گلهاي کريستالي

 گلهاي کريستالي
گلهاي کريستالي


 

نويسنده:هاله اقبالي (از اصفهان)




 

لوازم مورد نياز:
 

1. مهره هاي مختلف کريستالي
2. سيم
3. نوار گاترين

گلهاي کريستالي

1. يک مهره کريستالي ريز داخل سيم شماره 5 کرده و دو طرف سيم را به هم تاب دهيد با فاصله ي چند سانتي متر يک مهره ي درشت تر داخل کرده و تاب دهيد.

گلهاي کريستالي

2. مهره هاي ديگر از مدلهاي متنوعي که در اختيار داريد را به همين صورت آماده کنيد و بعد تمام سيم ها را با گاترين قهوه اي ساقه پيچي کنيد.

گلهاي کريستالي

3. براي درست کردن گل مينا مهره ي درشت روشن اشک مانند را داخل سيم کرده و دو سر سيم را دوبار تاب دهيد، يک سر سيم را به صورت زير و رو از ما بين مهره ها عبور دهيد تا محکم شود براي وسط گل هم از يک مهره درشت استفاده کرده و داخل سيم بتابانيد.

گلهاي کريستالي

4. براي مونتاژ گل روي ساقه از شاخه هاي کوچکي که آماده کرده ايد استفاده کرده و آن ها را روي يک ساقه با نوار گاترين قهوه اي بگيريد.

شاخه هاي انگور
 

براي بعضي از شاخه ها مي توانيد به جاي گل از انگور استفاده کنيد.
1. سيمي به طول 1متر انتخاب کرده و 1کريستال را در مرکز قرار داده به اندازه ي 3سانتي متر سيم را دور خود تاب دهيد از کريستال استفاده کنيد که سوراخ آن در يک سمت است.
2. براي رديف دوم يک کريستال ديگر داخل سيم کرده و تاب دهيد به طوري که کوتاهتر از کريستال قبلي بايستد و يکبار ديگر اين کار را با سمت ديگر تکرار کنيد.
3. دو رشته سيم را به 3سانتي متر به هم تاب دهاد و دوباره از اين قسمت 5کريستال به صورت تک تک ببافيد به طوري که کوتاهتر از قبل بايستد و دو سر سيم را به هم تاب دهيد تا 3سانتي متر و مانند مراحل قبل تکرار کنيد(مي توانيد يک سبک هم در بالاي انگور استفاده کنيد).

گلهاي کريستالي

منبع: نشريه بانو شماره 21



 

نسخه چاپی