روبان دوزي

روبان دوزي
روبان دوزي


 






 

لوازم مورد نياز :
 

- روبان سفيد يا رنگي 4 ميلي متري
- سوزن روبان دوزي
- پارچه با بافت درشت
- الياف مصنوعي
- نخ و سوزن

روبان دوزي

1 - پارچه با بافت درشت به قطر 10 سانتي متر ببريد سپس دايره اي كوچك به قطر 1 سانتي متر جدا كنيد سپس نقاطي به فاصله 3 سانتي متر از مركز دايره وسط جدا كرده و علامت گذاري كنيد ، سپس روبان را به عرض 4 ميلي متر را گره زده و از داخل يكي از نقاط به دلخواه خارج كنيد .
2 - سپس به فاصله 4 الي 5 ميلي متر بالاتر روبان را مجدداً داخل نقطه روبروي آن ببريد . دقت كنيد روبان را خيلي محكم نكشيد زيرا پارچه جمع خواهد شد . اين عمل را تا انتها ادامه دهيد . چنانچه كارگاه گلدوزي در اختيار داشته باشيد ميتوانيد پارچه را داخل كارگاه گلدوزي گذاشته پس از اتمام كار از داخل كارگاه خارج كنيد .
3 - روبان 4 ميلي متري بنفش را از نقطه A از زير پارچه وارد كنيد داخل يكي از كوك هاي روبرو وارد كنيد .
4 -پس از وارد كردن به كوك روبرو از همان نقطه روبان را خارج كنيد سپس داخل نقطه B مجدداً روبان را داخل پارچه ببريد اين عمل را تا اتمام كوك هاي گل ادامه دهيد . سپس از نقطه اي داخل برده و گره را كوركنيد .
5 - ميان گل را با روبان زرد گره فرانسوي بزنيد وسپس با نخ و سوزن با فاصله نيم سانتي متر از لبه پارچه كوك بزنيد .
6 - كوك ها را بكشيد تا لبه هاي پارچه جمع شود سپس الياف را داخل آن گذاشته و كاملاً انتهاي گل را ببنديد تا به شكل مقابل درآيد . چنانچه روبان رنگي در دسترس نداشتيد مي توانيد گلها را با روبان سفيد بدوزيد در انتها با رنگ هاي سيلك رنگ كنيد . در شماره آينده رنگ آميزي روبان ساده آموزش داده خواهد شد .
7 - براي دوخت برگ يك روبان سبز به ضخامت 1/5 سانتي متر را به اندازه 12 سانتي متر بريده سپس با نخ و سوزن يكي از لبه هاي روبان را كوك بزنيد . سپس كوك را بكشيد .
8 - پس از كشيدن برگ انتهاي روبان را جمع كرده و با نخ گره بزنيد . براي آماده كردن برگ بهتر است از سايزها و رنگ هاي مختلف سبز روبان استفاده كنيد . در انتها آنها را روي پارچه چيده و با نخ و سوزن به آن بدوزيد . براي اين دسته گل سبدي روي پارچه نقاشي كنيد .

روبان دوزي

روبان دوزي

روبان دوزي

روبان دوزي

منبع:نشريه بانو،شماره13



 

نسخه چاپی