسمت به صورت جداگانه محاسبه می‌شود.

درامدزایی در روبیکا
لازم است به این نکته اشاره کنیم که سرویس درآمد زایی روبیکا چندان جدید هم نیست و بر خلاف تصور همه، از چند سال پیش هم فعال بوده است. در گذشته، سیستم درآمدزایی روبیکا بر اساس ترافیک مصرفی کاربران محاسبه می شد. درآمد شما از کانال ‌تان در روبیکا با افزایش ترافیک مصرفی کاربران در کانال، افزایش پیدا می‌کرد. این سیستم باعث شده بود تا درآمد زایی برای کانال‌هایی که روی محتواهای متنی و عکس ‌محور تمرکز دارند، مثل کانال‌های خبری به ‌شدت محدود و کم رنگ باشد. این مسئله به ‌شدت برای روبیکا حاشیه ‌ساز شده بود و خیلی از کاربران معتقد بودند که این سیستم، تنها به نفع کانال‌هایی است که در آن‌ها محتواهایی چون فیلم‌های سینمایی منتشر می‌ شوند چرا که، حجم بالایی دارند با این حال، پس از اعلام نارضایتی شدید کاربران از این سیستم درآمد زایی، روبیکا برای مدتی به‌ کلی سیستم درآمدزایی خود را از دسترس خارج کرد. در حالی که برخی معتقد بودن روبیکا به ‌کلی تصمیم به تعطیلی سرویس درآمدزایی خود گرفته، شاهد بازگشت کسب درآمد از روبیکا هستیم و اتفاقا تغییراتی جالب در آن ایجاد شده که می‌ تواند برای تولید کنندگان محتوا قابل‌ توجه باشد.

مسابقه روبیکا
روبی کوییز مسابقه ای هیجان انگیز و پر استرس که در رابطه با اطلاعات عمومی است. این مسابقه شبانه با 15 سوال اطلاعات عمومی شما را به چالش می کشد و در هر مرحله شما باید جواب صحیح را در یک ثانیه انتخاب کنید و در غیر این صورت حذف می شوید و هر شب به برندگان مسابقه جوایز 500 میلیون ریالی داده می شود.


برای دیلیت اکانت روبیکا باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

همان طور که اشاره شد روبینو بخش پیام‌ رسان اپلیکیشن روبیکا است که امروزه مورد توجه زیادی قرار گرفته ‌است.  البته در کنار تمامی مزایای این اپلیکیشن، باید بدانید روبیکا دارای معایبی است که بسیاری از افراد را وسوسه می‌کند تا به ‌کلی حساب خود را دیلیت کنند.

اگر پیام‌ رسانی بهتر از روبینو را انتخاب کردید و می‌خواهید آن‌ را جایگزین روبیکا کنید، باید بدانید به‌هیچ عنوان امکان دیلیت اکانت روبیکا وجود ندارد. شما می ‌توانید با سپری کردن چند اقدام ساده، تنها از حساب کاربری خود خارج شوید. (با این کار مخاطبین گوشی شما با توجه به زمان آنلاین بودن ‌تان متوجه می‌شوند که دیگر در این نرم‌افزار فعالیتی ندارید)
برای این که از نرم ‌افزار روبیکا خارج شوید، باید ابتدا وارد بخش تنظیمات این نرم افزار شوید. بعد از باز کردن این صفحه لازم است در بالا سمت چپ این نرم‌ا فزار روی آیکونی به شکل سه نقطه کلیک کنید.
سپس با کلیک روی این بخش دو مورد تغییر نام و خروج برای شما فعال می‌شود که می‌توانید با انتخاب گزینه خروج، از حساب کاربری خود خارج شوید. سپس باید در گوشی هوشمند خود نیز این نرم‌ا فزار را uninstall کنید. توجه کنید برای خروج دائمی از این نرم ‌افزار و یا همان دیلیت اکانت روبیکا هیچ راهی وجود ندارد، تنها راه پیش روی شما در این حوزه، همان خروج از حساب کاربری است. پس تصور نکنید با انجام اقدامات بالا به ‌کلی می‌توانید اکانت خود را حذف کنید.


شایعه جاسوسی روبیکا

محبوبیت بالای روبیکا و رشد سریع آن باعث شد برخی تصور کنند که این برنامه موبایلی با اهداف جاسوسی منتشر شده است و اطلاعات کاربران را سرقت می کند. در حالی که این ادعا صحیح نبود و در همان ابتدا نیز با بررسی مرکز ماهر مشخص شد. مرکز ماهر با مطرح شدن این شایعه اپلیکیشن روبیکا را بررسی نمود و در نهایت طی گزارشی اعلام کرد که در روبیکا هیچ اثری مبنی بر جاسوسی از کاربران پیدا نشد.
با انتشار گزارش مرکز ماهر مشخص شد که احتمالا علت این شایعه ناراحتی برخی افراد از محبوبیت روز افزون روبیکا بوده است. البته انتقادهایی در خصوص روش کار و نوع محتوای ارائه شده، به این برنامه وارد است که آن سخن دیگری است.


تعداد کاربران روبیکا چقدر است؟

در مورد تعداد کاربران فعال در روبیکا نیز سخنان بسیاری مطرح شده است. بسیاری از کاربران برایشان سوال است که برنامه روبیکا که محبوبیت فراوانی پیدا کرده چه تعداد کاربر فعال دارد؟ متاسفانه هنوز آمار رسمی و دقیقی در این خصوص ارائه نشده است اما آمار گوگل پلی گویای این است که روبیکا بیش از ۵ میلیون نصب فعال دارد. در عین حال آمار غیررسمی ارائه شده در برخی سایت ها نشان می دهد روبیکا بالغ بر ۲۶ میلیون کاربر دارد.

اگر هنوز عضو این برنامه پرمخاطب نشده اید بهتر است همین الان آن را از طریق لینک های ارائه شده دانلود کرده و نصب نمایید تا شما هم یکی از میلیون ها کاربران روبیکا باشید. با روبیکا ساعات خوشی را در کنار دوستان و خانواده سپری کنید و از اینترنت رایگان آن بهره مند شوید.
نسخه چاپی