علائم بارداری و تشخیص حاملگی

زودترین زمانی که می توانم مطمئن شوم باردارم چه وقتی است؟

بستگی دارد به اینکه از بی بی چک استفاده می کنید یا تست خونی. هر دو ی اینها میزان هورمون حاملگی (بتاHCG) را در بدن شما اندازه می گیرند اما این دو روش تفاوت هایی هم با یکدیگر دارند:
 

تست بارداری خانگی (بی بی چک) میزان هورمون را در ادرار اندازه می گیرد. البته بعد از اینکه سطح هورمون در ادرار مادر به حد مشخصی رسید. انواع مختلفی از این تست وجود دارد اما به طور کلی تمامی آنها چند روز قبل از پریود بعدی می توانند باردار بودن یا نبودن را مشخص کنند و به همین علت اگر خیلی زود استفاده شوند ممکن است نتیجه تست را به غلط ، منفی نشان دهند. بهترین زمان استفاده از این تست حوالی موعد پریود بعدی یا 14 روز بعد از تخمک گذاری (اگر زمان تخمک گذاری خود را می دانید) است.

تست خونی، سطح همین آنزیم را در خون اندازه می گیرد. مزیت این تست این است که هم در زمان زودتری نسبت به بی بی چک نتیجه را مشخص می کند (شش تا هشت روز پس از تخمک گذاری) و هم مقادیر کمتر هورمون را هم نشان می دهد.

 

تست خانگی من بعد از یک هفته تاخیر پریود مثبت شده، قدم بعدی چه خواهد بود؟

بهترین اقدام این است که با پزشک معالج خود قرار ملاقات بگذارید و یا اگر تاکنون پزشکی را بطور ثابت نداشته اید، حالا وقت آن رسیده که وی را انتخاب کنید. معمولا در اولین مراجعه آزمایشات لازم درخواست می شود و توصیه های ضروری برای شما داده خواهد شد.

مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که از همین امروز مصرف اسید فولیک را آغاز کنید. البته اگر تاکنون مصرف نمی کردید.

اگر از ابتدا تحت نظر پزشک باشید سن دقیق حاملگی و تاریخ تقریبی زایمان مشخص میشود.مراقبت های دوران بارداری بخوبی انجام شده و از سلامت خود وجنین مطلع می شوید.

علائم بارداری و تشخیص حاملگی
 

چرا با اینکه احتمال می دهم باردارم، خونریزی دارم؟

اگر همیشه پریودهای منظم داشتید و این بار این نظم به هم خورده و به تعویق افتاده، احتمال بارداری در شما زیاد است. اما برای اطمینان می توانید از تست های بارداری کمک بگیرید. در بعضی خانمها هم به محض حامله شدن، علائم جسمانی حاملگی (دردناک شدن سینه ها، تهوع یا ضعف) ظاهر می شود که خود تائید دیگری است بر باردار بودن. توجه داشته باشید که در بعضی مواقع لانه گزینی سلول تخم در دیواره رحم با لکه بینی همراه است که گاهی تا یک روز طول می کشد. نکته مهم این است که اگر این خونریزی یا لکه بینی با درد شکم همراه باشد ممکن است نشانه ای از سقط یا حاملگی خارج رحمی باشد و ضروری است به پزشک مراجعه کنید. گاهی هم این خونریزی ها هیچ ارتباطی با حاملگی ندارد و ناشی از التهاب دهانه رحم بعد از نمونه برداری، معاینه ، نزدیکی یا عفونت است که منجر به خونریزی می شود.

 

چه علائمی می تواند به من کمک کند تا تشخیص دهم که حامله ام؟

تغییرات بسیاری در بدن شما می توانند نشانه بارداری باشند. اگر از هیچ روش جلوگیری از بارداری استفاده نمی کنید و یک یا چند نشانه زیر در شما وجود دارد یا اگرحدس مس زنید که باردار هستید، به پزشک مراجعه کنید تا اقدامات تشخیصی دقیقتر را برای شما انجام دهد.
* تاخیر در قاعدگی

* تهوع، با یا بدون استفراغ

* تنفر یا میل بسیار به نوعی غذا (ویار)

* خستگی

* ادرار مکرر

* تغییر و حساس شدن سینه ها

* احساس جدید و خاص در ناحیه لگن

* احساس مزه فلزی در دهان

ممکن است بخواهید بدانید که اولین علائم بارداری چیست؟ باید در نظر بگیرید که علائم اولیه برای هر زن متفاوت است. ممکن است اولین علامت بارداری، تنها بصورت قاعده نشدن در زمان مورد انتظار باشد.

منبع:
www.ninisite.com
نسخه چاپی