شمع دوجداره گل خشک

شمع دوجداره گل خشک
شمع دوجداره گل خشک


 






 

لوازم مورد نياز:
 

1- قالب شمع
2- پايه فلزي فتيله شمع
3- فتيليه شمع
4- پارافين کريستال
5- گل خشک
1- ابتدا پارافين کريستال را به صورت بن ماري ذوب کنيد، به اين شکل که ظرفي پر از آب را روي شعله گاز گذاشته و ظرف ديگري را که محتوي پارافين مي باشد درون آن قرار دهيد تا پارافين کاملاً ذوب شود. قالب هاي مورد نظر را کمي چرب کنيد، سپس روي حرارت گرم کنيد. گل هاي خشک مورد نظر را داخل بريزيد.
2- پارافين ذوب شده را روي آن ريخته، مجدداً يک لايه ديگر گل خشک بريزيد و مجدداً پارافين ذوب شده را اضافه کنيد.
3- در انتها حدوداً 2 يا 3 سانتي متر به پر شدن کامل قالب (به جاي استفاده از پارافين کريستال) پارافين به رنگ قرمز را روي شمع بريزيد تا لبه کار زيباتر شود.
4- کمي صبر کنيد تا پارافين ببندد، اما خيلي سرد نشود، سپس به وسيله انبر، جداره ي داخلي قالب را به آرامي خارج کنيد.
5- فتيله شمع را از داخل پايه فتيله عبور دهيد، فتيله را ثابت کرده و کاملاً وسط قالب شمع قرار دهيد. دقت کنيد تا لبه بلندتر از قالب باشد.
6- سپس به وسيله چوبک فتيله را صاف و محکم وسط قالب قرار دهيد و با قطعات سرد و گرم شمع را پر کنيد به اين صورت که اول لايه پارافين خورد شده و بعد يک لايه پارافين ذوب شده را بريزيد تا پر شود.
7- بگذاريد تا کاملاً سرد شود، سپس آن را از قالب خارج کنيد، نکته ي بسيار مهم اين است که اگر شمع از قالب به راحتي خارج نشد حدوداً 20 دقيقه در يخچال قرار دهيد ( بيشتر نه) سپس از قالب خارج کنيد.
8- در اين مرحله شمع را پرداخت کنيد. براي اين کار ابتدا يک قاشق غذاخوري را روي شعله گرم کنيد و به آرامي روي بدنه شمع بکشيد.
9- به وسيله ي کاتر يک لايه از شمع را به آرامي برداريد دقت کنيد تا روي سطح شمع آسيب نبيند.
10- توسط سشوار سطح شمع را گرم کنيد.
11- بلافاصله با دستمالي که بافت ظريفي دارد روي سطح شمع بکشيد تا اثر کاتر روي شمع از بين برود. سپس انگشت خود را به وازلين آغشته کرده روي سطح شمع بکشيد تا براق و تميز شود. توجه داشته باشيد که مقدار وازلين بسيار کم باشد.

شمع دوجداره گل خشک

شمع دوجداره گل خشک

شمع دوجداره گل خشک

شمع دوجداره گل خشک

شمع دوجداره گل خشک

منبع:نشريه بانو،شماره 24



 

نسخه چاپی