طراحي فيگوراتيو بر ديوارهاي مدرن

طراحي فيگوراتيو بر ديوارهاي مدرن
طراحي فيگوراتيو بر ديوارهاي مدرن


 






 

لوازم مورد نياز:
 

1- طرح مدرن
2-Texture Basket
3- خمير چوب
4- چسب چوب
5- رنگ آکريليک قهوه اي قرمز سير، مشکي، خاکستري
6- ورق نقره
7- چسب ورق
8- کاردک دسته دار
9- قلطک
10- وارنيش اسپري

نکته:
 

براي اجراي يک نقش برجسته بر روي ديواره در يک پروژه دکوراسيون داخلي، جدا از بکارگيري توان اجرائي و تکنيک، در نظر گرفتن متراژ رنگ آميزي، نور و متريال هاي موجود در محل بسيار حائز اهميت است.
رنگ ها و طرح اين پروژه متناسب با دکوراسيون داخلي آن بوده و قابل تغيير است.
براي اجراي خمير چوب بر روي ديوار
روش 1:
طرح صورتک ها را به صورت الگو در بياوريد، خمير چوب را به ضخامت 3 سانتي متر به صورت الگوهاي درآمده در اشکال متفاوت برجسته کنيد، با الگوي صورتک را روي مداد گذاشته و دورتادور آن را جدا کنيد. معمولاً 48 ساعت طول مي کشد تا مواد کاملاً خشک شده و قابل نصب بر روي ديوار شود.
روش 2:
و همين مراحل اجرائي را مي توان در محل و بر روي ديوار انجام داد (بدون نياز به نصب). قبل از اجراي خمير چوب بر روي ديوار قسمت هاي مورد نظر را کاملاً چسب چوب بزنيد. سپس خمير را به ضخامت 3 سانتي متر بر روي ديوار به شکل الگويي که از قبل طراحي کرده ايد بر روي ديوار اجرا کنيد.

مرحله 2:
 

همزمان بعد از اجراي صورتک ها يا نصب آن ها مي توان بافت مورد نظرتان را به وسيله ي Texture Basket در اطراف آن اجرا کنيد. به وسيله کاردک دسته دار ساز مديوم 2: texture را به صورت چپ و راستي روي سطح اجرا کنيد.
نکته: 24 ساعت دقت لازم است تا مواد به صورت سطحي خشک شود. پس از آن فراموش نکنيد براي دوام کار در محل هاي پرتردد حتماً چسب چوب روي همه ي سطح کار بزنيد تا مقاومت بيشتري نسبت به ضربه پيدا کند.

مرحله 3:
 

طراحي فيگوراتيو بر ديوارهاي مدرن

طراحي فيگوراتيو بر ديوارهاي مدرن

مراحل رنگ آميزي:
 

1- براي صورتک ها با خمير چوب: براي رنگ آنها ابتدا آکريليک سفيد يا خاکستري روشن به عنوان زير رنگ ورق کاري بزنيد تا پوشش مناسبي براي سطح زيرين کار باشد سپس چسب ورق را (مايع يا اسپري) را روي آن ها بزنيد و پس از نيم ساعت ورق هاي نقره را به صورت يکنواخت روي تمام سطح صورتک ها بزنيد، اگر قسمت هايي از کار رنگ زيرين مشخص شود مي توانيد بعداً چسب زده و آن را بپوشانيد. بعد از نيم ساعت به وسيله ي قلم مو نرم قسمت هاي اضافه را از روي کار جدا کنيد.
زمينه:
رنگ آميزي زمينه کار:
به وسيله ي قلم مو و رنگ آکريليک قهوه اي تيره، همه ي کار را رنگ بزنيد تا حدي که کاملاً پوشش دهد.
سايه روشن روي کار:
براي رنگ قرمز تيره، غلطک ابري را آغشته به رنگ قرمز کنيد و قبل از زدن روي سطح زمينه، مقدار رنگ آن را روي روزنامه کمتر کنيد و خيلي ملايم روي سطح texture را (قسمت هاي برجسته) رنگ قرمز بزنيد.

صورتک ها
 

براي ايجاد عمق و بٌعد به روي کار بايد اطراف صورتک ها را رنگ تيره تر بزنيد، با قلم مو و رنگ آکريليک مشکي خطوط اطراف کار و روي صورتک ها را ايجاد کنيد.
در پايان براي شفافيت و قابل شستشو شدن finishing gloss يا اسپري وارنيش را با فاصله ي 30 سانتي متري به کل کار بزنيد، اين کار را 2 بار انجام دهيد.
منبع:نشريه بانو،شماره 24



 

نسخه چاپی