دسرگلابي با کرم

دسرگلابي با کرم
دسرگلابي با کرم


 






 

مواد لازم براي 4نفر:
 

گلابي درشت: 4عدد، يک دست و سفت
آب: يک سوم پيمانه
شکر: يک دوم پيمانه
مرباي توت فرنگي: 4 قاشق غذاخوري
وانيل: يک هشتم قاشق مرباخوري
خامه: 100گرم
پودر قند: يک قاشق غذا خوري

مواد لازم براي کرم وانيلي:
 

زرده ي تخم مرغ:3عدد
شکر: يک چهارم پيمانه
شير: دو سوم پيمانه
آرد: يک قاشق غذا خوري سرخالي
بيسکويت: به اندازه ي کف ظرف
توت فرنگي: 5عدد براي تزيين

طرز تهيه :
 

ته گلابيها را به اندازه يک سکه کوچک برداريد و کنار بگذاريد و داخل آنها را از ريشه و هسته خالي کنيد.آب و شکر را با هم مخلوط کنيد.گلابي ها را در ظرفي گذاشته مخلوط آب و شکر را روي آنها بريزيد.سپس ظرف را با درپوش به مدت 8تا10دقيقه و با قدرت 100 درصد(حداکثر) در دستگاه قرار دهيد تا گلابي ها نرم شوند. بعد از سرد شدن داخل آن را با مرباي توت فرنگي پرکنيد و ته گلابي ها را که برداشته ايد در جايش بگذاريد. براي تهيه ي کرم زرده ي تخم مرغ، شکر و وانيل را خوب مخلوط کنيد تا روشن شود سپس کنار بگذاريد .شير را کم کم به آرد اضافه کنيد و بعد آن را به مدت 2تا 3دقيقه با قدرت 80درصد(متوسط بالا) در دستگاه بگذاريد تا جوش بيايد و در اين فاصله يک بار آن را هم بزنيد. سپس مايه ي زرد تخم مرغ را ابتدا با کمي از مايه ي شير مخلوط کرده و بعد آن را کم کم داخل شير بريزيد و مجددا به مدت 4تا 5دقيقه با قدرت 40درصد(متوسط) زمان دهيد تا کرم غليظ شود .خامه و پودر قند را با هم مخلوط کنيد و با همزن بزنيد تا فرم بگيرد. بيسکويت ها را درته ظرف مخصوص سرو دسر قرار دهيد و روي آن را با کرم بپوشانيد و گلابي هاي آماده شده را روي آنها بچينيد سپس دور و مابين آنها را هم خامه پرکنيد و درصورت تمايل مي توانيد از توت فرنگي هم براي تزيين استفاده کنيد.

نکته:
 

1.اين دستور 310گرم کربوهيدرات ،25گرم پروتئين،55 گرم چربي و 1475 کيلو کالري انرژي دارد.
2.با توجه به نوع گلابي و سايز آن مي توان زمان پخت را کم يا زياد کرد.
3.اگر کرم گلوله شد آن را با همزن بزنيد تا صاف شود.
4.شما نيز مي توانيد ابتدا کف ظرف مورد نظر را با کرم وانيلي بپوشانيد سپس بيسکويت ها را روي کرم وانيلي بچينيد و مجدداً روي بيسکويت ها را با کرم وانيلي بپوشانيد سپس گلابي هاي آماده شده را روي آن قرار دهيد که بسيار هم خوشمزه و دلچسب خواهد شد.
5.اگر دوست نداريد بيسکويتهاي دسر نرم شود بهتراست روي کرم يک ورق کاغذ روغني قراردهيد و هر از گاهي مخلوط کنيد تا رويه نبندد و کاملا سرد شود بعد اقدام به تهيه دسر کنيد تا حرارت کرم باعث نرم شدن بيسکويتها نشود.

دسرگلابي با کرم

منبع:نشريه هنر آشپزي شماره 68



 

نسخه چاپی