۲۱ سوال دشوار

۲۱ سوال دشوار


 

مترجم : گلاب جباری



 
اگر شما به دنبال وفاداری مشتری هستید، در این مقاله ۲۱ سوال دشوار وجود دارد كه باید در رابطه با محیط كار خود به آنها پاسخ دهید.
این روزها بیش از پیش ذهن مدیران به مسائل اخلاقی كاركنان معطوف شده است. پس از گذشت بیش از دو دهه از آغاز ادغام شركتها، سازماندهی مجدد و كوچك كردن سازمانها، سرانجام دریافته ایم كه كاركنانی كه تحت استرس قرار دارند كاملا قادر نخواهند بود، بهبود مستمر در حد كلاس جهانی و خشنودی مشتری را برآورده كنند. نظـــــر به اینكه دستیابی به وفاداری مشتری به عنوان (یك استراتژی بسیار سودمند) دشوارتر شده است، ما باید به محیط كار توجه كنیم كه برای كاركنانمان فراهم كرده ایم.
اگر می خواهید ارزش بیشتری در بازار فروش خود ایجاد كنید، شما به خلق ارزش بیشتر در محیط كار خود نیاز دارید. پس در این مقاله ۲۱ سوال دشوار برای شما مطرح شده كه به شما جهت جلسات مدیریتی بعدی خود به افزایش نتایج حاصل از بحث و بالابردن سطح آگاهی ســـازمانتان كمك می كند.
یك، دو یا ۱۰ سال را انتخاب كنید و از آنها برای تحریك افكار استفاده كنید. به خاطر داشته باشید یك ذهن قرن بیست ویكمی فرضیات و مدل های قدیمی را كنار می زند و به دنبال راههایی برای بهبود مداوم است.
۱ – آیا سطح اعتماد در سازمان شما بالاست یا پایین؟ ۲ – چگــــــونه به تك تك پرسنل كمك می كنیم كه احساس غرور در كارشان را توسعه دهند؟ ۳ – هنگامی كه به شخصی مسئــولیتی اعطا می كنیم آیا اختیــــارات لازم را هم به او می دهیم؟ ۴ – آیا یك فرایند مشاركتی در سازمان شما وجود دارد كه برای آینده كاركنان موثر باشد؟ ۵ – می دانیم كــه قدرت خلاقیت و ابداع، آیتم های بحرانی در یك اقتصاد رقابتی جهانی هستند، آیا آموزش و توسعه بخش مهمی از برنامه استراتژیك سازمان شما را تشكیــل می دهد؟ ۶ - از چه روشهایی برای نشان دادن قدردانی خود از پرسنل و كار آنها استفاده می كنیم؟ ۷ – چه مكانیسم هایی برای پاداش دادن به آن دسته از رفتارهای محبت آمیز نسبت به مشتری كه می خواهیم تكرار گردد، در سازمان وجود دارد؟ ۸ – آیا كاركنان واقعا باور دارند كه وجود ارتباطات باز و صادقانه در واحدشان به موقعیت شغلی آنها آسیب نخواهد رساند؟ ۹ – ما برای تشویق پرسنل به تفكر دائمی بهبود مداوم چه می كنیم؟
۱۰- چه عملیات كاری انعطاف پذیری در محیط كار وجود دارد كه نیازهای روبه رشد كاركنان برای رسیدن به برقراری تعادل بین محیط كار و خانواده را پوشش دهد؟
۱۱- پنج ارزش مهم در سازمان ما چیست؟ آنها چگونه هرروز توسط مدیریت و كاركنان حاصل می شوند؟

۲۱ سوال دشوار

۱۲- در یك مقیاس یك دهم چه میزانی از صداقت را پرسنل در سازمان دارا هستند؟
۱۳- پنج تكنیكی كه در سازمان ما برای حمایت از رفاه پرسنلی وجود دارد چیست؟ ۱۴ – برای پرورش «سواد عاطفی» در تیم مدیریتی خود چه می كنیم؟
۱۵- اگر ما از كاركنانمان بخواهیم كه ریسك كنند، آیا از صمیم قلب كوتاهی یا شكست آنها را مانند موفقیتشان می‌پذیریم؟ ۱۶ – آیا واقعا باور داریم كه پرسنل مان صلاحیت دارند كه كاملا قدرتمند باشند؟ اگر نه چه كمبودی وجود دارد؟
۱۷- هنگامی كه یك نفر تصمیمی در جهت خشنود كردن مشتری اتخاذ می كند نه خشنودكردن مدیر خود، آیا این تصمیم گیری پیامدهای منفی برای وی خواهد داشت؟ ۱۸ – آیا ما تعاریف حقوقی خود را از موفقیت تغییر داده ایم تا مفاهیم غیرمادی مانند رضایت شغلی و رشد فردی در بر بگیرد؟ این مفاهیم را چگونه اندازه گیری می كنیم؟ ۱۹ – آیا ما اخیرا كاركنان خود را مورد مطالعه قرار داده ایم تا دریابیم كه آنها واقعا درباره كاركردن در این سازمان چه احساسی دارند و آیا آنها آنچه راكه برای رسیدگی عالی به مشتریان نیازمندند در اختیار دارند؟
۲۰- در طول چندسال گذشته تغییرات واكنشی و غیرواكنشی زیادی رخ داده است، ما برای حمایت از پرسنلی كه در اثر این تغییــــرات آشفته و دگرگون شده اند چه می كنیم؟ برای كمك به افراد در جریان فرایند تغییر چه سیستمی در محل كار خود داریم؟ و در اینجا یك سوال دیگر برای ایجاد اضطراب در جلسه مدیریتی بعدی شما وجود دارد.
۲۱- اگر مهمترین عامل در رسیدن به وفاداری مشتری احساس آنها از ارزشهایی باشد كه دریافت كرده اند، برای رهبری تیم خود برای رسیدن به بالاترین سطح مهارت مورد نیاز جهت ایجاد مداوم اینگونه تجربیات در مشتری، چه كرده ایم؟
چالش رهبری در واقع پرسیدن سوالهای صحیح است نه داشتن جوابهای صحیح. این مقاله باید شروع خوبی برای شما باشد. فراموش نكنید، اگر شما بخواهید ارزش بیشتری در بازار فروش خود به دست آورید، شما به ایجاد ارزش بیشتری در محیط كارتان نیاز دارید به این سمت حركت كنید.
منبع:www.customercare coach.com
ارسال توسط کاربر محترم سایت :mohammad_43



 

نسخه چاپی