نقاشي با انگشت ( تابلوي گل )

نقاشي با انگشت ( تابلوي گل )
نقاشي با انگشت ( تابلوي گل )


 






 

لوازم مورد نياز
 

- رنگ هاي اکريليک به رنگ آبي ، کرم ، قرمز ، سفيد ، مشکي ، اکر ، قهوه اي ، سرخابي ، سبز تيره و روشن
- پالت يا روزنامه براي رنگ
-قلم موي تخت
- ماده ترک کراکل مديوم
- بوم
- رقيق کننده رنگ اکريليک يا Glaze

نقاشي با انگشت ( تابلوي گل )

1- ابتدا رنگ آجري و سفيد را روي پالت کنار هم بريزيد و با قلم موي تخت بوم را رنگ کنيد تا کاملاً سطح بوم را پوشش دهد . طوري اين رنگ آميزي را انجام دهيد که رنگ سفيد و آجري همزمان با ادغام شدن حالت سايه و روشن نيز داشته باشند و بگذاريد کاملاً خشک شود . سپس ماده ترک کراکل مديوم را با قلم موي کاملاً تميز به سطح بوم بزنيد .

نقاشي با انگشت ( تابلوي گل )

2- پس از خشک شدن ماده ترک کراکل مديوم چنانچه ترک هاي عميق تري بخواهيد اين عمل را دوبار تکرار کنيد . در غير اين صورت يک مرتبه کافي است . رنگ اکريليک سفيد را با قلم موي تخت به صورت رفت و برگشت از چپ به راست و راست به چپ روي بوم بکشيد . دقت کنيد قلم مو به روي رنگ هاي قبلي سفيد کشيده نشود . ترک ها پس از چند لحظه ظاهر خواهد شد . بگذاريد کاملاً خشک شود .

نقاشي با انگشت ( تابلوي گل )

3- براي رنگ کردن زمينه رنگ سفيد و مشکي را روي پالت رنگ بريزيد و با انگشت هم زمان برداريد و روي بوم بکشيد تا رنگ طوسي به شکل سايه روشن ايجاد شود ولي يک رنگ نباشد .

نقاشي با انگشت ( تابلوي گل )

4- رنگ سبز و سفيد و اکر را نيز با انگشت برداريد و روي قسمت بالاي بوم بکشيد تا روي اين قسمت رنگ سبز سايه روشن داشته باشيم و همزمان با رنگ طوسي بوم ادغام شود . مي توانيد کمي از رنگ گل هاي زمينه را با انگشت همراه با رقيق کننده رنگ ( گليز) روي بوم بزنيد .

نقاشي با انگشت ( تابلوي گل )

5- براي کشيدن گلدان پر از گل ابتدا برگ ها را بکشيد براي کشيدن برگ ها ابتدا رنگ سبز را با يک سمت انگشت برداريد و رنگ دوم انتخابي براي برگ مانند قهوه اي ، اکر و سياه را با سمت ديگر انگشت برداريد و با حرکات رفت و برگشت شکل برگ را ايجاد کنيد، سپس با نوک انگشت يا ناخن رنگ را از بعضي قسمت هاي برگ برداريد تا رنگ زمينه بوم ديده شود . به همين ترتيب مقداري برگ در جهت هاي مختلف بکشيد .

نقاشي با انگشت ( تابلوي گل )

6- براي نقاشي گل ها ابتدا رنگ ميان گل را ( سرخابي ) با انگشت به صورت يک دايره روي بوم بگذاريد و با ناخن خطوطي را روي دايره وسط ايجاد کنيد تا مقداري رنگ سرخابي از روي بوم توسط ناخن برداشته شود . سپس با نو ک انگشت رنگ سفيد را برداريد و مانند حرف C شکل هاي موازي و نامرتب دور دايره ، گلبرگ ايجاد کنيد .

نقاشي با انگشت ( تابلوي گل )

7- رنگ دوم گلبرگ (سرخابي ) را با نوک انگشت برداريد و به همان شکل C لابه لاي گلبرگ هاي سفيد اضافه کنيد ، گل هاي بعدي را نيز با همان تکنيک با رنگ سفيد ، اکر ، آبي ، سفيد و ... انجام دهيد .

نقاشي با انگشت ( تابلوي گل )

8- الگوي گلدان را روي کاغذ يا روزنامه بکشيد . سپس توسط قيچي گلدان را ببريد و کاغذ را روي سطح بوم گذاشته و با چسب کاغذي بچسبانيد . سپس قسمت مياني کاغذ را که شکل گلدان را بريده بوديد با رنگ سفيد و آبي همراه با رقيق کننده رنگ ( گليز) رنگ کنيد . از رنگ طوسي ( سفيد + آبي ) براي سايه روشن روي گلدان استفاده کنيد . پس از خشک شدن بوم را با اسپري کيلر ثابت کنيد .
منبع: نشريه بانو 7



 

نسخه چاپی